Dvostruka pobjeda u Spa

za TOYOTA GAZOO Racing

TOYOTA GAZOO Racing započela je sezonu 2018./19. FIA Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti (WEC) dvostrukom pobjedom u utrci Total 6 sati Spa-Francorchamps.

Sébastien Buemi i Kazuki Nakajima pobijedili su u ovoj utrci drugu godinu za redom u TS050 HYBRID broj 8 koji dijele s novopridošlim Fernandom Alonsom, koji je uživao u prvoj pobjedi u Spa još od trijumfa u International Formula 3000 prije 18 godina.

Automobil broj 7 TS050 HYBRID čiju posadu čine Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López uspjeli su u ostvariti zapanjujući povratak završivši utrku na drugom mjestu, sa zaostatkom od samo 1,444 sekundi, unatoč činjenici da su startali s krugom zaostatka iz boksova zbog kazne iz kvalifikacija.

Ovaj rezultat je Toyotina 17. pobjeda u 49 utrka u WEC, njihova četvrta uzastopna pobjeda i treća u Spa. Toyota tako predvodi poredak u Svjetskom prvenstvu u konkurenciji vozača i konstruktora pred 24 sata Le Mansa koji je na rasporedu 16.-17. lipnja.

Utrka je započela pod plavim nebom i Sébastien je, s prvog startnog mjesta, imao pred sobom čistu stazu u automobilu broj 8, postupno povećavajući svoju prednost pred pratiteljima iz momčadi Rebellion, dok se Mike uspio svojim automobilom broj 7 probiti do šestog mjesta do trenutka prvih odlazaka u boksove. Do tada je Sébastien povećao svoju prednost na preko 30 sekundi, ali se ta prednost istopila nedugo nakon isteka prvog sata utrke, zbog ulaska sigurnosnog automobila.

Tijekom 30-minutne odgode, Kamui je zamijenio Mikea u automobilu broj 7, dok je Fernando preuzeo automobil broj 8 i odvozio svoje prve krugove u utrci WEC. Njegov prvi zadatak, nakon ponovnog početka utrke, bio je braniti vodstvo od automobila broj 1 iz momčadi Rebellion, što je on učinio zahvaljujući nekolicini spektakularnih pretjecanja automobila iz klase GT na ravnini Kemmel.

Fernandova smjena je bila prekinuta žutom zastavom, ali, kada je ponovno upaljeno zeleno svjetlo, on to iskoristio i stvorio značajnu prednost prije predaje automobila Kazukiju, neposredno prije polovice utrke. Automobil broj 8 se je odmah vratio u boks radi namještanja sigurnosnih pojasa za Kazukija, a izgubio je dodatno vrijeme nedugo nakon toga zbog okretanja na stazi na prvom zavoju, bez posljedica.

U međuvremenu, automobil broj 7 je nastavio svoje impresivno napredovanje kroz poredak te je drugu polovicu utrke započeo na drugom mjestu, s oko minutu zaostatka za vodećim brojem 8 kada je José María preuzeo upravljač od Kamuija prilikom sljedećeg zaustavljanja u boksu.

Toyotini TS050 Hybridi su čvrsto držali čelo poretka kako se približavao zadnji sat utrke, dok se Fernando pripremao preuzeti broj 8 i odvesti ga do pobjede, s prednošću od otprilike jedne minute ispred broja 7 u kojem je bio Mike. Međutim, još jedan izlazak sigurnosnog automobila je sveo prednost na svega šest sekundi, uz 50 minuta do kraja utrke.

Fernando i Mike su ostali za upravljačima tijekom završnog dolijevanja goriva, 25 minuta do kraja, nakon čega je momčad odlučila zadržati pozicije i izbjeći bilo kakav nepotreban rizik nakon preko 1.100 km izravnog utrkivanja.

/

Hisatake Murata, Predsjednik momčadi: “Jako sam zadovoljan našim nastupom ovaj tjedan; osvojiti dvostruku pobjedu nakon jučerašnjeg problema iziskuje veliki napor od cijele momčadi. Ponosan sam na sve zbog dobro obavljenog posla. Atmosfera je bila fantastična cijeli vikend i želim zahvaliti brojnim navijačima koji su posjetili Spa, uključujući i mnoge suradnike iz našeg doma u Kölnu.

