Preskoči na glavni sadržaj (Press Enter)

Nova Toyota bZ4X: više snage, više učinkovitosti i više udobnosti

  • Potpuna revizija električnog pogonskog sklopa: nove baterije i eOsovine koje pružaju više snage – do 343 DIN KS – i veću učinkovitost
  • Povećan izbor za kupce uz dvostruku ponudu baterija (57,7 i 73,1 kWh)
    Produženi doseg vožnje – do 569 km (WLTP) – i brže punjenje
    Podešavanje ovjesa za poboljšanu udobnost vožnje i dinamičke performanse
  • Novi detalji eksterijera naglašavaju frontalni dizajn u obliku kljuna i poboljšavaju aerodinamičke performanse
  • Novi horizontalni kokpit s 14-inčnim multimedijskim zaslonom i “digitalnim otokom” u srednjoj konzoli
    Dodatne mjere za daljnju izolaciju putničkog prostora od buke i vibracija
    Europsko predstavljanje na tržištu od prosinca 2025.

bZ4X je bio prvi Toyotin potpuno električni automobil s baterijama, predstavljen na tržištu 2022. godine, postavljajući temelj za pristup tvrtke razvoju novih, potpuno električnih SUV-ova.

Ova “BEV DNA” uključuje stvarnu SUV konfiguraciju, autentične performanse pogona na sve kotače, učinkovitost pogonskog sklopa i ključnu Toyota kvalitetu, dugovječnost i pouzdanost.

bZ4X se pokazao uspjehom u prodaji, s više od 150.000 prodanih jedinica od lansiranja, što ga čini trećim najpopularnijim modelom u svom segmentu u Europi. Posebno je pohvaljen zbog dinamičkih performansi, osobito u zimskim uvjetima, i zbog svojih stvarnih off-road sposobnosti.

To je bio tek početak. Toyota je radila na kontinuiranom poboljšanju svih aspekata bZ4X-a kako bi podigla razinu performansi, učinkovitosti, udobnosti i nagrada za vozača.

Novi bZ4X mnogo je više od srednjeg osvježavanja modela. Njegov električni pogonski sklop je sveobuhvatno nadograđen novim baterijama koje pružaju više snage, brže punjenje i produženi doseg vožnje.

Sada su dostupne dvije kapacitete baterija, čime se povećava izbor za kupce, s verzijama koje odgovaraju različitim potrebama vožnje i proračunu. Mir kupca osigurava Toyotin program brige za baterije koji jamči zadržavanje 70% originalnog kapaciteta baterije do 1.000.000 km ili 10 godina korištenja vozila*.

Osim više snage, vrijeme punjenja je kraće, a doseg vožnje dulji. Novi model High-grade ima ugrađeni punjač od 22 kW. Ažurirane eOsovine, s integriranim električnim motorom, transosovinom i inverterom, fokusirane su na smanjenje unutarnjih gubitaka energije, što pomaže povećanju učinkovitosti performansi.

Rukovanje, odziv upravljača i udobnost vožnje prioriteti su u detaljnom podešavanju ovjesa i koracima za povećanje krutosti karoserije.

Prepoznatljiv frontalni dizajn u obliku kljuna sada je naglašen novim dizajnerskim prilagodbama, dok otvoreni i prostrani putnički prostor ima novi horizontalni kokpit s povećanim (14-inčnim) multimedijskim zaslonom i “digitalnim otokom” u srednjoj konzoli. Uvedene su i mjere za daljnje smanjenje buke i vibracija koje dopiru u unutrašnjost.

Nove baterije velikog kapaciteta s poboljšanim performansama

 

  • Dvije nove litij-ionske baterije s kapacitetom od 57,7 ili 73,1 kW.
  • Optimizirani dizajn omogućuje više ćelija, što doprinosi produženom dosegu vožnje – do 569 km (WLTP ciklus)
  • AWD model dobiva kapacitet vuče od 1.500 kg
  • Performanse poboljšane novim sustavom hlađenja baterije
    Poboljšano vrijeme punjenja na niskim temperaturama zahvaljujući funkcijama grijanja i pred-pripreme baterije

Dvostruka opcija baterija

Novi bZ4X pruža veći izbor kupcima i poboljšava profil performansi uvođenjem dviju novih opcija baterija.

