Odaberite

Kružnost

Razvoj kružnog gospodarstva
Ubrzavamo prilike za razvoj potpuno kružnog gospodarstva te dodatno jačamo naš sveobuhvatni pristup smanjivanju, ponovnom korištenju, recikliranju i oporabi.

Počinje se s dizajnom

Ova nam mantra od četiri elementa, smanjivanje, ponovno korištenje, recikliranje i oporaba, pomaže u definiranju stalnih unapređenja na području dizajniranja vozila. Pomaže nam u razmatranju načina na koji buduća vozila mogu postati još čišća i ekonomičnija. Pritom koristimo inovativne materijale i alternativne energetske sustave, uz istovremeno smanjivanje emisija ugljika i korištenje vrijednih prirodnih resursa. Prilikom dizajniranja vozila vodimo računa da budu jednostavna za rastavljanje, a prednost dajemo dijelovima i materijalima koji se mogu ponovo koristiti. Njih prerađujemo za potrebe proizvodnje, recikliramo ili čak koristimo kao alternativne izvore energije.

Učinkovitost resursa i smanjivanje troškova proizvodnje

Stalno pronalazimo nove načine ponovnog korištenja dijelova i resursa. Time smanjujemo potražnju za sirovinama i pomažemo zaštititi okoliš. U proizvodnim aktivnostima vodimo računa da resurse ne rasipamo, već ih ponovo koristimo. To se odnosi na vodu i sav višak materijala iz procesa proizvodnje. Zahvaljujući recikliranju koristimo manje količine novih resursa i materijala za proizvodnju novih proizvoda. Reciklirane materijale koristimo u proizvodnji novih vozila te nastojimo reciklirati komponente vozila, primjerice dijelove hibridnih pogonskih sustava. Recikliranje je ugrađeno u dizajn svih naših vozila. 

Produljivanje vijeka trajanja dijelova vozila

Tijekom razdoblja koje automobil provede na cesti mnogi se dijelovi mogu obnoviti i ponovo koristiti. Isto se načelo primjenjuje prilikom pripreme vozila za odlaganje u otpad. Još uvijek sadrži mnoge dijelove koji se mogu izvući za obnovu i ponovno korištenje. Provodimo sveobuhvatan program obnove dijelova, u sklopu kojega preuzimamo rabljene dijelove iz naše europske mreže trgovaca. Vraćeni dijelovi pregledavaju se i obrađuju u centru za obnovu, a svi se istrošeni elementi zamjenjuju. Takav se dio ponovo sklapa, pakira i nudi kupcima po povoljnim cijenama. 

Od motora i baterija do sklopova gorivnih ćelija

Najvažniji dijelovi koje možemo obnavljati i ponovo koristiti uključuju kompresore klima-uređaja, automatske mjenjače, letve servoupravljača, glave motora, motore i sklopove kvačila. Usto nastojimo iz dijelova izvući maksimum kako bi se i dalje mogli koristiti kao resursi. Sklopove gorivnih ćelija obnavljamo na način da se mogu koristiti kao agregati. Na globalnoj razini još vadimo baterije iz hibridnih vozila te ih koristimo za skladištenje čiste solarne energije.

Izbjegavanje stvaranja otpada

S ciljem svođenja količina otpada na apsolutni minimum nastojimo izvlačiti maksimalne količine iz proizvodnje za oporabu. Surađujemo sa specijalistima na izradi najboljih mogućih procesa zbrinjavanja vozila. Čak se i najsitniji ostaci otpada mogu oporabiti i ponovo koristiti, primjerice kao alternativan izvor goriva u industriji. Vodu čuvamo na način da koristimo minimalne količine te recikliramo otpadne vode iz procesa proizvodnje. Posvećenost detaljima znači da pazimo da čak i kutije u kojima se naši dijelovi isporučuju budu namjenski dizajnirane i da se mogu više puta ponovo koristiti.
  • Sakupljanje i recikliranje baterija

    U pogledu baterija iz hibridnih vozila koje preuzimamo i koje se ne mogu ponovo koristiti, primjerice kao zamjenska baterija u drugom vozilu ili kao samostalna jedinica za skladištenje energije, surađujemo s renomiranim ovlaštenim specijalističkim tvrtkama koje provode procese sakupljanja i recikliranja.

    SNAM, tvrtka sa sjedištem u Francuskoj, zadužena je za obradu metal-hidrid baterija koje se koriste u većini naših hibridnih električnih vozila. Umicore obrađuje litij-ionske baterije koje se trenutno ugrađuju naše modele Prius+ i Prius Plug-in u Belgiji. Za sve litij-ionske baterije u ostatku Europe surađujemo s organizacijom Reneos, a radi se o mreži nacionalnih sustava za sakupljanje baterija i tvrtki za recikliranje. Svi naši partneri koriste najnovije tehnologije za maksimalnu oporabu materijala kako bi se pobrinulo da se okolišu ne nanosi šteta.

  • Recikliranje plastike

    Toyota će u razdoblju do 2050. godine nastojati izgraditi društvo koje na globalnoj razini maksimalno reciklira plastiku. U tom smislu namjeravamo do 2030. godine povećati uporabu reciklirane plastike više nego trostruko u odnosu na sadašnje razine, a dotada planiramo i potpuno izbaciti kožu iz interijera.

    Osim postojećih inicijativa za sakupljanje i recikliranje odbojnika koji se zamjenjuju u servisima, a s ciljem ponovnog korištenje ostataka iz strojeva za rezanje automobila (ASR) koji se kao materijal izvlače iz vozila na kraju vijeka trajanja i koji su se dosad ponovo koristili za grijanje, reciklirane plastične materijale iz ASR-a planiramo koristiti i za nova vozila primjenom tehnologija drobljenja i sortiranja naše tvrtke Toyota Metal Co., Ltd.

  • Obrada vozila na kraju vijeka trajanja

    U kontekstu projekta demontaže „Toyota Global 100 Dismantlers Project“ u Belgiji smo uspostavili prvo ogledno postrojenje u Europi u suradnji s belgijskom tvrtkom Comet Group koja je specijalizirana za obradu vozila na kraju vijeka trajanja. S Cometom smo proveli demonstraciju pravilne demontaže električnih vozila na gorivne ćelije (FCEV) u skladu s video priručnikom za pravilnu obradu i recikliranje. 

    U Europi ćemo se širiti putem oglednih postrojenja kako bi se razjasnili zahtjevi u odnosu na postrojenja, rad, obradu otpada i recikliranje u tvornici te kako bismo doprinosili uspostavi društvenog sustava za pravilnu obradu i recikliranje vozila na kraju vijeka trajanja.