1. Company
  2. Hilux hydrogen
Odaberite

Toyota otkriva električni Hilux prototip na vodikove gorive članke

  • Razvojni projekt isporučuje prvi prototip električnog Hiluxa na vodikove gorive članke.
  • Projekt odražava Toyotinu širu europsku strategiju za ubrzavanje razvoja rješenja vodikovih gorivih članaka za postizanje ugljične neutralnosti u cijeloj regiji.
Toyota je dosegla još jednu prekretnicu u svom napretku prema budućnosti bez ugljika s otkrivanjem prototipa električnog Hiluxa na vodikove gorive članke. Njegov debi daljnja je demonstracija širokog opsega Toyotine višestazne strategije za postizanje mobilnosti bez ugljika, primjenom različitih rješenja za pogon – hibridni električni, plug-in hibridni električni, baterijski električni i električni s gorivim člancima – kako bi zadovoljili različite potrebe korisnika i operativnim okruženjima širom svijeta.
Revolucionarni pick-up predstavljen je u tvornici vozila Toyota Manufacturing UK u Derbyju u Engleskoj, gdje je razvijen u zajedničkom projektu s partnerima iz konzorcija, uz potporu britanske vlade. Hilux je globalna ikona marke Toyota s reputacijom iznimne pouzdanosti i izdržljivosti. Razvojni projekt istražio je kako se te kvalitete mogu održati tijekom usvajanja novog električnog pogonskog sklopa s nultom emisijom gorivih članaka.

Profil vozila

Novi pogonski sklop koristi temeljne elemente električne limuzine Toyota Mirai na vodikove gorive članke – tehnologiju koja je dokazala svoju kvalitetu u gotovo 10 godina komercijalne proizvodnje. Kada se vozi, gorivni članak ne proizvodi nikakve emisije iz ispušne cijevi osim čiste vode.

Vodik se skladišti u tri visokotlačna spremnika goriva, što prototipu Hiluxa daje očekivani domet vožnje od više od 600 km – znatno više nego što bi se moglo postići s baterijskim električnim sustavom. Hibridna baterija, koja skladišti električnu energiju proizvedenu gorivnim člankom u vozilu, smještena je u stražnjem prostoru za utovar, čime se izbjegava gubitak prostora u kabini.

Povijest projekta

Projekt je započeo početkom 2022. godine studijom izvedivosti koju su proveli TMUK i Toyota Motor Europe. Financiranje je naknadno dobiveno od britanske vlade kroz Advanced Propulsion Centre, neprofitnu organizaciju koja podupire razvoj čistijih tehnologija i novih koncepata mobilnosti. To je omogućilo početak intenzivnog programa dizajna i razvoja od 1. srpnja 2022., s partnerima u konzorciju Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies, Thatcham Research i dodatnom podrškom Toyota Motor Corporation (TMC).

Izgradnja prototipa započela je 5. lipnja ove godine, radeći prema načelima Toyotinog proizvodnog sustava u namjenskom prostoru unutar pogona TMUK. Prvo vozilo dovršeno je samo tri tjedna kasnije, prvo od 10 koliko će biti proizvedeno do kraja ove godine. Oni će proći rigorozna testiranja kako bi se osiguralo da sigurnost, dinamička izvedba, funkcionalnost i trajnost zadovoljavaju visoke standarde koji se zahtijevaju od proizvodnog modela.
Projekt je omogućio članovima TMUK-a da razviju i primijene nove vještine u vezi s elektrificiranim vozilima na gorive članke i komponentama vodikovog sustava. Članovi konzorcija također su igrali ključne uloge u početnoj fazi programa. Ricardo je podržavao pripreme za izradu prototipa, obavljajući zadatke dizajna i razvoja i potvrđujući kompletan proces proizvodnje paralelno s timovima u TMUK-u. Ricardo će tijekom sljedećih mjeseci provesti potpunu procjenu vozila, prije odluke o potencijalnom proizvodnom modelu koji će biti predstavljen u drugoj polovici ovog desetljeća.