Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

Budućnost je stigla,

i zove se 'Mirai'

Akio Toyoda je vidio budućnost i ona se zove 'Mirai'. To je ime novog Toyotinog vozila s pogonom na gorive ćelije, koje je predsjednik kompanije danas objavio u filmu, dan prije zvaničnog predstavljanja.

Toyota Motor Corporation predstavit će 15. prosinca u Japanu svoj potpuno novi model Mirai1 , vozilo s pogonom na vodikove gorive ćelije (Fuel cell vehicle – FCV). Vozilo će se prodavati putem dilera Toyota2 i Toyopet2. U Europi će automobil biti uveden na određena tržišta rujna 2015.

Video

Mirai označava novu eru automobilske industrije. Pomoću vodika – važnog izvora energije u budućnosti – kao pogonskog goriva, Mirai  postiže iznimne ekološke performance, uz praktičnost i zadovoljstvo u vožnji poput bilo kojega drugog automobila. 
 
Mirai pokreće Toyotin sustav gorivih ćelija (Toyota Fuel Cell System – TFCS), koji istodobno primjenjuje tehnologiju gorivih ćelija i hibridnu tehnologiju. Sustav uključuje novi sklop gorivih ćelija razvijen u Toyoti i spremnik vodika pod visokim tlakom. TFCS je energetski učinkovitiji od motora s unutarnjim sagorijevanjem i tijekom vožnje ne emitira CO2 ili štetne plinove. Vozači mogu očekivati istu kvalitetu vožnje kao kod kod vozila s benzinskim motorom, uz velik domet i vrijeme punjenja spremnika od oko tri minute3.
 
Mirai nudi sve što biste očekivali od nove generacije automobila: trenutačno prepoznatljiv dizajn; uzbudljivu vožnju koja je rezultat vrhunske upravljivosti i niskog težišta i tiho, ali snažno ubrzanje.
/
Plan prodaje u Europi
Predstavljanje: rujan 2015.
Tržišta: UK, D, DK za 2015., više zemalja 2017.
Godišnji plan prodaje: 50 – 100 automobila godišnje u 2015. i 2016.
Cijena: oko 66.000 € + porez (Njemačka)
Proizvodno postrojenje: Tvornica Motomachi, Toyota Motor Corporation
/
1. TFCS nudi vrhunske ekološke performance i laku upotrebu
Mirai koristi TFCS, fuziju tehnologije gorivih ćelija i hibridne tehnologije.
 
Sustav omogućuje veću energetsku učinkovitost od motora s unutarnjim sagorijevanjem, iznimne ekološke performance bez emisija CO2 ili drugih štetnih tvari tijekom vožnje i istu razinu praktičnosti i autonomije poput vozila s benzinskim motorom. Vrijeme punjenja vodikom iznosi oko tri minute3.
 
Sustav koristi dijelove razvijene u Toyoti, kao što su sklop gorivih ćelija, konvertor i spremnik vodika pod visokim tlakom.
/
2. Siguran dizajn vozila uz sveobuhvatne sigurnosne uređaje
Sigurnosne mjere
Mirai je dizajniran tako da sigurnost bude najveći prioritet, a osnovna stavka jest da vodik ne curi. U malo vjerojatnom slučaju da do curenja dođe, osigurana je trenutačna detekcija i blokiranje daljnjeg curenja kako bi se spriječila akumulacija vodika u karoseriji automobila.
 
Upotreba struktura koje učinkovito raspršuju i apsorbiraju energiju sudara jamči visoke sigurnosne performance koje štite sklop gorivih ćelija i spremnik pod visokim tlakom u slučaju frontalnog, bočnog i sudara odostraga.
 
Okvir Toyotina sklopa gorivih ćelija konstruiran je od novorazvijene termoplastike ojačane ugljikovim vlaknima, koja je lagana, snažna i lako se proizvodi. To štiti Toyotin sklop gorivih ćelija tako što apsorbira energiju od rupa na putu i ostalih utjecaja.
/
Napredne sigurnosne tehnologije kao standardna oprema:
• Sustav za prevenciju sudara (s radarom s milimetarskim valovima) pomoću upozorenja i kontrole kočnica pomaže da se spriječi sudar ili ublaži šteta ako sustav detektira veliku vjerojatnost za sudar.
• Sustav za održavanje kretanja u prometnom traku ima kamere koje detektiraju bijele ili žute crte i upozorava vozača ako vozilo izlazi iz svojeg traka.
• Kontrola kretanja ograničava naglo kretanje ili naglo ubrzanje tijekom promjene stupnja prijenosa.
• Monitor mrtvih kutova ima radar kako bi detektirao vozila u susjednim tracima i tako pomogao pri promjeni prometnog traka.
/
3. Mirai ima trenutačno prepoznatljiv dizajn
Vanjština
Za dizajn prednjeg dijela primijenjena je nova tehnika koja naglašava lijeve i desne usisnike zraka. Otmjen prednji dio naglašava individualnost vozila.
 
