Odaberite

Velika potražnja za hybrid electric vozilima pokreće transformaciju Toyotinih tvornica u Poljskoj

·  Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) je otvorila svoju drugu proizvodnju liniju za 1.5L TNGA motor koji pokreće model Yaris (Europski automobil 2021. godine i Hrvatski automobil 2021. godine) te model Yaris Cross

· Od 2018. godine, Toyota je transformirala tvornicu TMMP u postrojenje za elektromobilnost - prebacujući se s tradicionalnih na dijelove za hibridne pogone i električne motore na šest proizvodnih linija

· Ova transformacija dio je Toyotine strategije postizanja ugljične neutralnosti, kao i rezultat povećane potražnje za vozilima koja smanjuju emisiju CO2

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) je predstavila svoju drugu proizvodnu liniju za najnoviju generaciju 1.5L TNGA motora, koji se proizvode u postrojenju u Poljskoj te pokreću modele Yaris i Yaris Cross. Ovo je šesta proizvodna linija za hybrid electric pogone koju je Toyota pokrenula u Poljskoj u posljednje tri godine.

Toyota je u Poljskoj započela proizvodnju vezanu uz elektromobilnost 2018. godine, što je uključivalo 1.8L e-CVT pogonski sklop za 4. generaciju hibridnog pogona u TMMP tvornici u mjestu Wałbrzych. Tri godine kasnije, snažno usmjerena na budućnost elektrificirane mobilnosti, Toyota je nastavila ulagati u europsku proizvodnju komponenti elektrificiranog pogonskog sklopa i u najnoviju generaciju motora izgrađenih na Toyotinoj novoj globalnoj arhitekturi (TNGA).

Danas TMMP ima po tri proizvodne linije za TNGA hibridne motore i hibridne mjenjače-diferencijale u Poljskoj, što znači povećanje kapaciteta od 76%. Proizvodna linija proširena je i na motor-generatore koji su sastavni dio hybrid electric prijenosa.

 

TMMP ukupno ima 3300 zaposlenika, na dvije proizvodne lokacije u mjestima Wałbrzych i Jecz-Lazkowice, Donja Šlezija, u blizini njemačke i češke granice.

Ova transformacija rezultat je Toyotine predanosti u postizanju ugljične neutralnosti, ali i činjenicom da na tržištu kontinuirano raste potražnja za vozilima koja smanjuju emisiju CO2.

U skladu sa strategijom „Beyond Zero“ (više od nulte stope emisija) Toyota priprema kompletnu ponudu baterijskih električnih vozila. U Europi, Toyota planira smanjiti emisije ispušnih plinova svojih novih automobila za 100% do 2035. godine, pod uvjetom da je dostupna infrastruktura za punjenje ili dolijevanje goriva za vozila s nultom emisijom i da to prati potražnja kupaca. Isto tako, hybrid electric vozila mogu značajno smanjiti emisiju CO2, i  doista, diljem Europe prodaja ovih modela bila je vrlo uspješna za Toyotu i Lexus – omogućujući kompaniji Toyota Motor Europe povećanje tržišnog udjela uz postizanje najvećeg flotnog smanjenja emisija ugljikovog dioksida.

„Nastavili smo usavršavati našu hibridnu tehnologiju i nuditi je u sve većoj ponudi vozila po pristupačnim cijenama. Kao rezultat toga, Toyota prednjači u smanjenju emisija CO2, a kupci Toyote mogu bez odlaganja započeti svoje putovanje prema ugljičnoj neutralnosti.“

Marvin Cooke, izvršni potpredsjednik, Toyota Motor Europe

U posljednje tri godine, dok je TMMP prolazila kroz transformaciju, Toyotina prodaja hybrid electric modela postigla je izuzetan rast – gledajući Europu u cijelosti ukupna prodaja hybrid electric vozila povećala se s 30% na 60%, dok je u zapadnoj Europi dosegla 70%. Toyotin rast prodaje hybrid electric modela u Poljskoj bio je jednako snažan – u ukupnoj prodaji vozila danas iznosi više od 55%. Tržište hibrida u Poljskoj gotovo se utrostručilo, a gotovo 70% ovogodišnjih kupaca hibrida u toj zemlji odabralo je Toyotu.  


„Ponosni smo što smo dali tako značajan doprinos širem prihvaćanju elektrificirane mobilnosti u Poljskoj i Europi, čime smo smanjili emisiju CO2. No tu nećemo stati. Dodatno ćemo lokalizirati proizvodnju hibridnih komponenti dodavanjem drugog motor-generatora u našu ponudu sljedeće godine. Također ćemo nastaviti s modernizacijom naših proizvodnih linija kako bismo se pripremili za sljedeću generaciju hybrid electric vozila.“

Marvin Cooke, izvršni potpredsjednik, Toyota Motor Europe             

Globalno, Toyota je prodala više od 18 milijuna hibridnih elektrificiranih vozila od 1997. do srpnja 2021., ostvarivši ekvivalent smanjenja emisija CO2 za 5,5 milijuna baterijskih električnih vozila.

TNGA arhitektura

Toyota New Global Architecture (TNGA) je globalna arhitektura na kojoj su trenutno dizajnirani svi novi Toyotini modeli. Ova platforma predstavlja zajedničke principe za izradu pojedinačnih tipova šasija i karoserija, kao i pogonskih sklopova za različite modele. Njena karakteristična obilježja su niže težište i čvršća karoserija automobila, što znači visoku razinu pasivne sigurnosti i veću udobnost vožnje. S proizvodne strane, TNGA znači projektiranje automatiziranih proizvodnih linija, a time i veću učinkovitost, modularnu strukturu linije koja omogućuje proizvodnju različitih vrsta komponenti ili pogona na jednoj proizvodnoj liniji, kao i bolju ergonomiju rada i manji utjecaj na okoliš.

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP)

TMMP ima dva pogona smještena u Donjoj Šleziji. Tvornica u Wałbrzychu proizvodi hibridne električne mjenjače za hibridne automobile s niskim emisijama s 1,8-litrenim motorom, 1-litrenim benzinskim motorima kao i ručnim i poluautomatskim mjenjačima. Njihov trenutni godišnji proizvodni kapacitet je 525.000 hibridnih električnih mjenjača, 413.000 motora i 633.000 mjenjača. Tvornica u Jelcz-Laskowice proizvodi 1,5L i 2,0L TNGA benzinske motore, a proizvodni kapacitet joj je 312 tisuća motora godišnje. Tvornice TMMP opskrbljuju tvornice za montažu automobila Toyota i PSA Grupe i tvrtki Lotus, kojima upravljaju europske tvrtke u Češkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Turskoj i Rusiji, a izvan Europe u Južnoj Africi i Japanu.