Nadam se da su uživali u prvoj utrci sezone. Ovo je sjajan rezultat na početku sezone, ali to je samo mali korak prema našem velikom cilju; 24 sata Le Mansa. Prepoznali smo područja za poboljšanja, a siguran sam da su i naši suparnici; tako da ćemo naporno raditi sljedećih nekoliko tjedana da bismo bili spremni za tijesnu borbu u Le Mansu.”

TS050 HYBRID broj 7
Utrka: 2., 163 kruga, 8 zaustavljanja. Startao iz boksa. Najbrži krug: 1 min 57,442 s

Mike Conway (TS050 HYBRID broj 7):
“Bilo je neobično startati iz boksa, ali znali smo što moramo raditi. Izlasci sigurnosnog automobila su nam pomogli, kao i žuta zastava na cijeloj stazi, išli su nam u korist i omogućili borbu s drugim automobilima u kategoriji LMP1. Kamui i José su danas opet bili odlični. Razočaravajuće je ne pobijediti, ali dvostruka pobjeda je savršen rezultat za momčad.”

Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID broj 7):
“Stvarno smo naporno radili kako bismo se vratili u borbu, mislim da smo svi odlično vozili kako bismo se izvukli iz problema iz kvalifikacija. Automobil je danas bio brz, što je dobar znak za Le Mans. Očito, nadao sam se pobjedi u ovoj utrci, pa drugo mjesto nije rezultat koji sam želio, ali je to pozitivan početak za momčad, a sada ćemo naporno raditi kako bismo se pripremili za Le Mans.”

José María López (TS050 HYBRID broj 7):
“Jako sam zadovoljan momčadskim rezultatom. Start sa začelja je bio težak i nije nam davao velike izglede, ali na kraju smo se borili i pokazali smo potencijal automobila broj 7. Uživao sam u današnjoj borbi. Konačno se utrkivati, osobito na ovoj posebnoj stazi, je bilo nešto posebno.”

TS050 HYBRID broj 8
Utrka: 1., 163 kruga, 9 zaustavljanja. Startni poredak: 1. Najbrži krug: 1 min 57,805 s

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID broj 8):
“Sretni smo što je sezona ovako započela. To je prvi put da smo se Kazuki i ja utrkivali zajedno s Fernandom i bilo je važno dobro započeti. Ne sjećam se kada smo zadnji put imali toliko izlazaka sigurnosnog automobila u 6-satnoj utrci, što znači da smo nekoliko puta izgubili našu prednost. Međutim, sve je dobro prošlo i zahvaljujem svima u momčadi na napornom radu. Ovo je bilo samo zagrijavanje za Le Mans i moramo imati na umu da je sljedeća utrka ona važna.”

Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID broj 8):
“Jako sam sretan zbog pobjede u prvoj utrci sezone. Osobito mi je drago jer je moja smjena loše započela; dogodilo se puno toga i odnijelo na vremena. I ja sam napravio grešku, ali nakon toga sam ušao u ritam. Trostruka smjena je bila teška, ali sam zadovoljan obavljenim poslom. Ovo je odličan početak i nastavit ćemo naporno raditi kako bismo osigurali uspješan nastavak.”

Fernando Alonso (TS050 HYBRID broj 8):
“Oduševljen sam ostvarenim rezultatom. Cijeli je vikend bio fantastičan u smislu performansi momčadi. Obavili smo temeljite pripreme, testirajući kroz zimu, uz sav rad u tvornici, ali moramo doći na utrku i ostvariti rezultat. Utrku smo odradili najbolje što smo mogli i izuzetno sam sretan svojom prvom pobjedom u utrkama izdržljivosti. Sélbastien i Kazuki su mi malo olakšali život, pa i njima zahvaljujem.”

Rezultati 6 sati Spa-Francorchamps:

1. broj 8 TOYOTA GAZOO Racing 163 kruga
2. broj 7 TOYOTA GAZOO Racing +1,444 s
3. broj 3 Rebellion (Beche/Laurent/Menezes) +2 kruga
4. broj 6 ByKolles (Webb/Kraihamer/Dillmann) +5 krugova
5. broj 11 SMP (Aleshin/Petrov) +5 krugova

Više od Toyota Motor Shows

Vaše postavke kolačića

Koristimo kolačiće na našim web stranicama kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako ste time zadovoljni, nastavite koristiti naše stranice na uobičajeni način ili saznajte kako možete mijenjati svoje postavke za kolačiće ovde.

OK