SUV srednje veličine dostupan je s izborom baterije od 57,7 kWh ili 73,1 kWh (bruto kapacitet), kako bi kupci mogli odabrati verziju koja najbolje odgovara njihovim potrebama vožnje i proračunu.

Baterija od 57,7 kWh ekskluzivna je za Mid-grade bZ4X s pogonom na prednje kotače. Baterija većeg kapaciteta od 73,1 kWh dostupna je u verzijama s pogonom na prednje i na sve kotače.

Dakle, postoji izbor od tri pogonska sklopa:

Maksimalni doseg vožnje postiže se modelom s pogonom na prednje kotače s baterijom od 73,1 kWh i kotačima od 18 inča; ova verzija ima WLTP doseg od 569 km s punim napunjenjem. Osim toga, u AWD konfiguraciji bZ4X sada može vući prikolice s kočnicama do 1.500 kg, što dodatno naglašava njegov autentični SUV karakter. Kod pogona na prednje kotače, kapacitet vuče ostaje 750 kg.

Nova struktura baterije

Nove baterije, koje isporučuje Prime Planet Energy & Solutions (PPES), konfigurirane su tako da u svaki modul može stati više ćelija – 26 – bez povećanja ukupnih dimenzija jedinice. Baterija kapaciteta 57,7 kWh ima 78 ćelija, dok nova visokokapacitetna jedinica ima 104 ćelije. Za usporedbu, prethodna jedinica imala je 96 ćelija. PPES je joint venture tvrtka u vlasništvu Toyota Motor Corporation (51%) i Panasonic Corporation (49%), osnovana 2019. godine.

Poboljšanja vremena punjenja baterije

Toyota je ciljala da novi bZ4X ponudi poboljšano vrijeme DC punjenja i dosljednu visoku učinkovitost pri širokom rasponu temperatura, osobito u hladnim uvjetima. To je postignuto kroz niz mjera, uključujući poboljšanja baterije i njenih kontrolnih sustava, softverske i hardverske prilagodbe te novi sustav predgrijavanja. Za AC punjenje, novi 22 kW ugrađeni punjač je standardan za High-grade verziju (11 kW OBC na ostalim izvedbama).

 

Tip punjenja​                 Vrijeme punjenja 10–80% SoC

AC 11 kW​                        4,8 h

AC 22 kW                      ​2,2 h

DC 150 kW​                   28 min

Predgrijavanje baterije

Nova funkcija predgrijavanja baterije ključna je za smanjenje vremena punjenja, osobito u hladnim klimama. Osigurava da je baterija na optimalnoj temperaturi kada punjenje započne. Uz potpuno predgrijanu bateriju, DC brzo punjenje s 10 do 80% traje 28 minuta, pri čemu je performansa dosljedna na vanjskoj temperaturi od -10 do +25°C.

Vozač može aktivirati predgrijavanje ručno preko multimedijskog sustava automobila, programirati početak u određeno vrijeme ili će se automatski aktivirati kada je brza punionica postavljena kao odredište u navigacijskom sustavu vozila.

 

Dosljedna učinkovitost s hlađenjem i grijanjem baterije

Sustav hlađenja vodom koristi rashladni medij iz sustava klima-uređaja vozila kada je potrebno smanjiti temperaturu tekućine. Hlađenje se odvija s donje površine baterije kako bi se svaka ćelija jednako ohladila. Standardna ugradnja toplinske pumpe u klima-uređaj osigurava energetsku učinkovitost.

Funkcija grijanja baterije omogućuje ujednačeno grijanje svih ćelija, uz dosljedno djelovanje čak i na vrlo niskim temperaturama, što pomaže smanjiti vrijeme punjenja. Sustav koristi izmjenjivač topline voda-voda smješten između visokotemperaturnog i niskotemperaturnog kruga rashladne tekućine.

 

 

Vest u celosti možete procitati na linku: Toyota bZ4Xdownload (pdf(download (pdf(