Toyota Motor Corporation (Toyota) je predstavila C+walk T, uspravnu izvedbu nove serije vozila C+walk za pješačke zone. U Japanu C+walk T je u prodaji od 1. listopada i može se kupiti kod ovlaštenih Toyota partnera, a nudit će se i za najam i leasing.
Upravljač
Ručicama gasa na jednoj ili drugoj strani upravljača na C+walk T korisnik pokreće, ubrzava, usporava i zaustavlja vozilo. Vozilo ubrzava jednostavnim pritiskom ručice, a usporava otpuštanjem. Ručicama kočnice smještenima s obje strane upravljača korisnik može postići jače usporenje kad je to potrebno, a pritiskom na gumb za vožnju unatrag korisnik može pokrenuti vozilo unatrag.
Paket litij-ionske baterije
Kako bi rukovanje bilo intuitivno upravljačke sklopke vozila su ergonomično oblikovane - od nagiba upravljača i oblika njegovih hvatišta do smještaja ručica i gumba. Na zaslonu za prikaz statusa korisnik može u svakom trenutku vidjeti razinu napunjenosti baterije i brzinu kretanja. Upravljački sustav vozila se, nakon uključivanja baterije, uključuje postavljanjem posebnog ključa iznad plohe za prepoznavanje. Litij-ionska baterija, koja se može izvaditi, u potpunosti se napuni za približno 2,5 sata uz pomoć punjača koji se isporučuje uz vozilo, na izmjeničnu struju od 100 V.
Vozne performanse usklađene s pješacima
C+walk T koristi elektromotore u kotačima: istosmjerni elektromotor bez četkica je smješten u prednjem kotaču i osigurava mirno ubrzavanje, usporavanje i skretanje. Pri uobičajenoj brzini ljudskog hoda ovo vozilo može prijeći približno 14 km bez dodatnog punjenja baterije (ove vrijednosti proizvođač je dobio mjerenjima pri temperaturi od 20˚C, uz korisnika težine 70 kg i prosječnom brzinom kretanja od 6 km/h na ravnim cestama).
Ovo vozilo ima jedan prednji i dva stražnja kotača. Kad je upravljani kotač zakrenut za maksimalnih 90 stupnjeva, vozilo se može okrenuti u mjestu, s najmanjim polumjerom okretanja od samo 0,59 m.
Kompaktan oblik idealan za korištenje u pješačkim zonama
C+walk T zauzima gotovo podjednako mjesta kao i jedna osoba, zahvaljujući ukupnoj duljini od 700 mm (otprilike duljina jednog ljudskog koraka) i ukupnoj širini 450 mm (približno širina ljudskog struka), a njegovo nisko, ravno postolje je visoko samo 150 mm. Ovo vozilo je konstruirano za vožnju u stajaćem stavu radi neometane komunikacije s drugim osobama te se odlikuje suvremenim oblikom koji svodi na najmanju mjeru osjećaj nemira kod ljudi u okolini.
Guvernal (dio koji povezuje vrh prednje vilice s dnom upravljača) nezamjetno se spaja sa školjkom gdje se nalazi baterija, koja se vadi ili spaja u jednom pokretu. Vozilo je izvedeno u dvobojnoj kombinaciji, s uglavnom crnom školjkom koju nadopunjavaju smolasti dijelovi toplo sive boje.
Senzor za periferno otkrivanje
C+walk T je opremljen funkcijama za otkrivanje prepreka koje pomažu u izbjegavanju sudara s preprekama ili pješacima. Kad prednji senzor za periferno otkrivanje prepozna neku osobu ili prepreku, operativni sustav uključuje vizualno upozorenje na zaslonu te zvučno upozorenje te usporava vozilo na približno 2 km/h, pružajući tako sigurnost u vožnji. Ova funkcija otkriva osobe i prepreke približno 2,5 do 3 m ispred vozila. Ona usporava vozilo na maksimalnu brzinu od približno 2 km/h, ovisno o brzini kretanja i udaljenosti do osobe ili prepreke. Nakon uspješnog izbjegavanja mogućeg naleta, isključuje se ograničenje brzine koju ova funkcija postavlja.
Vozilo je standardno opremljeno funkcijom nadzora brzine u skretanju koja prepoznaje zakret upravljača i ograničava brzinu kretanja u skladu s tim. Opremljeno je i funkcijom prepoznavanja strmine koja automatski usporava vozilo na strmoj nizbrdici, kako bi se korisnici mogli osjećati sigurno. Na vozilo su ugrađene gume za zaštitom od pucanja pa tako korisnici ne moraju niti o tome brinuti.