Odaberite

Električna vozila pogonjena vodikovim gorivnim člancima

Saznajte više o našoj tehnologiji nulte emisije s pogonom na vodik.

Mirai je ovdje i on je početak novog doba mobilnosti uz nultu emisiju s pogonom na vodik. Ime Mirai znači „budućnost“ na japanskom, ali da bi naša nova tehnologija Toyota Fuel Cell System bila uspješna, znamo da mora biti dostupna i privlačna ljudima danas. Mirai ima izuzetno napredni pogonski sklop i koristi novu vrstu goriva, ali je isto tako, uobičajena limuzina srednje veličine, s četvora vrata i podjednako praktična, sigurna i laka za voziti kao i neki obiteljski automobil s konvencionalnim pogonom.

S punim spremnikom vodika može prijeći isto koliko i slični benzinski automobil, a punjenje praznog spremnika traje između tri i pet minuta. Prednosti su tiha, mirna vožnja, snažne performanse i voda kao jedina emisija u okoliš.

Kako radi 

 

Toyota Fuel Cell System (Toyotin sustav gorivnih članaka) koji se koristi u Miraiju proizvodi električnu energiju kroz reakciju između vodika i kisika.

U vozilo ulijevate vodik kao gorivo, na isti način kao što kupujete benzin ili dizel na crpki. Gorivo se sprema u visokotlačnim spremnicima te se uvodi u pakete gorivnih članaka, gdje vodik i kisik iz okolnog zraka međusobno reagiraju i proizvode električnu energiju.

Kao i kod benzinskog-električnog hibrida, i ovdje se električna energija transformira u viši napon radi pogona elektromotora. Dodatna energija se pohranjuje u bateriji prilikom svakog kočenja ili usporavanja, što dodatno smanjuje potrošnju.

Desetljeća istraživanja i razvoja naše hibridne električne tehnologije su nam pomogla da proizvedemo prvi na svijetu sustav gustoće snage od 3,1 kW po litri.

Vodik je moguće proizvesti gotovo iz svega

Vodik nije novi izvor energije. Široko se koristi već više od stoljeća, a sada je prepoznat kao održivi izvor snage za vozila koji ima potencijal izbaciti emisiju ugljika i smanjiti ovisnost o sve manjim zalihama goriva na bazi nafte.

Vodik (H) je posvuda oko nas. To je najčešći atom u svemiru. Međutim, uvijek ga nalazimo vezanog za druge elemente, kao što je kisik u vodi (H2O). To znači da moramo pronaći načine da ga izdvojimo kako bismo dobili čisti vodik H2 kao gorivo. Postoji mnoštvo prirodnih izvora koje možemo koristiti da bismo to učinili, uključujući korištenje obnovljive energije kao što su vjetar i solarna energija.

Izgradnja društva temeljenog na vodiku 

 

Vjerujemo da postoje velike ekološke i društvene pogodnosti koje mogu proizaći iz izgradnje budućeg društva temeljenog na korištenju vodika i obnovljivih izvora energije, bez ispuštanja CO2. To čini važan dio naše dugoročne Ekološke vizije 2050. i naše želje za stvaranjem istinskog sklada između društva i prirode.

Vodik je čist i učinkovit način proizvodnje električne energije koji nije podložan promjenama dostupnosti zaliha. Osim što ne stvara emisiju CO2 u korištenje, vodikovo gorivo ima i veću gustoću energije nego električne baterije, a lako ga se prevozi i skladišti. Moguće ga je koristiti ne samo za pogon vozila – ne samo putničkih automobila, nego i autobusa, taksija, viličara i drugoga – nego i za napajanje domova energijom.

Jeste li znali da bi jedan Mirai mogao napajati energijom prosječni dom do tjedan dana, u slučaju nužde (u Japanu i SAD)?

Dva desetljeća tehnološkog istraživanja

Vjerujemo da je sustav vodikovih gorivnih članaka tehnološki napredak koji ima potencijal pružati održivu mobilnost s nultom emisijom, kao dio niskougljičnog društva.

Započeli smo s našim programom istraživanja i ispitivanja prije 20 godina. Otprilike istovremeno smo započeli raditi na Priusu, te smo uvjereni da smo uspjeli upakirati pogodnosti koje vodik može pružiti u vozilu koje zadovoljava potrebe današnjih stranaka. Istovremeno, on donosi rješenje za buduću zabrinutost za kvalitetu zraka i održivost.

Kako odgovaramo kritičarima tehnologije gorivnih članaka?

Saznajte više