Besplatno isprobajte Toyotu Sastavite svoju Toyotu Cjenici i katalozi Pronađite Toyotinog partnera Moja Toyota

Često postavljana pitanja

Toyota

Koliko često treba mijenjati bateriju hibrida?

Hibridne baterije su tako konstruirane da traju cijeli radni vijek vozila. Svi Toyotini automobili dolaze uz opće petogodišnje jamstvo i do deset godina jamstvo na hibridne baterije uz provjeru stanja hibridnog sustava minimalno jednom godišnje.

Što je to točno hibridni pogon?

Hibridni pogon je kombinacija dva pogona, elektromotora i benzinskog motora koji rade sinkronizirano, pritom vozač ne mora brinuti o odabiru bilo kojeg motora. Vozaču se ipak daje na raspolaganje odabir režima vožnje: ECO (ekološki i štedljiv), POWER (više snage), NORMAL (normalan, štedljiv), SNOW (za snježne uvjete)… ovisno o modelu vozila.

Trebaju li se trenutno dostupni hibridi spajati na električku utičnicu?

Hibridna baterija se automatski puni tijekom vožnje. Samo Prius Plug-in ima mogućnost punjenja baterije na mrežnu 220V utičnicu (što mu pruža dodatni raspon za vožnju samo na električni pogon). Toyota hibridna vozila (uključujući i Prius Plug-in) ne trebaju 220V mrežno napajanje. Kod klasičnog pogona kinetička energija vozila prilikom kočenja, zbog trenja između pločica i diskova, prelazi u toplinsku. Kod Toyota hibridnog vozila hibridna baterija se regenerativno puni i za vrijeme kočenja vozila jer se kinetička energija (»inercija vozila«) mijenja u električnu, te se pohranjuje u hibridnu bateriju. Ovako prikupljenu i pohranjenu električnu energiju kasnije upotrebljavamo kao izvor pogona.

Koliko kilometara može Toyota hibrid prijeći s punom baterijom, bez korištenja benzinskog motora?

U idealnim uvjetima, baterija može napajati vozilo isključivo električnom energijom (bez pokretanja benzinskog motora) do 2 kilometra, pri brzini ne većoj od 45 km/h, ovisno o modelu.

Kolika je prosječna potrošnja?

Ovisno o hibridnom modelu i načinu vožnje.


Gradska (na 100 km) Kombinirana (na 100 km)
2,1 l Prius Plug-in 2,1 l Prius Plug-in
3,1 l Yaris hibrid 3,3 l Yaris hibrid
3,7 l Auris hibrid 3,8 l Auris hibrid
3,8 l Prius+ 4,1 l Prius+
3,9 l Prius 3,9 l Prius
Kako radi klima uređaj kad se ugasi benzinski motor?

Kompresor klima uređaja nije spojen na remenicu benzinskog motora kao kod klasičnih vozila, nego koristi električni kompresor koji ne opterećuje benzinski motor, ne povećava potrošnju goriva, tiši je u radu i radi kada vozilo ima isključen benzinski motor prilikom stajanja (na semaforu, parking…).

Koliko brzina ima automatski mjenjač?

Hibridni električni automatski mjenjač je bezstupanjski mjenjač koji automatski prilagođava omjer brzine, načinu vožnje koji je u tom trenutku pogodniji za vozača i uvjete na cesti, ovisno o odabranom režimu rada vozila.

Da li postoje neke dodatne pogodnosti za hibride?

Osim nižeg Posebnog Poreza na Motorna Vozila zbog niskih CO2 emisija, u Hrvatskoj su prošle i ove godine (do 17.04.2015.) bili na snazi i poticaji za kupovinu hibridnog vozila ispod 90 g/km CO2 emisija (do 30.000 kn za hibridna, do 50.000 kn za Plug-in hibridna vozila). Nadalje, obavezno osiguranje za hibridna vozila povoljnije je nego osiguranje benzinskih i dizelskih modela iste snage. Osiguranje se obračunava za snagu benzinskog motora (kW), ali ne za snagu elektromotora ili kombinaciju oba motora koja je zapravo pravi pokazatelj snage vozila. Na ovaj način, plaća se niža premija osiguranja.

Što se dogodi kada se baterija isprazni, a daleko sam od kuće?

Toyotini hibridni automobili ne moraju se puniti jer se sami automatski pune tijekom vožnje. Automobil sam odabire najučinkovitiji način rada benzinskog i električkog motora te baterije, te se po potrebi bez prekida prebacuje i istovremeno koristi ova dva pogona, samo pazite da ne ostanete bez benzina!

Kolika je cijena velikog servisa?

Prvi „veliki“ servis  za Yaris na 30.000 km iznosi 1.375 kn (PDV uključen), redovni međuservisi iznose 960 kn (PDV uključen). Trošak redovnog servisiranja je sličan modelu sa benzinskim motorom.

