25 godina povijesti automobilske ikone
Izvorni model Prius kupcima je zapeo za oko i zbog izgleda, no ono što se posebno isticalo bila je nova hibridna tehnologija. Posebno dizajniran VVT-i 1,5-litreni benzinski motor i kompaktni elektromotor visokog okretnog momenta pružali su vozne performanse slične ostalim automobilima sličnih dimenzija na tržištu, ali uz dvostruko manju potrošnju goriva i dvostruko manje emisije CO2. Te su brojke modelu Prius značajno pomogle da osvoji titulu Japanskog automobila godine za 1997./1998. prije nego što je krenuo na svjetsku scenu 2000. godine, nakon čega su ga brzo prepoznali i zavoljeli ekološki osviješteni kupci u Europi i SAD-u.
Potpuno nova, druga generacija modela Prius, na tržište je plasirana 2003. godine, a donijela je nove standarde u pogledu aerodinamičnosti, s iznimno malenim koeficijentom vuče od samo 0,26, kao i nov ikonski klinasti oblik, koji je bio posljedica toga što je format promijenjen u hatchback s pet vrata. Ova generacija također je osvojila naslov automobila godine u Europi za 2005.
Hibridna se tehnologija brzo razvijala i novi Toyotin hibridni sustav, Toyota Hybrid System II, u drugoj generaciji modela Prius imao je 15 posto manju potrošnju goriva i 50 posto snažniji elektromotor, koji se i sad upotrebljava za bolje performanse i veću učinkovitost. Poboljšana baterija, manje težine i veće izlazne snage, po prvi put je omogućio modelu Prius vožnju samo struju.
Predana ostvarenju svoje izvorne misije i prava inspiracija za novi stil vožnje, nova generacija modela Prius povećala je prodaju hibridnih vozila marke Toyota preko brojke od jednog milijuna, što je značajno utjecalo na smanjenje štetnih emisija širom svijeta.
Toyotina vodeća pozicija u segmentu hibridnih vozila dodatno se učvrstila 2009. godine s trećom generacijom modela Prius, koji je izašao i odmah postao tehnološki najnapredniji automobil na svijetu, s još 10 posto manjom potrošnjom goriva i 14 posto nižim emisijama CO2 te još manjim koeficijentom vuče, a sve to s većim 1,8-litrenim motorom i redizajniranim elektromotorom.