Četvrta generacija hibridnog električnog sustava
Novi Yaris koristi zadnju, četvrtu generacije Toyotine hibridne tehnologije i uvodi nove komponente koje su konstruirane da budu kompaktne, lagane i učinkovite. Time je ovaj automobil dobio svoj prvi motor TNGA.
Za konstruktorski tim, fokus je bio ne samo na stvaranju učinkovitijeg sustava, nego i na povećanju užitka u vožnji koji automobil pruža, uz prilagođavanje europskim cestama.
Sljedeći podaci ukazuju u kojoj mjeri je to postignuto. Ukupna učinkovitost je povećana za 20%, što se obično postiže na račun performansi. Međutim, snaga je veća za 16% pa je sada ukupna snaga sustava 116 KS, uz poboljšanje ubrzanja 0-100 km/h za 15%, pa Yarisu sada treba 9,72 sekunde, a odziv na pritisak papučice gasa je brži.
Sposobnosti ovog automobila u vožnji isključivo na električni pogon su značajno poboljšane: sada može postići brzinu do 130 km/h, a povećana je i njegova sposobnost vožnje na električni pogon u gradskom prometu. To znači da vozači mogu uživati u mnogim pogodnostima baterijskog električnog vozila, ali uz nižu cijenu i bez brige o tome kada i gdje će moći napuniti bateriju.
Emisija CO2 je smanjena na 85 g/km, a vrijednost potrošnje goriva prema mješovitom ciklusu WLTP je 3,7 l/100/km, što predstavlja umanjenje za 20%.
Ove vrijednosti su bez premca za neki Toyotin model te ocrtavaju mogućnosti hibridne električne tehnologije u pružanju još veće učinkovitosti bez žrtvovanja performansi.
Inženjerski tim je bio odlučan u rješavanju najčešćeg prigovora koji su Toyoti upućivali vozači Yaris Hybrida. Riječ je o ubrzanju kod pretjecanja pri brzinama na autocesti (ubrzanje 80 do 120 km/h je skraćeno za dvije sekunde, na 8,1 sekundu); bolje ubrzanje pri manjim brzinama, na primjer u vožnji kroz kružni tok, te linearnije, prirodnije ubrzanje u vožnji na otvorenoj, zavojitoj cesti, radi pojačavanja užitka u vožnji.
Svaki od četiri glavna sklopa hibridnog sustava pridonosi poboljšanim voznim svojstvima novog Yarisa: potpuno novi motor Hybrid Dynamic Force doživljava svoju premijeru u ovom automobilu; nova litij-ionska baterija; potpuno novi hibridni mjenjač, te upravljačka jedinica snage. Svi ovi sklopovi su razvijeni uz korištenje filozofije TNGA, zahvaljujući čemu su ostvareni učinkovito oblikovanje i jednostavnost proizvodnje u velikim količinama.
1,5-litarski motor Hybrid Dynamic Force
Potpuno novi 1,5-litarski motor Hybrid Dynamic Force je iz iste obitelji motora TNGA kao i 2,0-litarski, četverocilindrični motor koji se ugrađuje u modele Corolla i C-HR. Ima dugačak hod, kompresijski omjer 14,0:1 i brzo izgaranje s boljim nadzorom temperature i tlaka. To pridonosi njegovoj izuzetno visokoj toplinskoj učinkovitosti – 40% – zahvaljujući čemu se iskoristi više energetskog potencijala svake kapi goriva.
Kao i svi drugi Toyotini hibridni motori, koristi Atkinsonov proces, kod kojeg je usisni ventil duže otvoren, čime se odgađa takt kompresije. Na taj način se poboljšava učinkovitost i smanjuje potrošnja goriva, ali se i smanjuje snaga. Unatoč tome, novi motor ima najveću snagu od 93 KS/68 kW i najveći okretni moment od 120 Nm pri manjem broju okretaja (3.600 okr/min).
Trocilindrična konfiguracija donosi prednosti i u pogledu buke. U radu pri 4.000 okr/min, performanse su kao kod četverocilindričnog motora pri 3.000 okr/min, pa daje više snage i okretnog momenta, ali uz tiši rad.
Mjenjač je automatski e-CVT – električno stalno promjenljivi mjenjač – koji omogućava linearno ubrzanje i tiši rad.