Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

Povratak

Toyote Motorsport u WRC

TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) potvrdio je povratak u FIA-ino Svjetsko prvenstvo u reliju (WRC) za sezonu 2017., s automobilom u cijelosti razvijenom u Toyotinom njemačkom Tehnološkom centru u Kölnu.

Kroz naredne dvije godine TMG će nastaviti opsežna testiranja na Yarisu WRC kako bi automobil bio u potpunosti spreman za sve izazove na najtežem reli natjecanju, u kojem je Toyota tijekom devedesetih godina osvojila četiri vozačka i tri konstruktorska naslova.
Tu vijest je službeno potvrdio predsjednik TOYOTE Akio Toyoda na novinarskoj konferenciji u Tokyu, gdje je Yaris WRC ujedno premijerno predstavljen javnosti – u vrlo upadljivom novom izdanju. 
Novi Yaris WRC već je odradio preliminarne testove na asfaltiranim i šljunčanim etapama po cijeloj Europi, postavljajući time obećavajuću bazu za daljnji napredak u predstojećim mjesecima.
/
Automobil ispod poklopca skriva  1,6-litreni turbo motor s izravnim ubrizgavanjem goriva, koji raspolaže s više od 300 KS, a naprednim simulacijama, brojnim testiranjima i specifičnom tehnikom proizvodnje razvijena je posve nova čelična šasija.
Zahtjevni testni program uključuje više karakterističnih WRC lokacija po Europi na različitim podlogama, a pridobiveno iskustvo značajno će pomoći TOYOTI u pripremi automobila za sezonu 2017., kada se također očekuje uvođenje novih tehničkih pravila u natjecanje.
Novi Yaris WRC slijedi glasovitu liniju Toyotinih automobila sa sportskim pedigreom i bogatim naslijeđem, čime se japanska marka s ponosom vraća u najprestižnije reli natjecanje kroz manje od dvije godine. Time TOYOTA sretno zatvara poglavlje dugo gotovo dva desetljeća izbivanja sa Svjetskog reli natjecanja, od svog zadnjeg nastupa kao tvorničke momčadi 1999. godine.
/
Te zadnje godine svog nastupa, TMG je obilježio 25 godina uzastopnih reli aktivnosti koje je započeo pod imenom Andersson Motorsport GmbH – nazvanog po imenu osnivača tvrtke Ovea Anderssona, a natjecali su se kao tvornička ekipa TOYOTA team Europe.
Tijekom tog vremena ostvareno je čak 43 pobjeda  s legendarnim automobilima, poput Celice Twincam Turbo i GT-4 izvedbama  te Corolle WRC, s čuvenim majstorima WRC zanata i nekim od najboljih vozača svih vremena: Carlosom Sainzom, Juhom Kankkunenom i Didierom Auriolom.
TMG je već prošle godine jednom nogom zakoračio u reli svijet, s predstavljanjem svoje izvedbe reli automobila za prodaju nezavisnim ekipama, modela GT86 CS-R3 koji zadovoljava FIA-ina R3 pravila.
/
Yoshiaki Kinoshita, predsjednik TMG-a, je izjavio: „Velika je čast biti zamoljen da vratimo ime TOYOTA u Svjetsko reli natjecanje, uz naše kontinuirano sudjelovanje u Svjetskom natjecanju utrka izdržljivosti. Istovremeno biti posvećen dvama izuzetno teškim natjecanjima nije lak zadatak, ali smo uvjereni u naše sposobnosti i želju za uspjehom. Imamo još puno posla do konačnog povratka i samog starta WRC sezone 2017., no podrška TMC-a (Toyota Motor Corporation) i našeg generalnog predsjednika Akia Toyode je vrlo ohrabrujuća, te možemo samo reći da nikoga iz TOYOTE nećemo iznevjeriti nakon toliko godina izbivanja iz WRC natjecanja.
/

Video

Yaris WRC tehničke specifikacije (šasija)
  • Tip: čelično tijelo
  • Kočnice: 300 mm diskovi na šljunku, 355 mm na asfaltu
  • Kotači: 7 x 15” šljunak, 8 x 18” asfalt
  • Gume: Michelin
  • Dužina: 3910 mm
  • Širina: 1820 mm 
Yaris WRC tehničke specifikacije (pogonski sklop)
  • Obujam motora: 1.6 litara
  • Tip: redni četverocilindraš
  • Izravno ubrizgavanje: do 200 bara
  • Gorivo: benzin
  • Tlak turbine: 2.5 bara (maximum)
  • Zračna prigušnica: 33 mm
  • Okretni moment: 420 Nm
  • Snaga: oko 300 KS (pri 6,000 o/min)
  • Max. broj okretaja: 8,500 o/min
  • Prijenos: sekvencijalni, šest brzina
  • Spojka: ZF Sachs
Više o TOYOTA Motorsport GmbH
TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) postoji od 1979. godine i baziran je u njemačkom Kölnu, a svoju reputaciju je izgradio na temelju četiri vozačka i tri konstruktorska naslova u WRC-u, tijekom 25-godišnje tradicije sudjelovanja u najtežem reli natjecanju – sa zadnjim nastupom u sezoni 1999. godine. TMG je u međuvremenu sudjelovao na ostalim najvećim sportskim natjecanjima, poput slavne utrke Le Mans 24 sata i u Formuli 1, a već godinama sudjeluje u Svjetskom natjecanju utrka izdržljivosti. Upravo je u 2014., u trećoj godini razvijanja hibridne tehnologije, TMG osvojio vozački i konstruktorski naslov prvaka na utrkama izdržljivosti.
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.