Konstruktorski naslov za Toyotu uslijedio je nakon osvajanja naslova vozača i suvozača, koje su osigurali Kalle Rovanperä i Jonne Halttunen na prethodnom reli natjecanju u Novom Zelandu. Ovo je druga godina zaredom da je tim uspio osvojiti tri dostupna naslova. Riječ je o iznimno značajnom uspjehu s obzirom na to da se dogodio nakon velike promjene u tehničkoj regulativi koja je uvedena početkom sezone, kad je potpuno novi GR YARIS Rally1 HYBRID naslijedio model Yaris WRC.
Sveukupno gledano, ovo je šesti put da je Toyota najbolja u klasifikaciji proizvođača za WRC, a treći put od kada se vratila 2017. godine.
Pobjeda na reli natjecanju u Španjolskoj sedma je pobjeda tima u sezoni i prva za aktualnog osmerostrukog prvaka Ogiera. Suvozač mu je bio Benjamin Veillas kojem je ovo 55. pobjeda u karijeri.
U svom prvom reli natjecanju na asfaltu (od siječanjskog relija u Monte Carlu), Ogier se od početka u Španjolskoj istaknuo kao predvodnik, osvajajući tri etape u petak i preuzimajući vodstvo, usprkos činjenici da se morao voziti po prljavijim cestama od svojih suparnika u kombiniranim vremenskim uvjetima. Pobijedio je u još tri etape tijekom svog izvrsnog nastupa u subotu, kad se odvojio od ostalih, a niz je nastavio pobjedom u zadnje dvije etape relija u nedjelju, uključujući završnu etapu gdje je ostvario pobjedu s prednosti od 16,4 sekunde od drugoplasiranog.
Rovanperä je također bio u utrci za pobjedu u petak kad je bio najbrži u četiri etape, da bi na kraju završio na ukupnom trećem mjestu. Njegova nada za osvajanjem drugog mjesta nestala je nakon što je bio jedan od mnogih kojima su se oštetile gume tijekom druge etape natjecanja u nedjelju, i to zbog poklopca odvoda na cesti.
Elfyn Evans bio je među prvih pet na početku relija, ali nije uspio zadržati dovoljno brz ritam da ostane među onima na pročelju kolone. Probušena guma u petak popodne i još jednom na istom mjestu kao Rovanperä tijekom sezone 2017. godine uvelike je utjecala na to u ukupnom poretku na kraju bude šesti, što je i dalje značajan rezultat koji je timu pomogao da ostvari svoj glavni cilj.
Jedno mjesto iza njega, sedmo, mjesto je na kojem je završio Takamoto Katsuta koji se oporavio od teškog starta i dobro se držao, držeći konstantnu brzinu u svojoj prvoj utrci na natjecanju TGR WRT Next Generation.
izjave:
Akio Toyoda (osnivač tima)
„Čestitam svim članovima tima! Jako sam sretan što je tim osvojio sva tri naslova: za najboljeg vozača, suvozača i proizvođača, baš kao prošle godine. A prije svega, iznimno mi je drago što je GR Yaris postao automobil s trostrukom osvojenom pobjedom. Iskreno se zahvaljujem svim članovima tima.
Seb i Benjamin su ti koji su nam doista donijeli pobjedu na ovom reli natjecanju kad su je zapečatili osvajanjem naslova proizvođača. Ako pogledamo unatrag, oni su nam zaradili i prve bodove u Monte Carlu pod novim propisima. Doista je ohrabrujuće imati ih u timu. Naravno, Kalle i Jonne uvelike su doprinijeli sa šest pobjeda. Elfyn i Scott imali su nekih teških relija, ali ustrajali su i osvojili dragocjene bodove. Esapekka i Janne također su imali nekoliko teških trenutaka, ali su se tri puta popeli na prijestolje i zaradili bodove za tim. A Takamoto i Aaron doprinijeli su indirektno ustrajnim osvajanjem bodova tijekom čitave sezone.
Četiri automobila GR YARIS Rally1 HYBRID, 10 vozača/suvozača, cjelokupno osoblje i partneri koji su im pružali podršku, kao i obožavatelji širom svijeta koji su nas bodrili. Ovo smo prvenstvo osvojili zahvaljujući svima njima.
U Japanu brojni obožavatelji s nestrpljenjem očekuju reli natjecanje koje počinje za nekoliko tjedana. Tim će se, nakon velike proslave, početi pripremati za završnu rundu već od sutra, kako bi brojni obožavatelji u Japanu mogli vidjeti automobil GR YARIS Rally1 HYBRID u pobjedničkoj poziciji.
P.S. za Jari-Mattija
Vidio sam Jari-Mattija neki dan na povijesnom događaju RallyLegend gdje je bio u ulozi vozača. Nakon što sam pogledao slike s društvenih mreža, učinilo mi se da si bio sretniji tamo kao vozač nego u ulozi voditelja tima, na tim si se slikama više smiješio. Međutim, danas si se smiješio još više. Pretpostavljam da si, kao voditelj tima, bio pod velikim pritiskom, pa ti se doista želim zahvaliti što si izgradio tako snažan tim i ostvario ovaj sjajan rezultat. Hajdemo ponovno voziti zajedno kad sezona završi. Radujem se osmijehu koji ćeš imati kao vozač Jari-Matti. Ne zaboravi da je zdravlje na prvom mjestu i vidimo se u Japanu!”
