Besplatno isprobajte Toyotu
Sastavite svoju Toyotu
Cjenici i katalozi
Pronađite Toyotinog partnera
Moja Toyota

Upoznajte Toyotine hibride

Prius

Najprodavaniji hibrid na svijetu i miljenik holivudskih zvijezda, ima li bolje preporuke za Prius... Pišemo o prvom komercijalnom hibridu u povijesti te modelu koji je započeo priču o hibridima, unatoč svim predrasudama.

Od predstavljanja pa do rujna 2011. godine, treća generacija je prodana u više od milijun primjeraka, a ta brojka raste i dalje. Agresivni izraz lica u kombinaciji s dinamičnom siluetom i kristalno čistom bijelom bojom karoserije pravi je zgoditak, a jedinstveni plavi detalji na nosu oko značke proizvođača, kao i straga, upadaju o oči. Danas, kad dizajn uglavnom prodaje automobil, Prius ima jak adut u rukavu i za njega se nikako ne može reći da je dosadan i neprivlačan.
Kabina vas također neće razočarati. Prvi je dojam kao da ste ušli u kokpit privatnog aviona i trebate pokrenuti mlazne motore. Nema klasičnih instrumenata, sve miriše posve drugačije nego što ste očekivali i navikli, a jedino što će vas 'spustiti' na zemlju i podsjetiti da ste u automobilu je upravljač i donje papučice. Ručicu CVT mjenjača najbolje je opisati kao 'joystick', no izbjegavat ćemo taj izraz da slučajno ne biste pomislili kako je Prius igračka, daleko od toga. U Toyoti su si dali truda i ujedno napravili najbolju unutrašnjost otkako postoji ime Prius.
/
Ne samo da je funkcionalna, već u mnogo slučajeva novog putnika ostavlja bez teksta, dizajnom, praktičnošću i slobodnim prostorom, naročito straga. Većina elemenata je sive boje, sjedala su također siva, a poznavajući karakter Priusa, to mu i najbolje pristaje. Ergonomija je na visokoj razini, sve kontrole su nadohvat ruke, a preglednost nikad nije bila upitna. Zvučna izolacija također je na visini zadatka, no pri nižim brzinama kapitulira u električnom načinu rada. Tada baš sve što inače ne čujete dolazi do uha, ali ne smeta i potiče na razmišljanje.
Ono najvažnije jest da Prius bez problema može prevesti pet odraslih osoba, a i njihovu prtljagu jer prtljažnik guta 612 litara, što je povećano zahvaljujući smještajem baterija ispod stražnjih sjedla. Ispod prednjeg poklopca surađuju 1.8-litreni VVT-i benzinski motor s 99 KS i sinkroni izmjenični elektromotor s permanentnim magnetima, koji na raspolaganju ima 60 kW (82 KS) i 207 Nm momenta od samog starta. 
Straga, ispod drugog reda sjedala smještana je baterija, nikal-metal-hidridna s 28 modula, odnosno 168 ćelija pojedinačnog napona od 1.2 V. Baterija je kapaciteta 3 kWh i omogućuje potpuno električnu autonomiju od svega 2 km, no rijetko ćete Prius koristiti isključivo na taj način. Elektromotor je zamišljen kao pripomoć benzincu, a tada sve ima smisla. Dovoljno je da pri svakom stajanju motor ne radi, a zatim kretanju i linearnom ubrzavanju do 40 ili 50 km/h idete na struju.
/
Tako ste benzinca spasili od najvećeg opterećenja pokretanja automobila, a on uskače samo pri daljnjem održavanju brzine ili nastavku ubrzanja, kad je potrošnja goriva značajno manja. Zamislite to ovako, motor troši najviše goriva u klasičnom 1. i 2. stupnju prijenosa, pa čak i 3., a u Priusu sve te 'cikluse' odradite na struju i dalje ste u normalnoj vožnji.
Time ste nagrađeni malim brojkama potrošnje goriva, koje čak i najštedljiviji dizelaši ne mogu oboriti. Prosječno smo trošili 4,8 do 5.2 l/100 km, a moguće je i manje ako ste pažljiviji. Ovdje je riječ o posve normalnoj vožnji te nemojte ni pomisliti da je Prius spor. Naime, na raspolaganju su četiri režima rada pogonskog sustava - NORMAL, EV, ECO i POWER, a svaki rezultira drugačijim odgovorom na gas i korištenjem HSD sustava.
EV način rada maksimalno iskorištava elektromotor, ECO umrtvi benzinca i ne dopušta mu disanje punim plućima, Normal je 'zlatna sredina', a POWER kombinirano izvlači maksimum iz benzinca i elektromotora kada na raspolaganju imate 136 KS.
/
Tada Prius ubrzava do 100 km/h bez gubitka daha kroz 10 sekundi i maksimalno dostiže 180 km/h. Stalno promjenjivi prijenos - CVT osim što olakšava simbiozu elektromotora i benzinca, ujedno omogućuje ubrzanja bez gubitka momenta te je zabavan u vožnji, iako traži kraće privikavanje na rad. Najbolje se može poistovjetiti s jačim skuterima, gdje nema promjena stupnja prijenosa, već na pritisak gasa motor drži neke okretaje i kontinuirano ubrzava - drugim riječima, bezstupanjski mjenjač.
Ako želite isprobati mogućnosti novog Priusa, testirati potrošnju u različitim uvjetima te uvjeriti se u praktičnost prostrane kabine i ugodu tijekom dugih putovanja, predbilježite se za besplatne probne vožnje i uživajte kroz više dana, koliko ga je moguće dobiti na probu.
 
