Izazov 3

Izazov tvornice s nultom emisijom CO2

Naš Izazov tvornice s nultom emisijom CO2 uključuje racionalizaciju naših proizvodnih procesa njihovim skraćivanjem čime se smanjuje proizvodnja CO2. Učinit ćemo naše pogone energetski učinkovitijima i uključiti obnovljive izvore energije kao što su solarna i energija vjetra, te energije s malim ispuštanjem ugljika kao što je vodikova energija.

Globalni izazov 2050.

Naš cilj je postići nultu emisiju CO2 u svim proizvodnim pogonima širom svijeta do 2050.

/
/

Globalni međucilj za 2030.

Do 2030. imamo cilj smanjiti emisiju CO2 iz svih naših tvornica u cijelom svijetu za 35 posto u odnosu na razinu iz 2013.

Neka od dosadašnjih Toyotinih globalnih postignuća

/
Prikaz emisije CO2 iz Toyotinih tvornica i ureda razmještenih širom svijeta (Azija, sjeverna Amerika, Europa, Kina)

Neka od dosadašnjih postignuća Toyote Europe

/
... smanjenje emisije CO2 iz tvornica u 2017. u odnosu na 2013.

Izazov 3 na djelu

Proizvodni pogone izbacuju paru radi povećanja energetske učinkovitosti

Emisije CO2 u našim tvornicama potječu iz energije koja se koristi u proizvodnim procesima. Revizije koje su proveli naši timovi za procjenu pogona su naglasile kako je moguće značajno povećanje energetske učinkovitosti procesa koji uključuju paru.

Izučili su parne procese u dva proizvodna pogona u Europi u kojima se koristi para – Toyota Motor UK Burnaston (TMUK) i Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT). U oba pogona su prepoznali potencijal za smanjenje energetskih gubitaka između 33% i 8% potpunim uklanjanjem parnih procesa i njihovom zamjenom jednostavnijim i pametnijim procesima.

TMUK je dovršio završni korak prema potpunom uklanjanju parnih procesa, a to je uklanjanje nepotrebnih parnih kotlova. TMMT radi na ostvarivanju svog sna o potpunom uklanjanju parnih procesa do 2020.

/
Značajna posvemašnja ušteda energije u Francuskoj

Iako je potrošnja energije već bila vrlo mala zahvaljujući konceptu kompaktne gradnje, naš proizvodni pogon u Francuskoj (TMMF) je ostvario dodatna smanjenja. Smanjili su potrošnju energije za 57% u usporedbi s razinom iz 2002. zahvaljujući pažljivom nadzoru, pametnoj izolaciji i vrhunskoj tehnologiji rasvjete.

Povrh toga, TMMF ulaže u obnovljive izvore energije. Svake godine je emisija CO2 manja za 2,5 tone zahvaljujući fotovoltaičkom sloju na krovu kakav je prikazan na slici desno. Dodatno smanjenje emisije CO2 od 18,4 tone godišnje je postignuto zahvaljujući solarnom zidu koji zagrijava vanjski zrak koji struji u neke od radionica. Nedavno je plinski kotao zamijenjen kotlom na biomasu, zahvaljujući je emisija CO2 dodatno umanjena za 1.285 tona godišnje.

/

Otpočetka je TMMF konstruiran tako da ima najmanji mogući ekološki otisak. Neki skladišni prostori su i do 10 puta manji od industrijskih standarda za automobilsku industriju, uz sličan obim proizvodnje. Vizualno je niska zgrada diskretno uklopljena u krajolik.

Ne iznenađuje da je TMMF proglašen jednim od Toyotinih najodrživijih pogona na svijetu. Zahvaljujući tome on postaje mjerilo u industriji za sve druge proizvodne pogone Toyota Groupe u pogledu utjecaja na okoliš.

/
Sami proizvodimo vodik za pogon naših viličara

Kako bismo promicali uvođenje i korištenje tehnologija na bazi vodika s ciljem ostvarivanja ciljeva iz Izazova tvornice s nultom emisijom CO2, uveli smo SimpleFuel™ u našu tvornicu Motomachi u Japanu.

SimpleFuel™ je pojednostavljena stanica za proizvodnju vodika. Ona koristi električnu energiju iz solarnih panela u krugu tvornice za proizvodnju vodika s malim udjelom ugljika putem elektrolize vode. Vodik se zatim komprimira i stavlja pod tlak te koristi za pogon viličara s gorivnim člancima.

/

Jedna stanica može proizvesti gotovo 9 kg vodika dnevno, što je dovoljno za pokretanje čak osam viličara na pogon gorivnim člancima. Povrh toga, njene male dimenzije znače da ju je moguće smjestiti na malom prostoru, zahvaljujući čemu je moguće brzo i praktično nalijevanje goriva za viličare na pogon gorivnim člancima unutar kruga tvornice.

Vodikova stanica SimpleFuel™ radi u tvornici Motomachi od ožujka 2018. gdje je pridonijela dodatnom smanjenju emisije CO2. Ako se ovaj pilot projekt u Japan pokaže uspješnim uprave Toyotina dva održiva proizvodna pogona u UK i Francuskoj bi mogle uvesti ovo rješenje i u Europi.

Pročitajte cijelu priču u Toyotinom newsroomu

/
Ichiban 2019: Najbolji Toyotini trgovci nagrađeni za svoj neprestanu posvećenost zadovoljstvu stranaka Ichiban 2019: Najbolji Toyotini trgovci nagrađeni za svoj neprestanu posvećenost zadovoljstvu stranaka Evian, Francuska – Ichiban na japanskom znači „broj jedan“. Toyotina nagrada Ichiban je isključivo namijenjena trgovcima iz cijele Europe koji postižu najbolje rezultate na području zadovoljstva stranaka. Novi Toyota Centar u Splitu Novi Toyota Centar u Splitu Svečano otvorenje novog Toyota prodajno servisnog centra ''Auto Čondić'' Novi Toyota RAV4 i Toyota Corolla osvojili 5 zvjezdica na ispitivanju sigurnosti Euro NCAP Novi Toyota RAV4 i Toyota Corolla osvojili 5 zvjezdica na ispitivanju sigurnosti Euro NCAP Toyota Corolla i RAV4 2019., su ostvarili najbolji mogući rezultat osvojivši maksimalnih 5 zvjezdica kao ocjenu sigurnosti vozila po najnovijem i strožem ispitivanju Euro NCAP za 2019. godinu. Nova Toyota C-HR Neon Lime. Powered by JBL Nova Toyota C-HR Neon Lime. Powered by JBL Od privlačnih obrisa do zadivljujućeg JBL audio sustava, nova Toyota C-HR Hybrid Neon Lime izgleda dojmljivo, zvuči predivno, a vozi se neodoljivo. Doista je poslastica za sva osjetila.
Vaše postavke kolačića

Koristimo kolačiće na našim web stranicama kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako ste time zadovoljni, nastavite koristiti naše stranice na uobičajeni način ili saznajte kako možete mijenjati svoje postavke za kolačiće ovde.

OK