Besplatno isprobajte Toyotu Sastavite svoju Toyotu Cjenici i katalozi Pronađite Toyotinog partnera Moja Toyota

Vožnja hibrida

Što kada ostanete bez goriva?

To je jedno od najčešćih pitanja novih kupaca Toyotinih hibrida. Objasnili smo situaciju kada na cesti ostanete bez goriva, te kako postupiti.

Vjerujemo da ne postoji vozač koji se nije susreo sa scenarijem rezervoara goriva upravo na „rezervi“ i svjetleće narančaste oznake za brzu posjetu benzinskoj postaji. Ništa novo, rekli bismo svakodnevica u prometu. No, uvijek postoji onaj trenutak kada mislimo da jednostavno imamo još koji kilometar na raspolaganju, da je putno računalo sa svojom preostalom kilometražom možda malo pesimistično – i onda uz trzaje i vapaj motora za kapima goriva, zaustavljamo se pored ceste.
Ostali smo bez goriva! Što sada? Naime, kod hibridnih vozila morate znati sljedeće. Nije preporučljiva vuča hibrida, stoga je najbolje pozvati vučnu službu ili zamoliti za prijevoz do najbliže benzinske postaje s kanisterom u ruci – ili se prošetati.
Preostaje vam još jedna opcija. Možda vam baterija nije prazna! Kada je baterija hibridnog sustava iznad ¼ napunjenosti, moguće je uključiti EV način rada ili čak i bez potpuno električnog načina vožnje pri brzinama od 35 do 40 km/h voziti se isključivo na struju, s laganom nogom na papučici gasa – više od dva kilometra.
Budući da se baterija hibridnog sustava nikada u potpunosti ne isprazni (ostaje minimalno 20 % električne energije u bateriji kada se uključuje benzinski motor i pogoni generator), a to vam je dovoljno da prijeđete čak jedan kilometar brzinom od oko 20 km/h – brzinom „puzanja“, što nije nepoznat pojam među električnim vozilima.
Stoga, ako vam je benzinska postaja unutar jednog kilometra, s hibridom i bez goriva i posve isključenim motorom možete doći do benzinske postaje samostalno, bez da vas netko vuče ili da hodate s kanisterom u ruci. Možda je upravo taj zadnji kilometar presudan, a hibrid će to odraditi na struju.

Treba li puniti hibrid?

Video

Savjet vozačima
Preporučujemo voditi računa o stanju goriva u rezervoaru te ne prakticirati situaciju ostanka bez goriva na cesti i „puzanja“ elektromotorom. Ukoliko se baterija u potpunosti isprazni, može doći do njenog oštećenja ili smanjenja kapaciteta, što ubuduće smanjuje električnu autonomiju i predstavlja rizik od moguće zamjene baterije.
Ostaje manje od 25 % električne energije u bateriji, što je – ukoliko ostanete bez goriva – dovoljno za odraditi puni kilometar, s laganom nogom na gasu i brzinom do 20 km/h. Takve radnje, međutim, ne preporučujemo zbog mogućeg oštećenja baterije ukoliko se u cijelosti isprazni
/
Yaris Hybrid s potpuno napunjenim spremnikom goriva (30 litara) i prosječnom potrošnjom od oko 4,0 do 4,5 l/100 km, može odraditi do 730 kilometara u gradskom prometu.
/
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.