„Kada je riječ o automatizaciji, Toyota će ulagati tamo gdje je to pametno činiti. Roboti nisu uvijek prvi odabir, pa ljudi ostaju u srcu Toyotinog proizvodnog sustava” ističe Marvin. „Uvijek kažem, u ovome je važno koristiti pamet, ne novac.“
S obzirom na to da mnoge stranke biraju dvobojnu izvedbu Yarisa, mnogo je pažnje uloženo u povećanje kapaciteta za ovu opciju u Lakirnici skraćivanjem trajanja postupka. Roboti omogućavaju da većina automobila kroz lakirnicu prođe samo jednom, umjesto dva puta.
Rast unutar postojećih granica
Iako su neke radionice povećane, pri čemu je prostor Radionice za plastiku čak udvostručen, ukupna kompaktnost površine tvornice od 180.000 m² je očuvana – što je ključni aspekt TMMF-a od prvog dana, koji čini ovu tvornicu u sjevernoj Francuskoj osobito učinkovitom.
Za novi Yaris se veći broj dijelova radi unutar kuće. Glavne prednosti za kompaniju - pojačana kontrola kvalitete, smanjeni troškovi logistike – su združeni s društvenim dobicima zahvaljujući smanjenoj emisiji transporta.
Nova linija za bojanje plastike je isto tako konstruirana uz veliku brigu o okolišu. „Viši udio nanesene boje, sada 90%, znači manje obrade otpada uz manju potrošnju energije od 30% – energije koja se sada dobiva kroz dizalice topline koje su zamijenile prethodno korištene plinske kotlove,” objašnjava Cooke, dodajući da „TMMF cilja dosegnuti nultu emisiju CO2 u tvornici do 2040., deset godina prije Izazova okoliša 2050. koji je Toyota globalno postavila.“
Yaris osvaja Europu na juriš, dobiva drugu proizvodnu tvornicu, kao i crossover izvedbu
Yarisov uspjeh je duboko ukorijenjen u Europi.
TMMF je oduvijek mjesto proizvodnje Yarisa te je svjedočio radu proizvodnje preko četiri milijuna vozila, kroz četiri generacije od predstavljanja na tržištu 2001. godine. „Kraj siječnja je označio 20. godišnjicu, a budućnost izgleda svijetlo“ s ponosom kaže Marvin. „Ove godine će tvornica u Francuskoj dodati i drugi model, Yaris Cross, koji se gradi na istoj platformi, GA-B, kao i Yaris. Zahvaljujući tome, proizvodni kapacitet će dosegnuti rekordnih 300.000 vozila.“
Povrh TMMF-a, Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) će započeti proizvodnju Yarisa kasnije ove godine. TMMCZ je bivša tvornica Toyota Peugeot Citroën Automobile koja je preimenovana nakon što je TME postao jedini vlasnik 1. siječnja 2021. Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) je tvornica za proizvodnju sklopova koja dobavlja (hibridne) motore i mjenjače za Yaris, za TMMF i TMMCZ.
„Ulaganje u TMMCZ u sklopu priprema tvornice za proizvodnju Yarisa pored Aygoa, zaokružuje proces pripreme svih Toyotinih tvornica u Europi za proizvodnju modela TNGA“ naglašava Marvin. „Filozofija Toyotina nova globalna arhitektura (TNGA) omogućila je značajan napredak u pogledu udobnosti u vožnji, upravljivosti i oblikovanja naših automobila. Prethodno je platforma GA-C za automobile srednje veličine, kao što su C-HR i Corolla, je uvedena u naše tvornice u Turskoj i UK, a platforma GA-K koju koriste naše veće limuzine i SUV-ovi kao što su Camry i RAV4 u našu tvornicu u Rusiji.”
Pored snažne posvećenosti proizvodnji Yarisa u Europi, tu je smješten i čitav niz dobavljača, kao i Toyotin konstruktorski i dizajnerski centar ED² na jugu Francuske, te Odjel za istraživanje i razvoj, proizvodno inženjerstvo i podršku dobavljačima i nabavu u TME Tehničkom centru u Zaventemu, u blizini Bruxellesa. To znači da je novi Yaris ne samo proizveden u Francuskoj, nego su ga Europljani i obimno ispitivali i razvijali na europskim cestama, za Europljane.
Solidarnost od vrha do dna
S gotovo 5.000 zaposlenika i ukupnim ulaganjem od 1,5 milijardi eura, TMMF je važan poslodavac na sjeveru Francuske. On predstavlja snažno industrijsko uporište koje privlači lokalne dobavljače u regiji koju je nekoć obilježavala velika nezaposlenost, ali je ponovno rođena zahvaljujući, dijelom, podršci koju je dala projektu TMMF od samog početka, prije dvadeset godina.
„Kao poslodavac, TMMF je ukorijenjen u regiji te se, kao što je slučaj s bilo kojom Toyotinom tvornicom, ponosi svojim doprinosom društvu na smislene načine, u dobrim i lošim danima“ kaže Cooke. „Pa su tako, kada se je pandemija COVID proširila, Toyotini zaposlenici pokazali istinske Toyotine vrijednosti i važnost proizvodnje „stvari“ za društvo, nešto što Toyota s ponosom promiče. Inicijative pokrenute odozdo bile su usmjerene na dostavu okolnim bolnicama medicinske opreme kao što su maske, plastični zasloni i pomoć u povećanju kapaciteta respiratora.“