Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

TS040

Hybrid

TOYOTA Racing je krajem ožujka predstavila trkaći automobil TS040 HYBRID kao i izmijenjen tim vozača koji će se natjecati na ovogodišnjem FIA Svjetskom prvenstvu utrke izdržljivosti – novu sezonu nazivaju 'novo doba za hibridni motosport'.

TS040 HYBRID sa hibridnim pogonom na sva četiri kotača, snage 480 KS i dodatnim 3,7 litarskim benzinskim motorom snage 520 KS, predstavljen je na "Paul Ricard" stazi. Isporučit će maksimalnu snagu od 1000 KS, čime predstavlja najnapredniju hibridnu tehnologiju na trkaćim stazama ikada razvijenu.

Prelazak na pogon na četiri kotača je povratak konceptu koji Toyota razvija od 2007. godine, kada je predstavljena Supra HV-R sa pogonom na četiri kotača (prvi hibrid koji je pobijedio u utrci izdržljivosti).

Novi TOYOTA HYBRID System - Racing pogonski agregat je razvijen ekskluzivno za izmijenjene tehničke propise ovog prvenstva, koji naglasak stavljaju na uštedu goriva. Bilo je potrebno postići smanjenje potrošnje goriva od -25% u odnosu na 2013., što je ostvareno kroz povećanje učinkovitosti agregata, aerodinamiku i stil vožnje. Prema novoj regulativi, mjerač protoka goriva će pratiti potrošnju, te će kažnjavati natjecatelje koji premaše određeni limit prosječne potrošnje u tri kruga. Dozvoljena potrošnja goriva ovisi o razini hibridnog kapaciteta za koju se natjecateljski tim odluči;

TOYOTA Racing je odabrao hibridni kapacitet 6MJ po krugu na Le Mans stazi. Radeći zajedno sa partnerom TOTAL, inženjeri TOYOTA Racing momčadi su dodatno povećali učinkovitost i performanse pomoću specijalnih TOTAL lubrikanata.

Novi, liberalniji propisi su omogućili TOYOTA Racing timu da znatno poveća snagu hibridnog pogona, pa je sada AISIN AW motor - generator na prednjoj osovini, dobio pojačanje u obliku DENSO jedinice na stražnjoj osovini.

Tijekom kočenja, motor - generator stvara kočionu silu, zajedno s tradicionalnim kočnicama. Ta energija se prikuplja i preko invertera ( AISIN AW naprijed , DENSO straga ) prenosi na NISSHINBO super - kondenzator. Tijekom ubrzanja, motor - generator mijenja svoju funkciju i radi kao agregat koji isporučuje 480 KS snage.

Taj hibridni agregat s pogonom na četiri kotača je udružen s konvencionalnim V8 motorom, a oba su razvijena u Odjelu za razvoj motora za motosport pri "Higashifuji" tehničkom centru, mjestu gdje nastaje nova generacije Toyotine tehnologije za putničke automobile .

Znanje iz TS030 HYBRIDa se već koristi za poboljšanje performansi Toyotinih putničkih hibrida a očekuje se da će se sve više tehnologija prenijeti s trkaćih staza na ceste. Toyota je, od predstavljanja Priusa 1997. godine, do danas, prodala preko 6 milijuna hibrida.

Šasija TS040 HYBRID - a je dizajnirana, razvijena i proizvedena u tvrtki "TOYOTA Motorsport GmbH (TMG)" u Kölnu. Ona predstavlja unaprijeđenu verziju TS030 HYBRID-a, na kojoj su uključene promjene zbog novih propisa, pa je maksimalna širina smanjena za 10 cm. Također je uvedena paleta sigurnosnih uređaja.

Posebna pažnja je posvećena protoku zraka oko automobila, kako bi se u isto vrijeme smanjila potrošnja goriva i povećalo prianjanje, a time i stabilnost, čime se kompenziraju 5 cm uže gume u odnosu na 2013.

Intenzivan razvoj najmodernijih zračnih tunela u TMG, doveo je do aerodinamički učinkovitog dizajna, koji je nevjerojatno lagan zbog korištenja kompozitnih materijala i posebnih procesa proizvodnje.

Detaljne simulacije i kalkulacije u TMG su fino podesile TS040 HYBRID, pomoću računalne tehnologije koja testira individualne komponente na temelju stvarnih podataka s utrka. Računala su korištena i za optimizaciju dizajna. Ove najmodernije tehnike su učinkovitije od samog testiranja na stazi, pa omogućuju inženjerima TMG optimizirati sve aspekte TS040 HYBRID-a (bolje od konkurenata koji se oslanjaju na tradicionalne metode).

