Priča o

Život legende

Supra. Latinska riječ koja znači „iznad“ ili „nadilaziti“. Prikladno za automobil koji toliki vole, to je ime najslavnijeg Toyotinog sportskog automobila.

Danas, preko 16 godina nakon završetka proizvodnje, Supra još uvijek uživa status legende među obožavateljima sportskih automobila. Od velike uloge u prvom dijelu filma Brzi i žestoki do poželjnog izbora za igrače u igrici Gran Turismo® kao i za generaciju predanih tunera i driftera, Supra je zacementirala svoje mjesto u popularnoj kulturi i nadahnula mlado i staro širom svijeta.

/

Utjecaj legende

Podrijetlo Supre je moguće pratiti unatrag sve do prekrasne Toyote 2000GT iz 60-ih godina. Zahvaljujući dugom, razvučenom poklopcu motora, putničkoj kabini pomaknutoj unatrag, 6-cilindarskom motoru i pogonu na stražnje kotače, utjecaj modela 2000GT je moguće osjetiti u svakoj izvedbi Supre.

Evolution of the A
Tijekom proizvodnje, koja je trajala 24 godine, Supra se je razvila od luksuznog grand tourera sa sportskom notom u istinski, beskompromisni sportski automobil koji poznajemo iz 90-ih godina. Kao i obožavatelji brojnih najutjecajnijih automobila na svijetu, tako i obožavatelji Supre njene četiri generacije nazivaju po njihovim internim modelskim oznakama: A40, A60, A70 i A80.

Duša Toyote Supra

Jasna nit se provlači kroz svaku generaciju Supre: dva temeljna sastojka koji definiraju naš legendarni sportski automobil i koje je moguće pratiti unatrag sve do 2000GT. Profinjeni 6-cilindrični motor sjajnog odziva i konfiguracija s motorom sprijeda, a pogonom na stražnje kotače što daje najdojmljivije moguće iskustvo vožnje.

/
“Baš kao što sportaši iskušavaju svoje sposobnosti natječući se na Olimpijskim igrama, tako proizvođači automobila koriste utrke kao priliku da tjeraju performanse vozila do krajnjih granica i natječu se za pobjedu, što im omogućava pronalaženje načina za napredak automobilske tehnologije.”

Kiichiro Toyoda (utemeljitelj Toyote) 1952.

Trkaći korijeni

Zahvaljujući tome što je TOYOTA GAZOO Racing pokrenuto GR Supra Racing Concept, poveznica između utrka i Toyote GR Supra A90 nikada nije bila očitija. Ali, Toyota je važnost motosporta u razvoju cestovnih automobila osjeća već desetljećima.

Otkrijte utrke

Čovjek na zadatku

Iza svakog velikog automobila, leži veliki um. U slučaju nove Toyote Supra, viziju i poriv dao je Toyotin veteran, Tetsuya Tada, glavni inženjer projekta A90.

Odrastajući kao sin vozača relija, opsjednut automobilskim časopisima umjesto stripovima, nije nikakvo čudo da žilama Tada-sana cijeli život kola benzin, a ne krv. Nakon kratkog razdoblja u kojem je bio suvozač svom ocu, iskoračio je kao vozač relija, te se s veseljem sjeća podešavanja i namještanja postavki na svom prvom automobilu, Corolli AE86, kako bi se ponašala onako kako je on htio.

Nakon pristupanja Toyoti, 1987. godine, Tada-san provodi vrijeme razvijajući vrhunsku tehnologiju ABS-a za Toyotinu reli momčad. Krajem 90-ih je radio sa svojim tadašnjim šefom, Isaom Tsuzukijem, glavnim inženjerom mnogih najvećih Toyotinih sportskih automobila, uključujući Celicu, MR2 i A80 Supru, stječući šira znanja i iskustvo koje će mu biti potrebno na vozilima kao što je obiteljski automobil Toyota Raum.

/
/
Povratak Toyote Supra

Nekoliko godina kasnije konačno se pojavila prilika o kojoj je bio sanjao: razvijati automobil koji pruža istinsko zadovoljstvo vožnje i vraća zaljubljenike u sportske automobile Toyoti. Taj automobil je bio GT86. Toyotin novi sportski automobil je bio odličan u pružanju vozačima svih razina vještine vožnje, povjerenje da se mogu zabavljati za upravljačem te je pobrao pohvale svjetskih medija za sveukupno iskustvo vožnje.

Baš u vrijeme kada se je GT86 počeo pojavljivati na cestama 2012. godine, Tada-san je dobio zadatak kakav je mogao samo poželjeti, Zadatak za koji će mu trebati svo stečeno iskustvo, odlučnost i upornost. To je bila prilika da napravi sportski automobil bez kompromisa, automobil koji će davati istinsko veselje vožnje, a uz njega i ime koje je predugo izbivalo.

Povratak Supre.

POBJEDA! POBJEDA! Posljednja etapa Dakara 2019 okončana je u Peruu, gdje su Nasser Al Attiyah i Mathieu Baumel iz Toyote Gazoo Racing SA, sa svojom južnoafričkom Toyotom Hilux, ostvarili pobjedu povijesnog značaja za Toyotu. Fantastična  dvostruka pobjeda na stazi Fuji za  TOYOTA GAZOO Racing Fantastična dvostruka pobjeda na stazi Fuji za TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing je oduševila strastvene domaće navijače ostvarivši u utrci 6 sati Fujija, četvrtoj utrci FIA Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti (WEC) u sezoni 2018./19. TOYOTA GAZOO RACING pobijedio u Le Mansu TOYOTA GAZOO RACING pobijedio u Le Mansu TOYOTA GAZOO Racing je pobijedio u 86. utrci 24 sata Le Mansa, ostvarivši povijesnu prvu pobjedu u svom 20. pokušaju. Dvostruka pobjeda u Spa za TOYOTA GAZOO Racing Dvostruka pobjeda u Spa za TOYOTA GAZOO Racing TOYOTA GAZOO Racing započela je sezonu 2018./19. FIA Svjetskog prvenstva u utrkama izdržljivosti (WEC) dvostrukom pobjedom u utrci Total 6 sati Spa-Francorchamps.
Vaše postavke kolačića

Koristimo kolačiće na našim web stranicama kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako ste time zadovoljni, nastavite koristiti naše stranice na uobičajeni način ili saznajte kako možete mijenjati svoje postavke za kolačiće ovde.

OK