Kolika je cijena održavanja hibrida?

Održavanje hibridnih vozila ne košta ništa više od održavanja klasičnog benzinskog motora, štoviše, održavanje je i povoljnije jer se kod hibridnog vozila manje troše kočnice zbog regenerativnog kočenja, spojka kvačila (ne postoji), alternator (ne postoji), starter (ne postoji)… Manje mehaničkih sklopova znači manje održavanja i manje potrebe za eventualnim popravcima.

Moram li ga radi servisa odvesti specijalnom stručnjaku?

Možete ga odvesti na servis kod bilo kojeg Toyotinog partnera u Hrvatskoj.

Kako je s kasko osiguranjem na hibridne automobile - hoće li ga pokriti osiguravajuće kuće ili se trebam obratiti posebnim tvrtkama?

Tvrtke za pomoć na cesti u potpunosti su obučene za servisiranje naših automobila, uključujući hibride i to još od 1997.

Hoće li se baterija u hibridima moći zamijeniti ili će automobil izgubiti na vrijednosti? / Je li skupa zamjena baterije? / Kao kod iPhonea, je li zamjena baterije komplicirana?

Vrlo je malo vjerojatno da će trebati zamijeniti bateriju. U malo vjerojatnom slučaju da bateriju treba zamijeniti i jamstvo je isteklo, trošak zamjene je 13.300 kn (Yaris hibrid, PDV i trošak zamjene uključeni). Toyota nudi i produljeno jamstvo na hibridne baterije do 10 godina starosti vozila. Stranka može nakon isteka standardnih 5 godina jamstva, uz  doplatu od 200 kn (s PDV-om za Yaris hibrid), produžiti jamstvo na hibridnu bateriju na dodatnih godinu dana ili 15.000 km (što prije nastupi), i tako do 10 godina starosti vozila.

Je li istina da je trošak materijala i zračnog prijevoza baterija za hibridne automobile veći od manjeg utjecaja na okoliš zbog manje potrošnje goriva tijekom radnog vijeka automobila?

Ukratko, ne. Mi koristimo međunarodno prepoznati proces, koji se naziva ocjena životnog ciklusa. Tijekom radnog vijeka bilo kojeg automobila, na emisije koje se generiraju tijekom vožnje otpada otprilike 90% troška. Na proizvodnju, transport, zbrinjavanje na otpad i recikliranje otpada preostalih 10%. Stoga, tehnologija koja štedi gorivo doprinijeti će ukupnim uštedama zbog emisija. Dakle, Toyotin hibrid je više ekološki prihvatljiv od svojih benzinskih/dizelskih ekvivalenata, tijekom cijelog radnog vijeka vozila.

Koliko će tipični vlasnik automobila svake godine uštedjeti na troškovima goriva tako što će umjesto standardnog automobila voziti ekvivalentni hibrid?

Nemoguće je dati točnu usporedbu jer svatko ima različiti stil vožnje, koristi različite ceste, nailazi na gušći ili rjeđi promet, itd. Međutim, pošteno je procijeniti da će hibrid osigurati 30-40% niže troškove uporabe.

Da li su hibridi spori i tromi?

Elektromotor ima trenutačan maksimalan okretni moment. To znači da hibrid izvrsno ubrzava. Uz pomoć benzinskog motora  rezultat je dinamično ubrzanje! Toyotina hibridna vozila isključivo kreću pomoću elektromotora, a ubrzavaju međusobnim dopunjavanjem  elektromotora i benzinskog motora. Krajnja brzina hibrida nije ništa drugačija od konvencionalnih vozila.

Da li se hibridi motor često kvari?

Hibrid funkcionira jednostavno i nije sklon kvarovima. Čak 96% Toyota hibridnih vozila, koja su proizvedena tijekom posljednjih 16 godina još su uvijek u prometu. Među zadovoljnim vlasnicima hibrida su i taksi službe, pravi maratonci. Toyota na hibridna vozila pruža 5 godina jamstva bez ograničenja kilometara, te do 10 godina produženog jamstva na hibridne baterije. Ovime osiguravamo godine bezbrižnog užitka u profinjenoj i ekonomičnoj vožnji.

Koliko su zapravo hibridi pouzdani?

Toyota  je  do danas isporučila preko 7 milijuna hibridnih vozila. Tijekom posljednjih 18 godina 'sa terena' su prikupljane povratne informacije, te nakon 120 milijardi prijeđenih kilometara u svim dijelovima svijeta, sa sigurnošću tvrdimo - hibridi su pouzdani.

Zašto kupiti hibrida?

Puno je razloga za kupnju hibrida, gore navedenih, ali među najvažnijima se ističu jednostavnost i ugoda u vožnji.

Pravna obavijest

Sva pitanja i odgovori isključivo su  informativne prirode. Zadržavamo pravo promjene svih podataka bez prethodne najave.

Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.