Napravljena je mala promjena rasporeda vozača, to su Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Kazuki Nakajima u bolidu # 7, dok su Anthony Davidson, Nicolas Lapierre i Sébastien Buemi u automobilu # 8.

TS040 HYBRID je debitirao na "Paul Ricard" stazi 21. siječnja, nakon 12 dana testiranja po Europi i prijeđenih 18.000 km.

Nakon dvodnevnog testiranja na "Paul Ricard" stazi, (završeno 28. ožujka) tim planira još jednu probu prije utrke 6 sati Silverstona, gdje će se natjecati s konkurentima kao što su Audi i Porsche.

Yoshiaki Kinoshita, predsjednik momčadi je izjavio:

"Veselimo se trećoj sezoni FIA Svjetskog prvenstva u izdržljivosti, gdje ćemo se boriti da ostvarimo svoje snove i osvojimo Le Man i Svjetski prvenstvo. Osim izmijenjenih propisa, također imamo i novog konkurenta. Radujemo se utrci s Porscheom, kao i Audijem. Kao tim, naučili smo dosta u prve dvije sezone i naše znanje 'ugradili' u naš novi TS040 HYBRID, koji je tehnološki najnaprednija Toyota ikada viđena na trkaćim stazama. Vrlo sam ponosan zato što su podaci, znanje i tehnologije iz trkaćeg programa proslijeđeni našim kolegama iz odjela za istraživanje i razvoj, koji rade na stvaranju još boljih putničkih automobila za budućnost."

Hisatake Murata, generalni direktor odjela za razvoj motosporta:

"TOYOTA HYBRID System-Racing tim je morao uvesti znatna unapređenja, zbog promjene propisa. Propisi zahtijevaju veliku uštedu u potrošnji goriva, a kako bismo ostali konkurentni, željeli smo da zadržati istu snagu motora; smanjenje potrošnje smanjenjem snage nije bila realna opcija. Istražili smo različite mogućnosti, ali najprikladnije rješenje je bilo povećanje obujma motora, što povećava iskoristivost topline, kao i poboljšanje hibridnog sustava. Razmotrili smo hibridni sustav većeg kapaciteta, ali ostali smo na 6MJ, jer bi veći kapacitet imao negativan utjecaj na brzinu zbog povećanja težine. Sa 1000 KS postigli smo impresivne performanse i ostali unutar željene težine. Sada iščekujemo utrku s konkurencijom."

Pascal Vasselon, tehnički direktor:

"Počeli smo inicijalne studije i simulacije čim je ACO asocijacija objavila prve elemente propisa sredinom 2012. godine, a prošle sezone smo angažirali sve dostupne resurse da razvijemo TS040 HYBRID. U smislu aerodinamike i šasije, TS040 HYBRID je znatno unaprijeđena verzija TS030 HYBRID-a. Novi propisi su uvijek izazovni, a to je naročito došlo do izražaja 2014. jer je odjednom trebalo promijeniti mnogo stvari na šasiji i pogonskom agregatu. To nam je zaista zadalo glavobolju, ali pomoću laganih materijala i učinkovitog dizajna, uspjeli smo ostvariti naš cilj."

Kalendar FIA Svjetskog prvenstva 2014

20 travanj Šest sati Silverstona (VB)

3 svibanj Šest sati Spa - Francorchamps (Belgija)

14 lipanj 24 sata Le Mana (Francuska)

20 rujan Šest sati Circuit of the Americas (SAD)

12 listopad Šest sati Fudžija (Japan)

2 studeni Šest sati Šangaja (Kina)

15 studeni Šest sati Bahreina

30 studeni Šest sati Sao Paula (Brazil)

O TOYOTA Racing timu na FIA Svjetskom prvenstvu/utrci izdržljivosti

TOYOTA se po prvi put natjecala na ovom prvenstvu 1983. godine, čime je počeo dug period sudjelovanja na utrkama izdržljivosti, uključujući nekoliko sezona 24 sata Le Mana. Toyotini automobili su se natjecali na 15 utrka u Le Manu, a najbolji rezultat je bio drugo mjesto u četiri utrke (1992, 1994, 1999, 2013). 2012.godine TOYOTA se je vratila na prvenstvo kao punopravni sudionik sa LMP1 hibridnim automobilom - TS030 HYBRID. Ovaj automobil se natjecao u dvije sezone i pobijedio u pet utrka. Konstruiran je i napravljen u TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).

Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.