Besplatno isprobajte Toyotu
Sastavite svoju Toyotu
Cjenici i katalozi
Pronađite Toyotinog partnera
Moja Toyota

Tehnika hibrida

Zašto su hibridi toliko pouzdani?

Njemački TÜV već godinama zaredom postavlja Priusa kao najpouzdanijeg automobila u prometu, a mi konkretno znamo modele koji su odradili i više od 400.000 kilometara. U čemu je tajna takve pouzdanosti hibrida?

Opće je prihvaćeno – što je više elektronike i pogonski sklop izvedbom kompleksniji, to je prije moguće da će nešto otkazati poslušnost i ostaviti vlasnika vozila na cjedilu. Po tome bi hibridi zaista morali biti nepouzdani, jer dolaze s čak dva pogonska motora, više elektronike od električnog automobila, baterijom i generatorom. Zvuči kao nešto iz SF filmova!
Elektronika je uvijek bila boljka u automobilima i krivac za najčešće kvarove, no danas se koriste računalni softveri koji se nadograđuju kao vaši pametni telefoni ili računala, skidanjem potrebnih zakrpa i njihovim instaliranjem.
Stoga zaboravite na raskopavanje automobila kako bi se došlog do nekog releja! Softveri koji upravljaju radom hibridnog sustava dovedeni su do savršenstva tokom godina razvoja ovih vozila, a samo Toyota ima tradiciju dulju od 17 godina u stvaranju hibrida i njihovog sustava upravljanja.
/
Ako ste se također zapitali, zašto mnogobrojne taksi tvrtke u Europi koriste Toyotine hibride, odgovorit će vam – upravo zbog pouzdanosti
Dva motora, jedan je provjereni s unutarnjim izgaranjem, kojeg može servisirati svaki ovlašteni serviser Toyote, a drugi je elektromotor s jednim pokretnim dijelom (rotorom), koji inače slovi kao najpouzdaniji mehanički sklop na svijetu.
Dakle dokazana platforma pouzdanog i jednostavnog za održavanje benzinskog motora, pri tome koji radi prema Atkinsonovom ciklusu, uparena je sa sustavom električnog pogona zatvorenog kruga koji osigurava vlastiti izvor električne energije – preko ugrađenog manjeg elektromotora/generatora kojeg pogoni benzinski motor, ili se obnavlja regenerativnim kočenjem.

Kako radi hibrid?

Video

S druge strane, baterija dolazi s jamstvom od 10 godina, odnosno najčešće za čitav vijek posjedovanja automobila te nije predviđena zamjena baterije u tom periodu. Najčešće se radi o nikal-metal-hidridnim baterijama, a mogu se pronaći i litij-ionske baterije, veći sklopovi istih baterija koje inače koristite u svojim prijenosnim računalima ili mobitelima.
Sve navedeno znači da hibrid, iako konstrukcijom kompliciraniji od standardnog automobila s benzinskim ili dizelskim motorom, osigurava daleko veću pouzdanost zbog uštede vlastitog benzinskog motora kroz dugoročni period zbog korištenja električnog pogona pri brzinama do 80 km/h.
Pretočeno u realne brojke, već godinama zaredom prema različitim istraživanjima pouzdanosti, upravo je Prius najpouzdaniji model među svim segmentima automobila na tržištu, a jedno od takvih najpoznatijih istraživanja je njemački TÜV.
Ako ste se također zapitali, zašto mnogobrojne taksi tvrtke u Europi koriste Toyotine hibride, odgovorit će vam – upravo zbog pouzdanosti, što je ispred potrošnje goriva, a znamo da su mnogi od takvih primjeraka odradili i više od 400.000 kilometara bez kvara.
Dva motora, mnogo elektronike, baterija i visokonaponski kablovi – zvuči vrlo komplicirano, no u praksi je daleko pouzdanije u odnosu na konvencionalne automobile
/
Prikaz benzinskog 1,5-litrenog motora hibridnog Yarisa (lijevo) i desno dolje elektromotora montiranog u istom kućištu s e-CVT mjenjačem
/
Prius, model koje je i započeo hibridnu priču te je prva asocijacija na pouzdanost hibridnih modela, kako su mnogi primjerci u taksi službi odradili i više od 400.000 kilometara bez kvara
/

Pročitajte više o Toyota hibridima

Vaše postavke kolačića

Koristimo kolačiće na našim web stranicama kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako ste time zadovoljni, nastavite koristiti naše stranice na uobičajeni način ili saznajte kako možete mijenjati svoje postavke za kolačiće ovde.

OK