- Kamioni na vodikove gorivne članke koje je proizvela tvrtka VDL Groep, koristeći Toyota module gorivnih ćelija, sada su uključeni u Toyotine logističke rute iz Europskog centra za dijelove u Diestu, Belgija, prema Francuskoj, Nizozemskoj i Njemačkoj.
- Toyotini logistički partneri uključit će prijevoz tereta bez emisija na ispušnoj cijevi u svoje svakodnevno poslovanje između Belgije, Francuske, Njemačke i Nizozemske.
- Kamioni s gorivnim člancima mase 40 tona pružaju slične performanse kao dizelski kamioni, ali bez emisija na ispušnoj cijevi.
- Svako vozilo može prijeći do 400 km s jednim punjenjem goriva u stvarnim uvjetima vožnje.
Toyota Motor Europe započinje logistiku bez emisija na ispušnoj cijevi koristeći kamione s gorivnim člancima
Toyota Motor Europe i VDL Groep surađivali su na integraciji Toyotinog sustava gorivnih članaka u teške kamione. Nakon prvog demonstracijskog kamiona, Toyota je sada uključila još četiri vozila na svoje logističke rute u Belgiji (Diest), Francuskoj (Lille), Njemačkoj (Köln) i Nizozemskoj (Rotterdam i Weesp).
Toyota je udružila snage sa svojim logističkim partnerima – Vos Transport Group, CEVA Logistics, Groupe CAT i Yusen Logistics – kako bi uvela kamione bez emisija na ispušnoj cijevi* u svoje logističke operacije. Toyota će, zajedno s ovim logističkim partnerima, kontinuirano procjenjivati performanse kamiona s gorivnim ćelijama u svakodnevnom radu Europskog centra za dijelove, koji dnevno obrađuje više od 500.000 dijelova i dodatne opreme.
Kamion s gorivnim člancima mase 40 tona pruža slične performanse kao dizelski kamion na sličnim rutama, ali bez emisija na ispušnoj cijevi, budući da se njegov motor napaja električnom energijom koja nastaje kombinacijom vodika i kisika. S jednim punjenjem, vozilo može prijeći do 400 km u stvarnim uvjetima vožnje. Osim toga, električni motor bez vibracija smanjuje ometanje zajednice kroz koju kamion prolazi, dok značajno poboljšava udobnost vožnje.
„Ova inicijativa u skladu je s Toyotinim ciljem postizanja ugljične neutralnosti u logističkim operacijama do 2040. godine, ali također ima za cilj doprinijeti razvoju gospodarstva temeljenog na vodiku. Teški kamioni s gorivnim člancima mogu potaknuti potražnju za vodikom, koji je jedan od ključnih čimbenika uz provedbu Uredbe EU-a o infrastrukturi za alternativna goriva (AFIR). Zajedno s našim logističkim partnerima želimo prikupiti spoznaje iz svakodnevnog rada naše prve logističke flote na vodik i dodatno unaprijediti vozila i operativne procese.”
Thiebault Paquet, potpredsjednik za istraživanje i razvoj, Toyota Motor Europe
* “Bez emisija na ispušnoj cijevi” odnosi se na pogonski sustav kod kojeg se tijekom vožnje iz ispušne cijevi ne ispuštaju staklenički plinovi ni štetne čestice. Ispušta se samo H₂O. Emisije mogu postojati u drugim fazama životnog ciklusa proizvoda (vađenje sirovina, proizvodnja, logistika, održavanje, recikliranje/odlaganje...) kao i tijekom uporabe (gume, kočnice...) te pri proizvodnji vodika, ovisno o njegovom izvoru.