1. Discover Toyota
  2. Environmental sustainability
  3. Environmental challenge 2050
  4. Challege 2
  5. How are our environmental goals changing the world today?

Kako naši ekološki ciljevi mijenjaju svijet danas?

Toyota podržava prvi brod na svijetu na pogon vodikom

Porinut 2017. godine u francuskoj luci Saint-Malo, Energy Observer je prvi autonomni brod na pogon vodikom koji uopće ne ispušta stakleničke plinove niti dimne čestice. Ovaj brod budućnosti s električnim pogonom koristi mješavinu obnovljive energije i sustav koji stvara vodik bez ugljika iz morske vode.

Kako je vodik u središtu projekta Energy Observer, Toyota Motor Europe je imala dobar razlog postati partner projekta. Ponosni smo što smo dio 6-godišnjeg putovanja oko svijeta radi provjere ovog broda u različitim klimatskim uvjetima.

FCEV kamioni prijevoze robu bez emisije u Los Angelesu

Odličan primjer uspješne primjene tehnologije FCEV na teškim kamionima u inovativnom logističkom projektu koji je pokrenut u luci Los Angeles. Ovaj projekt prijevoza tereta na pogon vodikom, s nultom emisijom, među ostalim partnerima, podržava i Toyota. Projekt će uključivati 10 teških električnih kamiona s gorivnim člancima te četiri stroja s nultom emisijom, za rukovanje teretom.

Isto tako, dvije punionice će biti pridodane trima postojećima smještenima na Toyotinim lokacijama oko Los Angelesa. Ovaj obimni projekt će značajno pridonijeti prijevozu robe „od obale do dućana“ uz nultu emisiju, širom područja Los Angelesa, a u konačnici i do lokacija dublje u unutrašnjosti. To će pomoći u smanjenju godišnje emisije stakleničkih plinova iz ispuha za 465 tona. 

Proizvodnja vodikovog goriva iz zraka

 

Zvuči kao čarolija: stavite poseban uređaj u dodir sa zrakom, izložite ga sunčevom svjetlu i on počinje proizvoditi gorivo, besplatno! To je osnovna ideja na kojoj se temelje istraživanja koja provodi Nizozemski institut za fundamentalna energetska istraživanja (DIFFER) u suradnji s Toyotom u Europi. Ovo partnerstvo ima za cilj razvoj uređaja koji upija vodenu paru i cijepa je na vodik i kisik koristeći sunčevu energiju.

Do danas su DIFFER i Toyota u Europi pokazali u zajedničkog studiji izvedivosti da ovaj princip stvarno radi. Istraživači su razvili novu foto elektrokemijsku ćeliju u krutom stanju koja može uhvatiti vodu iz okolnog zraka, a zatim stvoriti vodik pod sunčevim svjetlom.

U sljedećem koraku projekta, partneri namjeravaju značajno unaprijediti djelovanje. Ta poboljšanja će uključivati primjenu vrhunskih materijala i optimiranje arhitekture sustava radi povećanja unosa vode i količine upijenog sunčevog svjetla. Nakon što savladaju ovu prepreku, istraživanje će se usmjeriti na povećavanje kapaciteta ove tehnologije.