Druga generacija modela Yaris imala je u ponudi verzije s tri i pet vrata uz mogućnost odabira tri vrste motora. Novi 1,0-litreni VVT-i benzinski motor bio je štedljiv i imao je visoke performanse, a istovremeno je bio lagan i osiguravao je vodeću u klasi snagu (69 DIN ks) i moment (93 Nm). Ovaj 1,3-litreni VVT-i motor, preuzet iz prethodne generacije modela, ostao je popularan zahvaljujući niskom momentu i velikoj snazi koji pružaju sportski, a opet glatki osjećaj pri vožnji. Dizelski motor, 1,4-litreni D-4D, promijenjen je i dolazi u novoj inačici snage 90 DIN ks i s okretnim momentom od 3600 o/min.
Budući da je Yaris postajao sve popularniji među vozačima svih dobnih skupina, pomama za više sportskom opcijom zadovoljena je modelom Yaris TS, Ova nova varijanta sportskog hatchbacka premijerno je predstavljen 2006. godine na Sajmu automobila u Parizu, a bio je opremljen novim 1,8-litrenim Dual VVT-i motorom snage 132 DIN ks, razvijao je maksimalnu brzinu od 194 km/h, imao je sportski ovjes, a i izgledao je sportski sa stražnjim spojlerima i bočnim proširenjima.
Budući da je u to vrijeme sve više porasla ekološka osviještenost, u Europi je porasla potražnja za manjim automobilima koji troše manje goriva. Yaris je bio predvodnik sa svojom kombinacijom elegantnog, urbanog izgleda i inovativnih inženjerskim rješenjima. Tehnologija Toyota Optimal Drive uvedena je 2009. godine, a donijela je značajna poboljšanja u pogledu potrošnje goriva i razina štetnih emisija, a da to nije nimalo utjecalo na već poznate visoke performanse modela Yaris.
Treća generacija – dobro nam došao hibrid
Pionirski duh karakterističan je za sve modele Yaris, a 2012. godine revoluciju je donijela treća generacija ovog supermini modela, kad je na tržištu predstavljena potpuno hibridna opcija, koja je postala tehnološki najnapredniji Yaris.
Tri su godine utrošene na razvoj i značajna poboljšanja pogona Hybrid Synergy Drive, uključujući redizajn otprilike 70 % dijelova motora, a sve kako bi se izradio Toyotin najlakši i najkompaktniji hibridni sustav koji ne utječe negativno na performanse, udobnost u unutrašnjosti ni zapremninu prtljažnog prostora.
Kao prvi potpuno hibridni model u B segmentu automobila, a i još jedan prvijenac ovog poznatog i naprednog modela, Yaris je postao simbol Toyotine predanosti da iskoristi sve pogodnosti hibridnog sustava, primjerice, da osigura nisku potrošnju i bezbrižnu vožnju svojem sve većem broju kupaca, ali i njene želje da uvede potpuno hibridne verzije u cijeli asortiman za ovaj model.
Zahvaljujući najnaprednijoj tehnologiji za povrat ispušnih plinova i električnoj pumpi za vodu, hibridni pogon osigurao je modelu Yaris vodeće u klasi performanse i potrošnju goriva, sve putem sustava snage 100 DIN ks, uz mogućnost vožnje samo na struju po prvi put u potpunosti bez štetnih emisija.
Osim što je treća generacija modela Yaris bila značajan korak prema naprijed u tehničkom smislu, postavila je nove standarde i u pogledu elegancije, sa sofisticiranom vanjštinom i odvažnim opcijama boje te aerodinamčki optimiziranim oblikom karoserije, koji je modelu omogućio postizanje vodećeg u klasi koeficijenta vuče od 0,287.
Godine 2017. laboratorij Toyota European Design & Development i inženjerski timovi u Europi preuzeli su vodeću ulogu u globalnom projektu vrijednom 90 milijuna eura kako bi dodatno unaprijedili treću generaciju modela Yaris, što je rezultiralo s više od 900 novih dijelova za poboljšanje dizajna, dinamičkih performansi i sigurnosti.
Na temelju još jedne dobivene ocjene s pet zvjezdica na Euro NCAP testiranju, u cijeli su proizvodni program u okviru redizajna uvedene tehnologije Toyota Safety Sense, što je još jednom pokazalo da je sigurnost najvažnija za Yaris, a uz to su predstavljene i nove dizajnerske izmjene sprijeda i straga, a kreirao ih je Toyotin dizajnerski studio ED2.
Toyotin povratak u FIA svjetsko reli prvenstvo (WRC) 2017. s timom Toyota GAZOO Racing dovelo je do razvoja ograničenog izdanja modela Yaris, Yaris GRMN, prvo GRMN vozilo (što je kratica za engleski „GAZOO Racing tuned by Meister of Nürburgring”) koje će Toyota proizvoditi i prodavati u Europi. Autentična kvaliteta sportskog automobila zajamčila je prodaju 400 primjeraka modela Yaris GRMN i prije nego što je automobil uopće stigao u prodajno-izložbene salone.
Godine 2018. u asortiman modela dodana je verzija Yaris GR SPORT, također inspirirana timom Toyota GAZOO Racing, kao prvi model GR SPORT ikad plasiran na europsko tržište. Uspjeh koji nanizali modeli iz asortimana GR SPORT doveo je do toga da se sportske verzije uvedu i u ostale asortimane modela u Europi, uključujući Yaris, Yaris Cross, Corolla, C-HR, RAV4 i Hilux.
Cijeli tekst možete pročitati ovdjedownload (pdf(download (pdf(.