/
/
Toyota Prius
Početna cijena: 197.900 kuna*
Opcije modela: Luna, Sol, Executive
Kombinirana izlazna snaga: 136 KS
Ubrzanje do 100 km/h: 10,6 sekundi
Maksimalna brzina: 180 km/h
Prosječna potrošnja goriva: 5,0 l/100 km*
Emisija CO2: 89 g/km
Obujam prtljažnika: 612 litara
Gume: 225/45 R17
 
* Brojke navedene prosječne potrošnje su stvarno izmjerene u pretežno gradskom prometu.
/
Futuristički uređena kabina je vrlo prostrana i dizajnom se razlikuje od svega ostalog u Toyotinoj ponudi, izuzev modela Prius Plus i Prius Plug-in Hybrid.
/
Prius u vožnji ostavlja siguran i opuštajući dojam, a ugodno krstari svim prometnicama. Bilo da se radi o gradu, autocesti ili otvorenoj prometnici - vožnja je uvijek tiha.
/
Dizajn Priusa je stvoren s aerodinamikom na umu, pa je upravo prema tome oblikovan prednji i stražnji kraj automobila te se ističe u mnoštvu drugih vozila.
/
Ručica CVT mjenjača ne traži gotovo nikakvo rukovanje. Možete postaviti u položaj „D“ i vozite automobil kao svaki model s automatskim mjenjačem, no tu je i položaj „B“ za regenerativno kočenje uz pomoć motora, čime se štede same kočnice i obnavlja energija baterije.
/
Ispod poklopca motora smješteni su 1.8 VVT-i benzinac sa 99 KS i elektromotor s 82 KS i 207 Nm, kombinirano 136 KS po Atkinsonovom procesu.
/
Obujam prtljažnika je povećan smještajem baterija ispod stražnjih sjedala, te iznosi 612 litara – sasvim dovoljno za većinu potreba za prtljagom.
/

Pročitajte više o Toyota hibridima

Vaše postavke kolačića

Koristimo kolačiće na našim web stranicama kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako ste time zadovoljni, nastavite koristiti naše stranice na uobičajeni način ili saznajte kako možete mijenjati svoje postavke za kolačiće ovde.

OK