Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

Nova era

za svjetske prvake

TOYOTA Racing započinje novu sezonu u Svjetskom prvenstvu utrka izdržljivosti spremna obraniti svoja dva naslova.

TOYOTA je prva japanska tvornička momčad koja je pobijedila u Svjetskom prvenstvu utrka izdržljivosti, u vrlo uspješnoj prošlogodišnjoj sezoni gdje su također vozači Anthony Davidson i Sébastien Buemi odnijeli vozačke titule.
U trenucima kada je učinkovitost pogonskog sklopa od ključne važnosti, TS040 HYBRID dokazao se neuhvatljivim za suparničke bolide, ukupno pobijedivši u pet od osam utrka.
Isti pobjednički bolid ujedno je tehnički nadograđen za sezonu 2015., s boljom aerodinamikom, redizajniranim prednjim krajem s krućom konstrukcijom otpornijom na udarne sile, te novom kinematikom ovjesa koja umanjuje trošenje guma i u konačnici – dodatnim uštedama na masi.
TS040 HYBRID i dalje profitira od dokazanog TOYOTA HYBRID sustava – naprednog trkaćeg pogonskog sklopa s izvrsnom termalnom učinkovitošću, koji ukupno isporučuje više 1000 KS.
/
Kao što je bio slučaj i u prošloj sezoni, TS040 HYBRID natjecat će se unutar 6MJ hibridne klase s nekoliko dobrodošlih novosti, poput modificirane konstrukcije pogonskog kondenzatora koji sada isporučuje još bolje performanse.
Momčad je za ovu sezonu pripremila dva različita aerodinamička paketa, a oba će biti testirana na stazi Paul Ricard. Karakteristične Le Mans postavke su najbolje prilagođene za velike brzine na stazi La Sarthe, dok za staze s više zavoja Toyotin hibridni bolid profitirat će od promjena na stražnjem spojleru, koji sada nudi veću razinu potisne sile, a tu su i novi poklopac motora te prednji pokrov.
Razvoj je započeo odmah nakon prošlogodišnje utrke 24 sata Le Mans, te je osvježeni bolid premijerno testiran 13. siječnja na stazi Paul Ricard. Naknadna trodnevna testiranja na Motorland Aragon (dva puta) i Portimao sugeriraju kako je ovogodišnji TS040 HYBRID ukupno odradio više od 25 000 testnih kilometara prije današnjeg službenog otkrivanja.
Unutar kabine bolida TS040 HYBRID s brojem 1 sjedit će svjetski prvaci Anthony i Sébastien, uz vozačkog kolegu Kazukija Nakajimu koji je po prvi puta planiran za natjecanje u čitavoj sezoni.
/
U bolidu s brojem 2 natjecat će se Alex Wurz i Stéphane Sarrazin kojima se pridružuje Mike Conway, koji je u prošloj sezoni odvozio tri utrke, iako u ulozi zamjenskog vozača i test vozača, pobijedio je na utrci 6 sati Bahraina.
Kamui Kobayashi, koji je prije vozio za Toyotu u Formuli 1 i završio na šestoj poziciji u svojem zadnjem nastupu sezone F1, postao je testni i zamjenski vozač. Kamui će istovremeno odrađivati ulogu test vozača i zamjenskog vozača u japanskom natjecanju Super Formula, dok Nicolas odstupa nakon tri odvožene sezone sa tvorničkom momčadi – ali ipak će biti dostupan za testiranja i razvoj bolida tijekom sezone.
Toyotin tvornički tim baziranom u njemačkom Cologneu također se priprema za još jednu promjenu, kako se predsjednik TOYOTA Motorsport odjela Yoshiaki Kinoshita vraća u Japan do kraja travnja, što je normalna praksa za Toyotine čelnike.
Nakon što je osigurao dugoročnu budućnost WEC (World Endurance Championship) projekta, pobijedio u istom prvenstvu ispred jake konkurencije te započeo povratak u WRC, njegova misija u TMG-u je uspješno završena te će se gospodin Kinoshita vratiti u Japan nakon utrke 6 sati Silverstona.
/

Video

Svi u TMG-u iskreno zahvaljuju gospodinu Kinoshiti za njegov izniman doprinos kompaniji i povijesti automobilizma.
Time funkciju predsjednika sportskog odjela Toyote preuzima Toshio Sato, koji će vraća u TMG nakon višegodišnjeg iskustva u Formuli 1 kao glavni inženjer, s velikim poznavanjem hibridne tehnologije kako je bio izravno odgovoran za razvoj TOYOTA i LEXUS hibridnih sustava.
Osim promjena u ljudstvu i tehnologiji, TOYOTA Racing također je u potpunosti prihvatila promijenjena pravila za novu sezonu.
/
Ekipe su sada limitirane na maksimalno pet motora po bolidu tijekom cijele sezone, a samo u tri prošle sezone niti jedan bolid iz Toyotine momčadi nije premašio taj limit. Dodatna postrožena pravila se odnose i na korištenje guma, s ograničenjem na četiri seta slick guma tijekom treninga te šest tijekom kvalifikacija i konačno utrke – osim u Bahrainu i Shanghaiju gdje je dopušteno osam setova guma, te 11 setova tijekom utrke Le Mans.
Uvedena su i određena ograničenja po pitanju dijelova karoserije, poput prednjeg i stražnjeg spojlera te difuzora, dok je bolid podložan dodavanju dodatnih balasta radi ujednačenja mase ukoliko je vozač lakši od 80 kilograma.
Navedena nova pravila i ograničenja stupaju na snagu početkom sezone. 24 sata Le Mans je već tradicionalna utrka s velikim svjetskim interesom, koja se održava 14. lipnja, dok je jednako popularan Nürburgring zakazan za 30. kolovoza. Sezona od osam utrka zaključena je u Bahrainu 21. studenog.
/
TOYOTA Racing u Svjetskom prvenstvu utrka izdržljivosti:

TOYOTA se prvi put natjecala u FIA svjetskom prvenstvu utrka izdržljivosti (WEC) 1983. godine, što je značio početak dugog razdoblja sudjelovanja u utrkama izdržljivosti. TOYOTA automobili su se natjecali u 16 utrka 24 sata Le Mansa, s time da su četiri puta postigli svoj najbolji rezultat osvajanjem drugog mjesta (1992., 1994., 1999. i 2013.). TOYOTA je ušla u obnovljeno WEC natjecanje 2012. godine kao tim TOYOTA Racing, sa svojim prvim hibridnim LMP1 automobilom, modelom TS030 HYBRID kojeg je 2014. naslijedio model TS040 HYBRID. Njih je konstruirala i izradila tvrtka TOYOTA Motorsport GmbH (TMG).

Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.