1. Company
  2. Toyota Vijesti I Događanja
  3. Nova Toyota GR Yaris
Odaberite

Svjetska premijera nove Toyote GR Yaris

  • Značajna poboljšanja za Toyotin hatchback visokih performansi.
  • Maksimalna snaga rednog trocilindričnog 1,6-litrenog motora s turbopunjačem povećana je na 280 DIN KS/206 kW, s okretnim momentom od 390 Nm.
  • Potpuno novi GAZOO Racing izravni automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa s brzim mijenjanjem brzina prema standardu natjecanja.
  • Redizajnirani vozačev kokpit prilagođen digitalnim instrumentima nadahnutim trkaćim automobilima i poboljšanim položajem ključnih kontrola i izvora podataka.
  • Povećana krutost karoserije i ojačani ovjes

 

Nova Toyota GR Yaris premijerno je prikazana na Salonu automobila u Tokiju 2024., iskoristivši tehnička poboljšanja koja obećavaju još bolje iskustvo vožnje.

GR Yaris naišao je na toliko pohvala i entuzijazma pri lansiranju da je Toyota mogla smatrati da je posao obavljen. Bio je to automobil koji je u jednom trenutku zasjeo na vrh segmenta hot-hatch vozila, automobil rođen u reliju koji je sve konkurente ostavio za sobom.

Ovo je zapravo bio tek početak priče. U tri godine otkako je prvi automobil sišao s proizvodne linije, uloženi su intenzivni napori da se on učini još boljim: snažnijim, osjetljivijim, zanimljivijim i – vjerujte – isplativijim za vožnju.

Inženjeri za utrke TOYOTA GAZOO, glavni vozači i profesionalci za utrke i reli surađivali su u duhu stalnog poboljšanja kako bi obogatili osnovni karakter GR Yarisa kao automobila "sa vozačem na prvom mjestu" – automobila koji je fokusiran na posebno iskustvo u kojem uživate u trenutku kada sjednete za volan i upalite motor.

Popis promjena je opsežan i opravdava opis "novi GR Yaris". Ključni elementi uključuju evoluciju vodećeg svjetskog trocilindričnog motora s turbopunjačem za isporuku još više snage i okretnog momenta i uvođenje potpuno novog GAZOO Racing izravnog automatskog mjenjača s osam brzina, projektiranog za natjecateljske brze promjene stupnjeva prijenosa.

Šasija GR Yarisa po mjeri dodatno je ojačana, a u kabini su izgled kokpita i položaj vozača preinačeni za autentičniji osjećaj sportskog automobila, bilo da se vozite cestom ili u natjecanju u motosportu. Ovjes je također prilagođen za veću kontrolu upravljanja i robusnu izvedbu pod velikim opterećenjima, s revidiranim oprugama i ojačanim sklopom prednjeg amortizera.

Novi GR Yaris nudi sve ono što je original učinilo toliko uspješnim, ali i više od toga. Kao rezultat toga, obećava da će se postaviti još više ispred konkurencije.

Fokusiranija ponuda ponudit će jednu verziju u specifikaciji "Circuit", s paketom performansi hlađenja koji uključuje dodatni hladnjak i modificirani usisnik zraka.

Novi GR Yaris bit će u prodaji diljem Europe od ljeta 2024. godine.

GR Yaris savršena je demonstracija toga kako su Toyota i njezin odjel za performanse TOYOTA GAZOO Racing predani razvoju sve boljih automobila kroz moto sport. Od samog početka, ovo nije trebao biti samo još jedan hit hatch: ovo je bio automobil koji je u inženjerskom i dizajnerskom smislu izravno iskoristio prednosti iskustva osvajanja prvenstva TOYOTA GAZOO Racinga u Svjetskom prvenstvu u reliju.

Novi motor, novi elektronički sustav pogona na sve kotače i šasija po mjeri bili su dio plana. Kada je serijski automobil dospio u ruke tiska i kupaca, odaziv je daleko nadmašio Toyotina očekivanja. Od lansiranja modela 2020., u Europi je prodano više od 18 000 automobila, s ocjenom zadovoljstva kupaca od 99%. Većina prodanih bila je verzija Circuit, stoga je odluka da se usredotočimo na ovu specifikaciju za novi model. 

Među kupcima su mnogi ljubitelji automobila visokih performansi, koji smatraju da je GR Yaris vrijedan mjesta uz značajno snažnije prestižne modele u njihovim kolekcijama. GR Yaris je stoga izvan kategorizacije; to je klasa za sebe i instant klasik sportskih automobila.

Razvojni program koji je isporučio novi GR Yaris slijedi koncept "razvijaj, utrkuj, lomi, popravljaj". Ovo opisuje kako je u potrazi za poboljšanjima automobil gurnut do svojih granica – doslovno do točke pucanja njegovih komponenti. 

Glavni inženjer Naohiko Saito rekao je: "Svaki aspekt novog GR Yarisa uključuje znanje i iskustvo dobiveno iz stvarnih situacija u motosportu i od našeg glavnog vozača i vozača utrka i relija."