1. Company
  2. Prius Plug-in Hybrid - Novo poglavlje u povijesti hibrida
Odaberite

Prius Plug-in Hybrid

Novo poglavlje u povijesti hibrida
  • Toyota Prius – začetnik i pokretač elektrifikacije kao prvo hibridno vozilo masovne proizvodnje.
  • Nove generacije modela Prius povećale prodaju hibrida preko 1 milijun.
  • Svaka nova generacija hibrida dodatno utjecala na smanjenje štetnih emisija širom svijeta.
  • Peta generacija modela Prius dostupna samo u plug-in varijanti za Europsko tržište

 

Prius je puno napredovao od svog prvog izlaska na tržište, a peta generacija ide korak dalje i utemeljena je na filozofiji pionirske tehnologije i predanosti tvrtke Toyota da osigura bolju budućnost za sve.

Izvorni model Priusa bio je začetnik i pokretač elektrifikacije kao prvo hibridno električno vozilo masovne proizvodnje na svijetu, a prikladno je plasiran na tržište pod sloganom „Upravo na vrijeme za 21. stoljeće”, a kupcima je zapeo za oko zahvaljujući posebno izgledu za jednu limuzinu.

Kad se pobliže pogledalo, ono što se posebno isticalo bila je nova hibridna tehnologija. Posebno dizajniran VVT-i 1,5-litreni benzinski motor i kompaktni elektromotor visokog okretnog momenta pružali su vozne performanse slične ostalim automobilima sličnih dimenzija na tržištu, ali uz dvostruko manju potrošnju goriva i dvostruko manje emisije CO2.

Te su brojke modelu Prius značajno pomogle da osvoji titulu Japanskog automobila godine za 1997./1998. prije nego što je krenuo na svjetsku scenu 2000. godine, nakon čega su ga brzo prepoznali i zavoljeli ekološki osviješteni kupci u Europi i SAD-u.

Potpuno nova, druga generacija modela Prius, na tržište je plasirana 2003. godine, a donijela je nove standarde u pogledu aerodinamičnosti, s iznimno malenim koeficijentom vuče od samo 0,26, kao i nov ikonski klinasti oblik, koji je bio posljedica toga što je format promijenjen u hatchback s pet vrata. Ova generacija također je osvojila naslov automobila godine u Europi za 2005.

Hibridna se tehnologija brzo razvijala i novi Toyotin hibridni sustav, Toyota Hybrid System II, u drugoj generaciji modela Prius imao je 15 % manju potrošnju goriva i 50 % snažniji elektromotor, koji se i sad upotrebljava za bolje performanse i veću učinkovitost. Poboljšana baterija, manje težine i veće izlazne snage, prva je modelu Prius omogućila vožnju samo struju na udaljenost do 2 kilometra.

Predana ostvarenju svoje izvorne misije i prava inspiracija za novi stil vožnje, nova generacija modela Prius povećala je prodaju hibridnih vozila marke Toyota preko brojke od 1 milijuna, što je značajno utjecalo na smanjenje štetnih emisija širom svijeta.

Toyotina vodeća pozicija u segmentu hibridnih vozila dodatno se učvrstila 2009. godine s trećom generacijom modela Prius, koji je izašao i odmah postao tehnološki najnapredniji automobil na svijetu, s još 10 % manjom potrošnjom goriva i 14 % nižim emisijama CO2 te još manjim koeficijentom vuče, a sve to s većim 1,8-litrenim motorom i redizajniranim elektromotorom.

Kupci su također mogli uživati u jednostavnim hibridnim vožnjama bez stresa s novim članom obitelji Prius, a sve zahvaljujući snažnijim litij-ionskim baterijama. Prius Plug-in, plasiran na tržište 2012. kao jedan od prvih plug-in modela u Europi, također se mogao puniti putem vanjskog izvora napajanja, što je vozačima omogućilo da uživaju u svim pogodnostima vožnje samo na struju, uz dodatnu sigurnost koju pruža hibridna funkcija. S dosegom vožnje od 25 km samo na struju (u načinu rada EV), prvi Prius Plug-in Hybrid postao je novi zaštitni znak po pitanju mobilnosti.

Prius je nastavio istim putem i bio Toyotin prvijenac, za hibridne tehnologije i više od toga, i s četvrtom generacijom modela, koja je na tržište plasirana 2015. godine i bila je prvo vozilo koje upotrebljava Toyotinu novu globalnu strukturu (TNGA).

Zahvaljujući strukturi TNGA Prius, a i brojni modeli nakon njega, zabavniji su za vožnju jer imaju niže gravitacijsko središte, što omogućuje aktivniji položaj pri vožnji i manje naginjanje vozila u zavojima i pri skretanju. Tome se pridružila i bolja razina upravljivosti zahvaljujući upotrebi čelika velike čvrstoće, zbog čega je oplata karoserije četvrte generacije modela Prius bila 60 % kruća od prethodnika.

Još se jedna važna stvar i preokret dogodio u pogledu inženjeringa na četvrtoj generaciji modela Prius. Novi motor modela imao je maksimalnu toplinsku učinkovitost bez premca, visokih 40 %, što je najveća ikad postignuta brojka za jedan benzinski motor masovne proizvodnje. Predstavljena je i nova plug-in hibridna verzija, s dosegom samo na struju od 50 km i emisijama CO2 po prijeđenom kilometru od samo 22 grama u kombiniranom NEDC ciklusu. 

Zahvaljujući tom tehničkom napretku model se uvijek dobro pozicionira na tržištu i dodatno osnažuje vodeću Toyotinu poziciju u segmentu elektrificiranih modela, a iznimka nije ni peta generacija modela koja će za europsko tržište biti dostupna samo u plug-in hibridnoj verziji.