Preskoči na glavni sadržaj (Press Enter)

Toyota Gazoo Racing predstavlja svjetsku premijeru

modela GR GT i GR GT3

 

TOYOTA GAZOO Racing (TGR) danas je predstavio svjetsku premijeru dvaju novih modela – GR GT i GR GT3, po prvi put javno prikazavši prototipove u razvoju.

Riječ je o dvama novim modelima koji teže pružanju vrhunskog vozačkog iskustva kroz unaprijeđene sposobnosti usmjerene na tri ključna elementa: nizak centar gravitacije, malu masu uz visoku krutost te postizanje vrhunskih aerodinamičkih performansi.

GR GT je novi perjanik sportskih automobila TGR-a, razvijen kao cestovno legalan trkaći automobil koji dodatno unapređuje filozofiju stvaranja sve boljih automobila proizašlih iz motorsporta.

GR GT3 je novi trkaći automobil prema FIA GT3 specifikaciji, temeljen na modelu GR GT, razvijen za kupce koji žele pobjeđivati na utrkama.

Oba modela primjenjuju nove tehnologije i proizvodne metode, uključujući Toyotin prvi potpuno aluminijski okvir karoserije te 4,0-litreni V8 twin-turbo motor.

GR GT i GR GT3 su perjanski modeli koji utjelovljuju TGR-ovu filozofiju izgradnje sve boljih automobila proizašlih iz motorsporta. Njihov razvoj – počevši od faze oblikovanja koncepta vozila – vođen je pristupom „jednog tima“ pod vodstvom predsjednika TMC-a Akija Toyode, poznatog i kao Master Driver Morizo.

Profesionalni vozači Hiroaki Ishiura, Tatsuya Kataoka i Naoya Gamou, gentleman driver Daisuke Toyoda te interni evaluacijski vozači blisko su surađivali s inženjerima. GR GT je definiran pristupom razvoja usmjerenim na vozača, koji uključuje slušanje, razumijevanje i ispunjavanje potreba osobe za upravljačem. GR GT3 – trkaći automobil temeljen na GR GT-u – razvijan je istom metodologijom.

GR GT i GR GT3
 

GR GT i GR GT3 pozicionirani su kao perjanici koji slijede trag Toyote 2000GT iz 1960-ih i Lexusa LFA. Jedan od ciljeva njihova razvoja bio je očuvati i prenijeti „tajni sastojak izrade automobila“ na sljedeću generaciju, u skladu s Toyotinim principom „Shikinen Sengu*“.

Ova dva modela rezultat su prijenosa znanja i vještina veterana koji su razvijali Lexus LFA na mlađu generaciju, aktivnog uvođenja novih, Toyotinih pionirskih tehnologija za poboljšane performanse vozila te prihvaćanja brojnih, dosad neviđenih izazova.

Glavne značajke

Tri ključna elementa

GR GT je osmišljen i razvijen kao cestovno legalan trkaći automobil. U skladu s pristupom usmjerenim na vozača, razvoj nije težio samo visokoj razini dinamičkih performansi, već i osjećaju jedinstva automobila i vozača, koji omogućuje stalnu interakciju između njih.

GR GT opremljen je hibridnim sustavom koji kombinira novorazvijeni 4,0-litreni V8 twin-turbo motor i jedan električni motor.

Uz ciljne razvojne vrijednosti maksimalne snage sustava od 650 DIN KS ili više te maksimalnog okretnog momenta od 850 Nm ili više, poseban naglasak stavljen je na tri ključna elementa: nizak centar gravitacije, malu masu uz visoku krutost te postizanje vrhunskih aerodinamičkih performansi.

Pakiranje vozila za iznimno nizak centar gravitacije

Razvoj GR GT-a, koji je još uvijek u tijeku, započeo je s ciljem postizanja iznimno niskog centra gravitacije, uz promišljanje kako maksimalno sniziti ukupnu visinu vozila i položaj vozača. Odabrana je konfiguracija s prednjim motorom i stražnjim pogonom radi lakše kontrole vozila pri vožnji na samoj granici mogućnosti.

Optimalnim smještajem teških komponenti – poput motora, stražnje transaxle jedinice i drugih ključnih mehanizama – njihov je centar gravitacije znatno snižen. Nadalje, centri gravitacije vozača i vozila gotovo su izjednačeni zahvaljujući postizanju idealnog vozačkog položaja, što pridonosi osjećaju jedinstva i lakoće upravljanja.
 

Primjena Toyotinog prvog potpuno aluminijskog okvira karoserije

Ključni element male mase uz visoku krutost ostvaren je primjenom Toyotinog prvog potpuno aluminijskog okvira karoserije. Korištenjem plastike ojačane ugljičnim vlaknima (CFRP) i drugih materijala na panelima dobivena je čvrsta, ali lagana karoserija.

Obrnuti pristup oblikovanju radi vrhunskih aerodinamičkih performansi

Proces oblikovanja vanjštine u svrhu postizanja aerodinamičkih performansi razlikovao se od dosadašnje Toyotine prakse. Uobičajeno se aerodinamika razmatra nakon što je vanjski dizajn dovršen; kod GR GT-a najprije su definirane idealne aerodinamičke karakteristike.

Aerodinamičari i dizajneri vanjštine surađivali su od samog početka kako bi oblikovanje podupiralo aerodinamičke i rashladne performanse.

Dizajn unutrašnjosti također je izrađen pedantno i bez kompromisa, na temelju ergonomije s ciljem postizanja optimalnog vozačkog položaja iz perspektive profesionalnog vozača te potrebne preglednosti za vožnju na granici mogućnosti.

Uz vožnju na stazi, posebna je pažnja posvećena i prikladnosti za svakodnevnu uporabu.

Vest u celosti možete procitati na linku: TOYOTA GAZOO GR GT i GR GT3 download (pdf(download (pdf(