Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

Pobjeda TOYOTINA tima u Bahreinu

i osigurana titula u kategoriji vozača

Tim TOYOTA Racing pobijedio je u utrci Šest sati Bahreina, što im je ukupno peta pobjeda na ovogodišnjem FIA Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti. Anthony Davidson i Sébastien Buemi time su osigurali titulu u kategoriji vozača, jer ostala je samo još jedna utrka do kraja prvenstva.

TS040 HYBRID br. 7 i posada u sastavu Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Mike Conway je prvi put pobedila ove sezone, što je peta pobeda za TOYOTA Racing tim ove godine. Anthony i Sébastien su završili na 11. mestu, nakon što su imali tehničkih problema sa vozilom, ali bez obzira na to postaće svetski šampioni u kategoriji vozača, jer je ostala samo jedna trka do kraja sezone, a oni imaju nedostižan broj poena. 
 
To je prva pobeda TOYOTE na Svetskom šampionatu u kategoriji vozača, od kada je Didier Auriol osvojio Svetski reli šampionat davne 1994. godine.
 
Današnji rezultat je takođe ojačao poziciju TOYOTINOG tima u kategoriji proizvođača, pa tim sada vodi za 40 poena u odnosu na Audi, dok u poslednjoj trci u Sao Paolu 30. novembra može da se osvoji maksimalno 44 poena.
 
Cela trka je bila dramatična, počevši od prvog kruga kada su Alex i Sébastien zamenili pozicije, dok su njihovi rivali počeli sa četvrtog, odnosno sa drugog mesta.
 
Bez obzira što se nisu dobro pokazali na početku, TS040 hibridi su ubrzo povratili pozicije i nakon sedam krugova i odlučne vožnje Sébastiena, bolid br. 8 je poveo, dok je slično razpoloženje dovelo Alexa na treće mesto.
 
Zbog žute zastavice nakon 30. minuta trke, oba automobila su imala priliku da ranije skrenu u boks radi zamene guma i dolivanja goriva. Kako je ostatak takmičara sporo vozio, vreme izgubljeno u boksu je bilo minimalno i Sébastien se je vratio na stazu kao treći, a Alex kao četvrti.
 
Obojica su ubrzo poboljšala svoje pozicije i malo pre jednog sata od početka trke, izbili su na prva mesta, vozeči jedan iza drugoga, uz slično prolazno vreme.
 
Posle 90 minuta oba automobila su skrenula u boks, sa samo devet sekundi razlike između sebe. Mike je preuzeo upravljač 'sedmice', a Anthony je zamenio Sébastiena i nastavio trku kao prvi. Ipak, to nije potrajalo, jer je 'osmica' morala neplanirano da skrene u boks radi zamene alternatora. To je omogućilo Mikeu da sa bolidom br. 7 izbije na prvo mesto, dok se je Anthony vratio 30 minuta kasnije na 26. poziciju, 17 krugova iza.
 
Sledila je ponovna kratka pauza radi provere stanja novog alternatora, a nakon toga Anthony je nastavio sa ciljem da završi trku i obezbedi titulu svetskog šampiona.
 
'Sedmica' je imala drugačij cilj i Mike je nastavio da vodi uz razliku od skoro jedan minut, kada je Stéphane preuzeo upravljač nešto posle polovine trke.
 
Sébastien se je vratio za upravljač 'osmice' i nastavio stabilnim tempom, a postigao je i najbrži krug na trci. Istovremeno, Stéphane je bezbedno ušao sa bolidom br. 7 u poslednji čas trke, pre nego što je upravljač prepustio Alexu.
'Osmica' je brzo napredovala i dospela na 13. mesto 50 minuta pre kraja trke, kada je Anthony preuzeo upravljač.
 
Oba automobila su poslednjih nekoliko minuta vozila jedan iza drugoga, a Alex je prešao cilj i osvojio prvo mesto za 50.460 sekundi, dok je Anthony obezbedio pobedu u Šampionatu. To je značilo dvostruko slavlje za TOYOTA Racing tim.
 
Yoshiaki Kinoshita, predsednik tima: "Čestitam Anthonyu i Sébastienu što su postali svetski šampioni. Oni su zaslužili tu titulu, koja nije samo priznanje za vozače, već i za fantastične napore celog tima. Ovo je zaista velika nagrada, naročito jer je ova godina dovela nova pravila u pogledu potrošnje goriva. Oni su prvi šampioni pod tim novim propisima i veoma smo ponosni što je TOYOTA HYBRID System - Racing dokazao svoje performanse i odveo ih do titule.

