- Peta generacija modela Prius iznenađuje upečatljivim novim izgledom i dinamičnim osjetom pri vožnji.
- Najučinkovitiji Prius ikad bit će dostupan samo u verziji modela Plug-in Hybrid Electric (plug-in hibrdno električno vozilo) u Europi.
- Dvostruki DNK kombinacija je iskonskih električnih svojstava i poboljšanih hibridnih performansi.
Toyota Prius donosi neočekivano u svojoj petoj generaciji, posve novo i vrlo privlačno poglavlje u svojoj priči kad su u pitanju inovacije i dinamičnost dizajna. Dostupan u Europi samo u plug-in hibridnoj električnoj verziji i pod nazivom Prius Plug-in Hybrid 220, najnoviji Pirus slijedi pionirske korake svojih uspješnih prethodnika i ponovno je posve drugačiji od drugih, „klasičnih” modela.
U razdoblju duljem od četvrtine stoljeća Prius je ostavio trajni trag na marku Toyota i na svijet kao prvi elektrificirani automobil masovne proizvodnje, predvodnik budućih trendova u pogledu električnih automobila i model koji je elektrificiranu tehnologiju učinio pristupačnom većem broju kupaca.
Najnoviji Prius ide korak dalje na tom putu i donosi poboljšanu elektrifikaciju primjenom najnovije tehnologije plug-ih hibridnog električnog vozila (PEHV) kako bi pomogao Toyoti, koja je prodala već više od 23 milijuna primjeraka elektrificiranih vozila na globalnoj razni (od čega više od 5 milijuna hibridnih i plug-in hibridnih modela Prius), da ostvari svoj cilj ugljične neutralnosti.
Toyota predano radi na kreiranju rješenja s niskim ugljičnim emisijama za sve svoje kupce, u skladu s njihovim lokalnim potrebama i infrastrukturom, a pritom se želi pobrinuti da nijedan vozač ne zaostaje u pogledu ostvarenja cilja i postizanja ugljične neutralnosti. Kao najsnažnije i najučinkovitije PHEV vozilo marke, novi Prius donosi osvježenje i nov poticaj u asortiman Toyota, uključujući obećane modele vozila na električne baterije (BRV) i električna vozila na gorive ćelije (FCEV), kako bi kupci imali na raspolaganju širok asortiman opcija za manje ugljične emisije.
Rezultat savršenog spoja iskonskih performansi električnog vozila (EV) i praktičnosti najnovije hibridne tehnologije jest dvostruki DNK kojim se ponosi novi Prius Plug-in Hybrid. Doseg vožnje samo na struju iznosi 86 km, a omogućuje mu ga baterija od 13,6 kWh, što je dovoljno za vožnju samo na struju za većinu vožnji tijekom dana. Za dulja putovanja, ili kad punjenje nije praktično, nova generacija Toyotinog plug-in hibridnog sustava ima poboljšanu izlaznu snagu i iznimno niske emisije CO2 od samo 11 g/km u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP, što je najniža vrijednost ikad za Prius.
Od trenutka kad je prvi put plasiran na tržište 1997. godine Prius je višestruko nagrađivan za svoju učinkovitost, ali ne uvijek i za performanse. Međutim, peta generacija Toyotine hibridne tehnologija donosi iznenađenje u tom pogledu. Hibridni sustav je sveukupno gledano bolji i pruža bolje iskustvo pri vožnji, veću snagu i veću učinkovitost.
Novi Prius još je zabavniji za vožnju jer pruža iznimno veliku snagu i ubrzanje. Ravnoteža i razina upravljivosti također su poboljšani zahvaljujući novoj generaciji platforme GA-C izrađenoj primjenom Toyotine nove globalne strukture (TNGA) koja donosi manju težinu i veću krutost, što jamči veću stabilnost pri vožnji. Niže gravitacijsko središte, postignuto zahvaljujući tome što je baterija električnog vozila postavljena ispod sjedala, a spremnik goriva pomaknut niže i više prema naprijed u odnosu na prethodnu generaciju, što doprinosi poboljšanju vozne dinamike i spretnosti.
Budući da je osnovni cilj bila maksimalna učinkovitost, u načinu rada samo na struju doseg do 8,7 km (prema godišnjim izmjerenim vrijednostima količine sunčeve svjetlosti u Nagoyji, Japanu) mogu generirati opcionalno dostupne solarne ćelije koje se mogu ugraditi u krov. One sada izravno pune bateriju plug-in hibridnog vozila i više nije potrebna dodatna solarna baterija kao na starijim modelima. Krov je manji nego prije, ali zahvaljujući novim solarnim ćelijama, ukupna učinkovitost povećana je za više od 15 %.
Premda je Prius oduvijek bio privlačan, nova generacija posebno je elegantna. Ikonski klinasti oblik, originalni Prius od druge generacije, promijenjen je i sad su njegove linije elegantne i moderne.
U unutrašnjosti prostran putnički prostor savršen je spoj zabave i praktičnosti pri vožnji, a linije unutrašnjosti čiste su i elegantne. Kako vozaču tako i suvozaču, unutrašnjost se doima prostranom, a izrađena je od elegantnih, visokokvalitetnih materijala, s posebnim naglaskom na skladne dodatke i dizajnerske elemente koji dodatno ističu dinamičnost i nepokolebljivost modela.
Vozaču se informacije prikazuju na sedam inčnom zaslonu, koji se nalazi točno na sredini vidnog polja, a povećava razinu sigurnosti jer vozaču omogućuje da se u potpunosti fokusira na cestu. Novodizajnirana ploča s instrumentima prednost daje udobnosti u putničkom prostoru, čistih je linija i s jasno raspoređenim elementima koji minimalno ulaze u vidno polje vozača, pa su praktičniji i bolje izgledaju. Na njoj su diskretno smješteni niži, središnji zaslon putem kojeg se pristupa najnovijem multimedijalnom sustavu tvrtke Toyota u oblaku i tanke komande klima-uređaja.
Osim što pruža iznimno visoke performanse, iznimno je učinkovit i estetski privlačan, novi Prius je pionir i u pogledu inovativnih tehnologija. Jedan je primjer sustav Toyota T-Mate, koji sadrži najnoviju generaciju sustava Toyota Safety Sense (TSS) i sad se može lako ažurirati bežičnim putem.
Poboljšana prednja kamera i senzor imaju dvostruko veći domet pri detekciji ispred vozila i šire područje prikaza bočno i okomito, što omogućuje ranije detektiranje objekata u blizini vozila te lakše utvrđivanje većeg broja potencijalnih opasnosti, uključujući motocikle i prepreke na cesti. Za još bezbrižniju vožnju dodani su prednji bočni radarski senzori uz sustav za zaštitu prije sudara, sustav za zadržavanje u prometnom traku i prednji sustav za otkrivanje vozila pod pravim kutom.
A nakon dolaska za odredište Prius omogućuje i jednostavno parkiranje bez puno stresa zahvaljujući poluautonomnom sustavu za pomoć pri parkiranju Advanced Park koji parkira vozilo bez upotrebe ruku ili putem daljinskog upravljanja.
Pogonski sklop