Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

Toyota je najvrjednija automobilska marka na svijetu

prema godišnjem istraživanju BrandZ™

Toyota je još jednom preuzela vrh ljestvice kao najvrjednija automobilska marka u BrandZ™ istraživanju Top 100 najvrjednijih globalnih marki u 2015. godini. S vrijednošću marke od 28,9 milijardi dolara (26,5 milijardi eura), Toyota ostaje najcjenjenija automobilska marka prema ocjenama korisnika. Lexus je rangiran na 10. poziciji, jedno mjesto više u odnosu na prošlu godinu zahvaljujući fokusu na kvalitetu i diferencijaciju u bogatoj ponudi modela.

U 10 godina otkako je prvi izvještaj BrandZ™ objavljen u 2006., Toyota je neprikosnoveni vladar među automobilskim markama, okrunjena najvrjednijom automobilskom markom čak osam puta. BrandZ™ istraživanje Top 100 najvrjednijih globalnih marki u 2015. je jedino istraživanje koje kombinira kapital marke s odrađenim intervjuima na više od 2 milijuna korisnika na globalnoj razini.
Upravo prema zadnjem istraživanju, korisnikova percepcija marke je ključni dojam u ocjenjivanju njezine ukupne vrijednosti, jer same marke su kombinacija poslovne strategije, isporuke proizvoda, jasnoće pozicioniranja na tržištu i vodstva marke.
Iako se prodaja automobila u nekim regijama podigla, svakako su ostale ispod brojki u razdoblju prije recesije iz prošlog desetljeća, što u svakom slučaju utječe na sveukupnu vrijednost marke. S druge strane, Toyotina globalna prodaja1 u 2014. je porasla za 2,5 % na ukupno 10,21 milijuna primjeraka, što je zasigurno pozitivno utjecalo prema konačno evaluaciji za ovogodišnji BrandZ™ izvještaj.
Prema rezultatima istraživanja, novi i moderni društveni trendovi znatno utječu na industrijski rast, čime se i u industriji proizvodnje automobila kvaliteta proizvoda znatno poboljšala, no time je sve teže biti drukčiji od konkurencije na tržištu. Nove generacije, naročito mlađi kupci su sve manje zainteresirani za posjedovanje automobila, već ih zanimaju moderne tehnologije i drukčiji načini korištenja automobila, što proizvođači sve više označavaju kao „međusobno suprotstavljene trendove“ te isto moraju uzeti u obzir prilikom plasiranja proizvoda na tržište.
U 2014. godini Toyota je globalno lansirala prvi serijski automobil pogonjen vodikom, novi Mirai, koji je već dostupan u Japanu, a uskoro dolazi i na tržišta Europe i Amerike, što je upravo rezultat novih trendova u proizvodnji automobila i viziji budućnosti automobilske industrije – u čemu Toyota oduvijek prednjači.
Otkako je Toyota postala prepoznata po svojoj „full hybrid“ tehnologiji, još od lansiranja Priusa u 1997. godini, prodaja hibridnih modela Toyote i Lexusa nadmašila je brojku od 7 milijuna prodanih primjeraka. Europski kupci mogu izabrati između čak 15 hibridnih modela Toyote i Lexusa. Lexus je, s druge strane, dostigao 10. poziciju u ovogodišnjem istraživanju najvrjednijih automobilskih marki, s vrijednošću brenda od 4,3 milijarde dolara, odnosno 3,9 milijarde eura.
BrandZ™ istraživanje Top 100 najvrjednijih globalnih marki, odobreno od strane WPP-a i provedeno stručnošću Millward Brown Optimor globalne agencije, ispituje mišljenja 2 milijuna korisnika u više od 30 zemalja.
 
O BrandZ™ istraživanju Top 100 najvrjednijih globalnih brendova
Razvijeno za WPP operativne kompanije od strane globalne agencije Millward Brown Optimor, BrandZ™ istraživanje Top 100 najvrjednijih globalnih brendova je sada u svojoj desetoj godini postojanja. Ujedno je jedino takvo istraživanje koje uz mjerenje kapitala marke u obzir uzima i dojmove korisnika, kroz iscrpna istraživanja i intervjue u više od 30 zemalja svijeta, te koristi sve ostale alate za ocjenjivanje uspješnosti i vrijednosti marke: poslovne sposobnosti i rezultate, rigorozne financijske analize svake kompanije (koristeći podatke iz izvora poput Bloomberga i Kantar Worldpanela).
Ipak, jedna od bitnih stavki je upravo taj dojam krajnjeg korisnika, jer korisnikova percepcija marke je ključni dojam u ocjenjivanju ukupne vrijednosti marke, jer same marke su kombinacija poslovne strategije, isporuke proizvoda, jasnoće pozicioniranja na tržištu i vodstva marke. Rezultati istraživanja u obzir također uzimaju regionalne varijacije, jer svaka marka na pojedinim mikrolokacijama, odnosno različitim tržištima može biti različito konkurentna. Proširene dostupne informacije možete potražiti ovdje.
1Prodajni rezultati za Toyotu Motor Corporation uključuju prodaju Toyote, Lexusa, Hinoa i Daihatsua.
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.