Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

Dakar Rally 2015

Istinski test čovjeka i stroja

Biti potpuno sam i izgubljen u pustinji za mnoge je ljude scenarij iz noćnih mora, ali za Thierryja Sabinea – strastvenog trkača motocikala – takav trenutak izolacije dok se natječe u Abidjan-Nice reliju tijekom 1977. je najbolja inspiracija za daljnje uspjehe...

28. prosinca sljedeće godine, njegova vizija ovladavanja pustinjom postala je stvarnost, kako je započela povijesna utrka koja se održala kroz narednih 30 godina. U početku su se natjecali trkači amateri iz svih dijelova svijeta – tko će biti brži i spretniji kroz pustinju Saharu, iz čega smo danas dobili najtežu utrku na svijetu – Dakar Rally.

/
Originalni Dakar

Ustvari, sve do 2009. godine utrka je bila poznata pod nazivom Paris-Dakar Rally, a kao što je ime upravo sugeriralo – utrka je počela u Parizu i vozila se sve do Dakra u Senegalu – prolazeći pri tome kroz nemilosrdne terene Sahare.

/

Taj izazov sam po sebi je težak, a utoliko je teži kako je karavana prolazila kroz afričke zemlje koje su često političke nestabilne ili je u tijeku još jedan građanski rat. Iz tog razloga, utrka je u 2009. preseljena na drugi kontinent – Južnu Ameriku. 

Za ovogodišnje izdanje Dakra, natjecatelji se susreću s epskim putovanjem kroz Argentinu, Boliviju i Chile – ukupno više od 8000 kilometara pustinja, planina te iznimnih vrućina bez odmora za vozače jer se prosječna brzina rijetko spušta ispod 160 km/h.

/
Toyota je dorasla izazovu

Još od sveg debija u Dakru 1979. godine, Toyota je kontinuirano sudjelovala u najtežem svjetskom reliju i to vrlo uspješno. U prvoj godini svog nastupa, dok je sve još uvijek bilo na amaterskoj razini, samo 74 natjecatelja je završilo utrku – a njih čak 13 je bilo u Toyotama.

Video

Sudjelujući u obje kategorije natjecateljskih vozila – onih serijskih i trkaćih – Toyotina vozila su iznimno popularna među natjecateljima, a prvi izbor su uvijek Land Cruiser i Hilux zbog svoje robusnosti, lakog održavanja i pouzdanosti.

U izdanju Paris-Dakar relija godine 1991., ukupno je prijavljeno 129 vozila za utrku, a njih čak 34 su bile pod znakom Toyote. Štoviše, i ta je brojka nadmašena tijekom 2002. godine kada je svako drugo vozilo koje je prešlo cilj bilo s Toyotinom znakom – najbolji dokaz japanske pouzdanosti.

/

Činjenica je, Toyota od 2005. slavi osam uzastopnih pobjeda u kategoriji serijskih vozila, dokazujući time sve svoje atribute prije same prodaje na tržištu, jer Dakar je zapravo najbolji testni poligon za novi model.

/
/

U prvim danima ove godine, 4. siječnja, natjecatelji iz 50 svjetskih zemalja okupili su se na početku Dakar relija, a Toyota je uvelike zastupljena u obje kategorije. Hiluxi južnoafričkog tima Toyota Imperial i belgijskog Overdrive težit će boljem rezultatu od prošlogodišnjeg kada su završili na 4. i 7. mjestu na ukupnoj ljestvici.

Napredak trke možete pratiti ovdje.

/
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.