Besplatno isprobajte
Sastavite svoju Toyotu
Cjenici i katalozi
Pronađite Toyota partnera
Moja Toyota

Tehnika hibrida

Zašto su hibridi toliko pouzdani?

Njemački TÜV već godinama zaredom postavlja Priusa kao najpouzdanijeg automobila u prometu, a mi konkretno znamo modele koji su odradili i više od 400.000 kilometara. U čemu je tajna takve pouzdanosti hibrida?

Opće je prihvaćeno – što je više elektronike i pogonski sklop izvedbom kompleksniji, to je prije moguće da će nešto otkazati poslušnost i ostaviti vlasnika vozila na cjedilu. Po tome bi hibridi zaista morali biti nepouzdani, jer dolaze s čak dva pogonska motora, više elektronike od električnog automobila, baterijom i generatorom. Zvuči kao nešto iz SF filmova!
Elektronika je uvijek bila boljka u automobilima i krivac za najčešće kvarove, no danas se koriste računalni softveri koji se nadograđuju kao vaši pametni telefoni ili računala, skidanjem potrebnih zakrpa i njihovim instaliranjem.
Stoga zaboravite na raskopavanje automobila kako bi se došlog do nekog releja! Softveri koji upravljaju radom hibridnog sustava dovedeni su do savršenstva tokom godina razvoja ovih vozila, a samo Toyota ima tradiciju dulju od 17 godina u stvaranju hibrida i njihovog sustava upravljanja.
/
Ako ste se također zapitali, zašto mnogobrojne taksi tvrtke u Europi koriste Toyotine hibride, odgovorit će vam – upravo zbog pouzdanosti
Dva motora, jedan je provjereni s unutarnjim izgaranjem, kojeg može servisirati svaki ovlašteni serviser Toyote, a drugi je elektromotor s jednim pokretnim dijelom (rotorom), koji inače slovi kao najpouzdaniji mehanički sklop na svijetu.
Dakle dokazana platforma pouzdanog i jednostavnog za održavanje benzinskog motora, pri tome koji radi prema Atkinsonovom ciklusu, uparena je sa sustavom električnog pogona zatvorenog kruga koji osigurava vlastiti izvor električne energije – preko ugrađenog manjeg elektromotora/generatora kojeg pogoni benzinski motor, ili se obnavlja regenerativnim kočenjem.
Kako radi hibrid?

Video

S druge strane, baterija dolazi s jamstvom od 10 godina, odnosno najčešće za čitav vijek posjedovanja automobila te nije predviđena zamjena baterije u tom periodu. Najčešće se radi o nikal-metal-hidridnim baterijama, a mogu se pronaći i litij-ionske baterije, veći sklopovi istih baterija koje inače koristite u svojim prijenosnim računalima ili mobitelima.
Sve navedeno znači da hibrid, iako konstrukcijom kompliciraniji od standardnog automobila s benzinskim ili dizelskim motorom, osigurava daleko veću pouzdanost zbog uštede vlastitog benzinskog motora kroz dugoročni period zbog korištenja električnog pogona pri brzinama do 80 km/h.
Pretočeno u realne brojke, već godinama zaredom prema različitim istraživanjima pouzdanosti, upravo je Prius najpouzdaniji model među svim segmentima automobila na tržištu, a jedno od takvih najpoznatijih istraživanja je njemački TÜV.
Ako ste se također zapitali, zašto mnogobrojne taksi tvrtke u Europi koriste Toyotine hibride, odgovorit će vam – upravo zbog pouzdanosti, što je ispred potrošnje goriva, a znamo da su mnogi od takvih primjeraka odradili i više od 400.000 kilometara bez kvara.
Dva motora, mnogo elektronike, baterija i visokonaponski kablovi – zvuči vrlo komplicirano, no u praksi je daleko pouzdanije u odnosu na konvencionalne automobile
/
Prikaz benzinskog 1,5-litrenog motora hibridnog Yarisa (lijevo) i desno dolje elektromotora montiranog u istom kućištu s e-CVT mjenjačem
/
Prius, model koje je i započeo hibridnu priču te je prva asocijacija na pouzdanost hibridnih modela, kako su mnogi primjerci u taksi službi odradili i više od 400.000 kilometara bez kvara
/

Pročitajte više o Toyota hibridima

Toyota predstavlja Yaris Cross Adventure i Premiere edition Toyota predstavlja Yaris Cross Adventure i Premiere edition Potpuno nova Toyota Yaris Cross pokazuje svoje izvorne SUV kvalitete u izvedbi Adventure koja je sada predstavljena po prvi put. Velika novost u ponudi: profinjeni Highlander hybrid sa 7 sjedala Velika novost u ponudi: profinjeni Highlander hybrid sa 7 sjedala Toyotin najveći SUV, Highlander, po prvi put je dostupan u Hrvatskoj. Dostupan je isključivo s pravim hibridnim pogonskim sklopom te zaokružuje sveobuhvatnu Toyotinu paletu hibridnih SUV-ova u Europi (Uz RAV4, C-HR te uskoro Yaris Cross). Aygo X prologue Aygo X prologue Nova vizija Toyote za segment A Potvrđeno predstavljanje Toyotinog novog baterijsko električnog SUVa na Sajmu automobila u Šangaju 2021. Potvrđeno predstavljanje Toyotinog novog baterijsko električnog SUVa na Sajmu automobila u Šangaju 2021. Toyota je danas potvrdila da će predstaviti svoj baterijski električni SUV srednje klase na nadolazećem Sajmu automobila u Šangaju 2021.