Zahvaljujem se svim članovim tima: svima u TOYOTA Motorsport GmbH u Kelnu, našim kolegama u Odeljenju za motosport i Odeljenju za hibride u kompaniji TOYOTA Motor Corporation u Japanu, kao i našim prijateljima iz ORECA-e i svim našim partnerima. Takođe, želim specijalno da se zahvalim našim navijačima, koji su nas podržavali 
TS040 HYBRID br. 7 i posada u sastavu Alex Wurz, Stéphane Sarrazin i Mike Conway prvi je put pobijedila ove sezone. Anthony i Sébastien završili su na 11. mjestu nakon što su imali tehničkih problema s vozilom, ali bez obzira na to postat će svjetski prvaci u kategoriji vozača.
/
TS040 HYBRID #7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Mike Conway)
Utrka: 1. mjesto, 195 krugova, 6 stajanja. Najbrži krug: 1 minuta, 46.377 sekundi
 
Alex Wurz: "Neizmjerno sam sretan što su moji kolege iz tima postali svjetski prvaci. Bili su izvrsni tijekom cijele sezone. Zajedno smo marljivo radili u izvrsnoj atmosferi. Sada su oni svjetski prvaci i mogu biti ponosni na to. Pobijedili smo u utrci i jako sam sretan zbog toga. Posebno želim zahvaliti Stéphaneu koji nas je prije, tijekom vikenda, usmjerio u pravom smjeru. Imali smo snažan automobil i pokazali smo izvrstan timski duh."
 
Stéphane Sarrazin: "Čestitam Anthonyju i Sébastienu. Imali su nevjerojatnu sezonu i zaslužuju uživati u pobjedi. Zaista sam zadovoljan našim rezultatom i fantastično je što smo ponovo pobijedili, osobito ovdje u Bahreinu gdje sam pobijedio s bolidom br. 8 prošle sezone. Tijekom mojeg angažmana morao sam štedjeti gorivo kako bismo izbjegli dolijevanje kasnije tijekom utrke. Marljivo sam radio da prevladam tu situaciju i sve je proteklo u najboljem redu. Alex i Mike također su obavili sjajan posao, ustvari cijeli se tim pokazao izvrsnim ovaj tjedan i tijekom cijele sezone."
 
Mike Conway: "Čestitam Anthonyu i Sébastienu na osvajanju Svjetskog prvenstva. Bili izvrsni ove sezone. Danas je bio odličan rezultat za nas u 'sedmici'. Stéphane i Alex obavili su sjajan posao, a zadovoljan sam i svojim performancama. Dobro je kad se možete odužiti timu za povjerenje i potporu. Pobijediti na svojoj prvoj utrci na Prvenstvu i tek drugoj utrci od početka sudjelovanja u natjecanju za TOYOTU izvrstan je rezultat i prekrasan dan. Dugo ću pamtiti ovaj trenutak."
/
TS040 HYBRID #8 (Anthony Davidson, Sébastien Buemi)
Utrka: 11. mjesto, 177 krugova, 7 stajanja. Najbrži krug: 1 minuta, 45.989 sekundi 
 
Anthony Davidson: "Ovo je bila nevjerojatna godina. Ovo je bez sumnje najveći uspjeh u mojoj karijeri i zato je ovo bio izvrstan dan. Nikad prije nisam bio svjetski prvak pa mi ovo zaista mnogo znači, još nisam ni svjestan koliko. Tim je odradio izvrstan posao i imali smo najbrži automobil. Ovo baš nije bio način na koji sam želio osvojiti titulu, ali ne žalim se. Velika hvala mehaničarima što su danas uspjeli vratiti automobil na stazu. Ovo prvenstvo pravi je primjer timskog rada i zahvalan sam svima koji su nam omogućili pobjedu."
 
Sébastien Buemi: "Zaista sam zadovoljan; sjajan je osjećaj pobijediti na Svjetskom prvenstvu. Nismo željeli da to bude na ovaj način, ali zaista smo sretni. Pobijediti na prvenstvu na kojem se natječete protiv Porschea i Audija fantastičan je uspjeh. Hvala timu, jer za pobjedu na prvenstvu morate imati izvrstan automobil, kao što je ovaj koji su nam dali. Čak i kad je riječ o pobjedi u konkurenciji vozača, titula je zapravo za tim, jer bez cijele ekipe ovdje na stazi, ljudi u Kölnu i Higashifuiju Anthony i ja danas ne bismo bili ovdje."
/
O timu TOYOTA Racing na FIA Svjetskom prvenstvu u izdržljivosti:

TOYOTA se prvi put natjecala u FIA svjetskom prvenstvu utrka izdržljivosti (WEC) 1983. godine, što je značio početak dugog razdoblja sudjelovanja u utrkama izdržljivosti. TOYOTA automobili su se natjecali u 16 utrka 24 sata Le Mansa, s time da su četiri puta postigli svoj najbolji rezultat osvajanjem drugog mjesta (1992., 1994., 1999. i 2013.). TOYOTA je ušla u obnovljeno WEC natjecanje 2012. godine kao tim TOYOTA Racing, sa svojim prvim hibridnim LMP1 automobilom, modelom TS030 HYBRID kojeg je 2014. naslijedio model TS040 HYBRID. Njih je konstruirala i izradila tvrtka TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).

Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.