Odaberite

WRC i ove godine u Hrvatskoj!

TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team imat će cilj još jednom osvojiti izazovne asfaltne ceste Croatia Rallyja u četvrtoj rundi FIA Svjetskog prvenstva u reliju 2024. od 18. do 21. travnja.
Otkako se Hrvatska prvi put pridružila WRC rasporedu prije tri godine, TGR-WRT je okusio pobjedu s tri različita vozača u isto toliko izdanja. Dvojica od tih vozača vraćaju se kao dio sastava za ovogodišnju priredbu, s pobjednikom iz 2021. Sébastienom Ogierom koji će započeti svoj drugi start sezone zajedno s pobjednikom iz 2023. Elfynom Evansom i Takamotom Katsutom, koji ima troje od šest najboljih koji su završili ispod njegov pojas u Hrvatskoj.
Nakon što je postigao rekordnu pobjedu na Safari Rally Kenya, TGR-WRT vodi u prvenstvu proizvođača s četiri boda, dok Evans vodi u svom izazovu u prvenstvu vozača, samo šest bodova od vodećeg.
Rally se i dalje nalazi u glavnom gradu Hrvatske Zagrebu – iako se servisni park ove godine seli na novu lokaciju u trgovački centar Westgate, sjeverozapadno od središta grada. Etape se odvijaju na sjeveru zemlje, u blizini susjedne Slovenije, na cestama koje karakterizira širok izbor različitih vrsta asfalta. To znači da se razine prianjanja stalno mijenjaju, što dodatno mogu zakomplicirati kiša i blato. Neki dijelovi su tehnički i zavojiti, dok su mnogi drugi brzi i tečni sa skokovima i vrhovima.
Nakon shakedowna i ceremonijalnog starta u četvrtak, reli počinje u petak sa svojim najdužim danom. Četiri etape vode reli jugozapadno od Zagreba prema obalnom gradu Rijeci, koji je domaćin regrupa za ručak. Nakon zone za montažu guma, iste četiri etape vozit će se obrnutim redoslijedom u poslijepodnevnim satima na povratku u Zagreb.
Subota se vozi u tipičnijem formatu, s petljom od četiri etape zapadno i južno od Zagreba koja se vozi dva puta s obje strane službe usred dana. Kao i obično, nedjeljna završnica održava se sjeverno od Zagreba gdje će se dva puta voziti par etapa, a Zagorska Sela – Kumrovec još jednom ugošćuju završni Power Stage relija.
Četiri GR Yaris Rally2 automobila prijavljena su u Hrvatskoj, sa Samijem Pajarijem (Printsport) i Georgom Linnamäeom (RedGrey Team) kojima se pridružio dvojac TGR WRC Challenge programa Yuki Yamamoto i Hikaru Kogure, koji su prijavljeni za natjecanje za WRC2 bodove.

Citati:

Jari-Matti Latvala (voditelj tima)

“Naša pobjeda u Keniji došla je nakon puno napornog rada cijele momčadi, tako da je taj rezultat bio jako dobar za momčadski duh i daje nam još više motivacije za događaje koji dolaze u razdoblju koje je uvijek vrlo važno za prvenstvo. . Dobro smo prošli u Hrvatskoj u prošlosti i općenito imamo dobar osjećaj vratiti se tamo. Ako je suho, tamošnje ceste mogu biti vrlo ugodne za vožnju, ali znamo da vrijeme također može igrati veliku ulogu i otežati vožnju.

Znamo da je GR YARIS Rally1 HYBRID bio jak na asfaltu, ali smo svjesni da konkurencija stalno ide naprijed. U ovom slučaju vozač može napraviti razliku ako je siguran u promjenjive razine prianjanja, a to proizlazi iz povjerenja u automobil. Dakle, naš je cilj pružiti našim vozačima to samopouzdanje i nadamo se da ćemo osvojiti najviše bodova na kraju vikenda.”

Elfyn Evans (vozač automobila 33)

“Početak naše sezone bio je solidan i iz svakog smo kola došli s pristojnim bodovima. Imali smo tri prilično jedinstvena događaja s vrlo specifičnim izazovima, a sada dolazimo do nekih tipičnijih europskih asfaltnih i šljunčanih relija, moramo se usredotočiti na to da ih maksimalno iskoristimo. Prošla godina bila nam je dobra na asfaltu, uključujući i Hrvatsku, tako da je to reli kojem se veselimo. Znamo da je ovo prilično nezgodan reli s promjenjivim razinama prianjanja i da je vrlo lako pogriješiti. 

Dakle, moramo pokušati imati čist reli, ali, u isto vrijeme, znamo da ćemo morati voziti brzo da bismo se borili na čelu.”

Sébastien Ogier (vozač automobila 17)

“Uživao sam u slobodnom vremenu od Monte-Carla i sada sam sretan što se vraćam natjecanju. Moj prošlotjedni test bio je dobra prilika da povratim osjećaj u automobilu, s prilično zahtjevnom cestom: prilično brzom sa skokovima i uskim dionicama. To su i karakteristike relija, ali znamo i da vrijeme zna biti nesigurno u ovo doba godine. Nemamo idealnu startnu poziciju za asfaltni rally, pa ćemo morati procijeniti uvjete i vidjeti što možemo učiniti.

Moja glavna motivacija uvijek je doći do postolja i boriti se za pobjedu, ali također sam tu da pomognem momčadi, a s novim bodovnim sustavom vidimo da su i nedjelje sada važnije nego ikad.”

Takamoto Katsuta (vozač automobila 18)

“Osjećam se sve sigurnije na asfaltu nakon prošlogodišnjeg nastupa na reliju Japan i nekoliko etapa Monte-Carla ove godine. Ipak, Hrvatska je jedan od najzahtjevnijih relija zbog količine rezanja i broja promjena podloge. Mogućnost potpunog posvećenja kada je cesta prljava područje je u kojem još mogu napredovati u svojoj asfaltnoj vožnji, a ovaj događaj želim iskoristiti kao priliku za nastavak napredovanja. Neće biti lagan reli, pogotovo s našom startnom pozicijom u petak, a još više ako bude padala kiša. 

Stoga bi moglo biti važno imati malo strpljenja u početku, a zatim pokušati pronaći ritam i dobru ravnotežu kako biste mogli snažno gurati.”