Jari-Matti Latvala (voditelj tima)
„Doista sam ponosan na ovaj tim i ono što smo ostvarili u ovoj sezoni s tri osvojena prvenstva. Kao što je Kalle rekao na kraju završne etape, imamo tako talentiranu grupu ljudi. To je pod broj jedan. Pod broj dva, svi oni žude za pobjedom i žele je ostvariti. I na kraju i najvažnije, svi međusobno surađuju i rade kao tim. A kad imaš sve te sastojke, rezultat sigurno neće izostati. Seb je ovaj vikend pokazao zašto je osvojio toliko naslova: On ima to nešto malo više što svi prvaci imaju i zbog čega se ističu od drugih. Kalle je također vrlo zrelo vozio i omogućio nam da se i po drugi put popenjemo na pobjedničko postolje. Sjajno je što smo uspjeli ostvariti treći naslov ovdje u Španjolskoj i što sad možemo otići kući u Japan na reli opušteniji i s nadom da ćemo i tamo imati razloga za slavlje.”
Sébastien Ogier (vozač, automobil br. 1)
„Ovo danas sjajan je osjećaj. Najvažnija stvar za cijeli tim bio je naslov proizvođača: tim je odradio sjajan posao tijekom čitave sezone i doista zaslužio taj naslov. Također sam i sam jako sretan što sam pobijedio nakon loše sreće koja nas je pratila na događajima u kojima smo sudjelovali ove godine. Bio je ovo jako lijep vikend, bilo je zabavno voziti ovaj automobil i vrijeme je brzo prošlo. To me gotovo i iznenađuje zato što ovaj automobil nisam vozio na asfaltu toliko dugo, osim jednog dana testiranja, pa je bilo lijepo kad sam odmah na početku relija shvatio da smo doista brzi, neovisno o ne baš tako sjajnoj početnoj poziciji u petak. Također sam vrlo sretan za Benjamina jer je to njegova prva pobjeda. Nakon šest pobjeda Kallea i jedne moje, hajdemo pokušati doći do osam pobjeda u Japanu, posebice zbog toga što je tamo osam sretan broj.”
Elfyn Evans (vozač, automobil br. 33)
„Naravno da sam jako sretan što je tim osvojio naslov u kategoriji proizvođača. Svi su uložili puno truda u razvoj novih automobila za ovu godinu i sjajna je sezona iza njih, stoga želim čestitati svim članovima tima. Ovaj vikend nije bio najbolji za mene i Scotta, većinom smo imali problema kako pronaći pravi ritam i brzinu, pa je to nešto na čemu ćemo poraditi za budućnost. Preko vikenda smo malo istraživali stvari, radili na novim postavama i stilu vožnju kako bismo se popravili. Nadam se da smo uspjeli ostvariti pomake u pravom smjeru i imamo još ideja o tome, na čemu ćemo poraditi prije odlaska u Japan.”
Kalle Rovanperä (vozač, automobil br. 69)
„Velike čestitke svima i hvala timu. Mislim da smo ove godine doista pokazali koliko su ovaj tim i naši ljudi doista talentirani. Uspjeli su izraditi ovaj novi automobil koji se pokazao najjačim, najbržim i najpouzdanijim. Hvala svima jer uživali smo u kokpitu. Posebno je lijepo ove sezone što smo bili poprilično dobri i osvojili smo velik broj bodova za tim. Možemo se doista ponositi onime što smo učinili. Ovaj vikend bio je poprilično dobar za nas. Cilj je bio otići kući s dobrim rezultatom ako ne uspijemo biti dovoljno brzi da budemo među vodećima. Seb je doslovno letio cijeli vikend, bio je doista brz i premda je išao do krajnjih granica, nisam baš siguran da ih je dosegao. Dakle, njegova je pobjeda potpuno zaslužena i lijepo je ponovno vidjeti dva automobila na pobjedničkom podiju.”
Naslovi proizvođača na svjetskom reli prvenstvu koje je osvojila Toyota:
1993. – Toyota Celica GT-Four ST185
1994. – Toyota Celica GT-Four ST185
1999. – Toyota Corolla WRC
2018. – Toyota Yaris WRC
2021. – Toyota Yaris WRC
2022. – Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID*
* Prema službenim rezultatima organizacije FIA
Što slijedi?
Sezona 2022. završava relijem u Japanu od 10. do 13. studenoga i ERC se vraća kući po prvi put od 2010. godine. Ovaj događaj odvijat će se na zahtjevnim asfaltiranim cestama u planinskim predjelima prefektura Aichi i Gifu, a servisni park bit će u Toyota Cityju pored Nagoya.