Besplatno isprobajte Toyotu Sastavite svoju Toyotu Cjenici i katalozi Pronađite Toyotinog partnera Moja Toyota

Upoznajte Toyotine hibride

Prius

Najprodavaniji hibrid na svijetu i miljenik holivudskih zvijezda, ima li bolje preporuke za Prius... Pišemo o prvom komercijalnom hibridu u povijesti te modelu koji je započeo priču o hibridima, unatoč svim predrasudama.

Od predstavljanja pa do rujna 2011. godine, treća generacija je prodana u više od milijun primjeraka, a ta brojka raste i dalje. Agresivni izraz lica u kombinaciji s dinamičnom siluetom i kristalno čistom bijelom bojom karoserije pravi je zgoditak, a jedinstveni plavi detalji na nosu oko značke proizvođača, kao i straga, upadaju o oči. Danas, kad dizajn uglavnom prodaje automobil, Prius ima jak adut u rukavu i za njega se nikako ne može reći da je dosadan i neprivlačan.
Kabina vas također neće razočarati. Prvi je dojam kao da ste ušli u kokpit privatnog aviona i trebate pokrenuti mlazne motore. Nema klasičnih instrumenata, sve miriše posve drugačije nego što ste očekivali i navikli, a jedino što će vas 'spustiti' na zemlju i podsjetiti da ste u automobilu je upravljač i donje papučice. Ručicu CVT mjenjača najbolje je opisati kao 'joystick', no izbjegavat ćemo taj izraz da slučajno ne biste pomislili kako je Prius igračka, daleko od toga. U Toyoti su si dali truda i ujedno napravili najbolju unutrašnjost otkako postoji ime Prius.
/
Ne samo da je funkcionalna, već u mnogo slučajeva novog putnika ostavlja bez teksta, dizajnom, praktičnošću i slobodnim prostorom, naročito straga. Većina elemenata je sive boje, sjedala su također siva, a poznavajući karakter Priusa, to mu i najbolje pristaje. Ergonomija je na visokoj razini, sve kontrole su nadohvat ruke, a preglednost nikad nije bila upitna. Zvučna izolacija također je na visini zadatka, no pri nižim brzinama kapitulira u električnom načinu rada. Tada baš sve što inače ne čujete dolazi do uha, ali ne smeta i potiče na razmišljanje.
Ono najvažnije jest da Prius bez problema može prevesti pet odraslih osoba, a i njihovu prtljagu jer prtljažnik guta 612 litara, što je povećano zahvaljujući smještajem baterija ispod stražnjih sjedla. Ispod prednjeg poklopca surađuju 1.8-litreni VVT-i benzinski motor s 99 KS i sinkroni izmjenični elektromotor s permanentnim magnetima, koji na raspolaganju ima 60 kW (82 KS) i 207 Nm momenta od samog starta. 
Straga, ispod drugog reda sjedala smještana je baterija, nikal-metal-hidridna s 28 modula, odnosno 168 ćelija pojedinačnog napona od 1.2 V. Baterija je kapaciteta 3 kWh i omogućuje potpuno električnu autonomiju od svega 2 km, no rijetko ćete Prius koristiti isključivo na taj način. Elektromotor je zamišljen kao pripomoć benzincu, a tada sve ima smisla. Dovoljno je da pri svakom stajanju motor ne radi, a zatim kretanju i linearnom ubrzavanju do 40 ili 50 km/h idete na struju.
/
Tako ste benzinca spasili od najvećeg opterećenja pokretanja automobila, a on uskače samo pri daljnjem održavanju brzine ili nastavku ubrzanja, kad je potrošnja goriva značajno manja. Zamislite to ovako, motor troši najviše goriva u klasičnom 1. i 2. stupnju prijenosa, pa čak i 3., a u Priusu sve te 'cikluse' odradite na struju i dalje ste u normalnoj vožnji.
Time ste nagrađeni malim brojkama potrošnje goriva, koje čak i najštedljiviji dizelaši ne mogu oboriti. Prosječno smo trošili 4,8 do 5.2 l/100 km, a moguće je i manje ako ste pažljiviji. Ovdje je riječ o posve normalnoj vožnji te nemojte ni pomisliti da je Prius spor. Naime, na raspolaganju su četiri režima rada pogonskog sustava - NORMAL, EV, ECO i POWER, a svaki rezultira drugačijim odgovorom na gas i korištenjem HSD sustava.
EV način rada maksimalno iskorištava elektromotor, ECO umrtvi benzinca i ne dopušta mu disanje punim plućima, Normal je 'zlatna sredina', a POWER kombinirano izvlači maksimum iz benzinca i elektromotora kada na raspolaganju imate 136 KS.
/
Tada Prius ubrzava do 100 km/h bez gubitka daha kroz 10 sekundi i maksimalno dostiže 180 km/h. Stalno promjenjivi prijenos - CVT osim što olakšava simbiozu elektromotora i benzinca, ujedno omogućuje ubrzanja bez gubitka momenta te je zabavan u vožnji, iako traži kraće privikavanje na rad. Najbolje se može poistovjetiti s jačim skuterima, gdje nema promjena stupnja prijenosa, već na pritisak gasa motor drži neke okretaje i kontinuirano ubrzava - drugim riječima, bezstupanjski mjenjač.
Ako želite isprobati mogućnosti novog Priusa, testirati potrošnju u različitim uvjetima te uvjeriti se u praktičnost prostrane kabine i ugodu tijekom dugih putovanja, predbilježite se za besplatne probne vožnje i uživajte kroz više dana, koliko ga je moguće dobiti na probu.
 
/
/
Toyota Prius
Početna cijena: 197.900 kuna*
Opcije modela: Luna, Sol, Executive
Kombinirana izlazna snaga: 136 KS
Ubrzanje do 100 km/h: 10,6 sekundi
Maksimalna brzina: 180 km/h
Prosječna potrošnja goriva: 5,0 l/100 km*
Emisija CO2: 89 g/km
Obujam prtljažnika: 612 litara
Gume: 225/45 R17
 
* Brojke navedene prosječne potrošnje su stvarno izmjerene u pretežno gradskom prometu.
/
Futuristički uređena kabina je vrlo prostrana i dizajnom se razlikuje od svega ostalog u Toyotinoj ponudi, izuzev modela Prius Plus i Prius Plug-in Hybrid.
/
Prius u vožnji ostavlja siguran i opuštajući dojam, a ugodno krstari svim prometnicama. Bilo da se radi o gradu, autocesti ili otvorenoj prometnici - vožnja je uvijek tiha.
/
Dizajn Priusa je stvoren s aerodinamikom na umu, pa je upravo prema tome oblikovan prednji i stražnji kraj automobila te se ističe u mnoštvu drugih vozila.
/
Ručica CVT mjenjača ne traži gotovo nikakvo rukovanje. Možete postaviti u položaj „D“ i vozite automobil kao svaki model s automatskim mjenjačem, no tu je i položaj „B“ za regenerativno kočenje uz pomoć motora, čime se štede same kočnice i obnavlja energija baterije.
/
Ispod poklopca motora smješteni su 1.8 VVT-i benzinac sa 99 KS i elektromotor s 82 KS i 207 Nm, kombinirano 136 KS po Atkinsonovom procesu.
/
Obujam prtljažnika je povećan smještajem baterija ispod stražnjih sjedala, te iznosi 612 litara – sasvim dovoljno za većinu potreba za prtljagom.
/
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.