Elegantni bočni profili asociraju na tekući oblik kapljice vode i reflektiraju odliku vozila da emitira samo vodu. Krovne šine i hauba izgledaju kao da iskaču iz karoserije, što stvara dojam niskog težišta vozila i istodobno govori da je riječ o vozilu budućnosti.
 
Stražnji dio vozila ima naglašen dizajn i trapezoidni oblik koji se proteže od ruba registarske tablice do donjeg dijela branika i dalje prema kotačima, a gornji dio branika naglašava široku pojavu i odražava moćan, stabilan stav. On također stvara jasan dojam tijeka zraka preko i ispod branika.
/
Farovi odišu najmodernijim dizajnom i profinjenim luksuzom, a otmjenost dodatno naglašava iznimno tanak profil i linijski raspored četiriju LED svjetala s vidljivom optičkom opremom. Prednji pokazivači smjera i pozicijska svjetla odvojeni su od farova, što pridonosi tankom profilu farova, ali i savršenoj integraciji s bočnim dijelovima prednje maske. Zajedno ti elementi stvaraju napredan i čist dizajn s aerodinamičnim linijama koje poboljšavaju protok zraka.
 
Mirai dolazi sa 17-inčnim aluminijskim naplatcima koju su peoizvedeni procesom graviranja7 i stoga su lakši.
/
Unutrašnjost
Profil Miraija spaja prednji i stražnji dio u iznimno ugodan prostor. Stvoren je profinjen prostor kabine s mekanim oblogama vrata i ostalim unutarnjim površinama, kao i blistavim srebrnim detaljima.
 
Prednja sjedala izvrsno drže tijelo, a to je postignuto pomoću posebnog procesa proizvodnje8. Sjedala su električno prilagodljiva u osam smjerova zbog optimalnog položaja tijela, a električno prilagodljiva lumbalna potpora standardno je ugrađena u vozačevo i suvozačevo sjedalo.
/
Instrumenti su centralno postavljeni na vrh kontrolne ploče i obuhvaćaju brzinomjer i 4,2-inčni multiinformacijski TFT ekran, s dizajnom koji kao da „iskače“ iz okruženja. Vozač može kontrolirati ekran pomoću komandi na upravljaču.
 
Grijačima sjedala i drugim kontrolama upravlja se putem elektrostatičkog kontrolnog panela klimauređaja, laganim dodirom površine ekrana.
 
Prtljažni prostor
Položaj baterija omogućuje velik prtljažni prostor.
/
4. Vrhunska mogućnost uparivanja i iznimno tih rad dovode do velikog zadovoljstva u vožnji
Toyotin sklop gorivih ćelija i optimalna kontrola baterije pokreću elektromotor i osiguravaju dobar odziv agregata kod svih brzina. Posljedica toga je trenutačno povećanje okretnog momenta prilikom pritiska na papučicu gasa, kao i snažno i fino ubrzanje.
 
Upravljivost i udobnost vožnje postignuti su tako što su sve glavne komponente Toyotina sklopa gorivih ćelija smještene ispod poda, kako bi se postiglo nisko težište i izvrsna raspodjela težine između prednjeg i stražnjeg dijela. Tome pridonosi i karoserija velike čvrstoće, koja je osobito ojačana oko stražnjeg ovjesa.
 
Režim kočenja "Bs" (potpora kočenju) na učinkovit način koristi regenerativno kočenje i poboljšava kočione performanse kada vozač naglo usporava ili vozi duljom nizbrdicom.
/
1Japanska riječ za budućnost.
2Prodaja će početi u regijama u kojima su dostupne postaje za punjenje vodikom i u okolnim područjima.
3Prema mjerenjima Toyote na postaji za punjenje vodikom pri tlaku od 70 MPa, prema SAEe J2601 standardu (temperatura zraka: 20 °C, tlak napunjenog spremnika: 10 MPa). Vrijeme ovisi o tlaku pri punjenju vodikom i vanjskoj temperaturi zraka.
4Kanali složeni u finu trodimenzionalnu strukturu rešetke. Poboljšava raspršivanje zraka (kisika) i stoga omogućuje ravnomjerno generiranje elektriciteta na površinama ćelija.
5Od studenoga 2014., prema istraživanju TMC-a.
6Specifična masa vodika prema težini spremnika.
7Proces proizvodnje koji smanjuje težinu aluminijskih naplataka. Metal se struže s linije između diska i oboda kotača kako bi se smanjila težina svakog aluminijskog naplatka za otprilike 500 grama.
8U prethodnom procesu obloge sjedala posebno su izrađene i zatim presvučene tkaninom. U procesu punjenja pjenom, navlake sjedala smještaju se u kalupe i zatim se uretanski materijal izravno ubrizgava u njih
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.