Svijet je postao pametniji i bolji što se tiče recikliranja, pomažući u smanjenju potražnje za prirodnim resursima i količinom otpada koji stvaramo.

Prepoznajemo veliku vrijednost recikliranja u zaštiti okoliša smanjenjem potražnje za prirodnim resursima i smanjenjem otpada koji se ne može iskoristiti. Projektiramo naša vozila za uporabu dijelova i materijala koji se mogu ponovo iskoristiti, bilo dodatnom obradom za uporabu u proizvodnji, reciklirati, ili iskoristiti na potpuno drugačiji način, na primjer kao alternativni izvor energije.

Prema Europskom zakonu moramo osigurati da se naša vozilo mogu barem 85% reciklirati i 95% obnoviti, ali mi idemo dalje kako bi ovaj proces bio što jednostavniji i učinkovitiji. Mi koristimo inicijative kao što je označavanje dijelova i aktivno surađujemo sa specijalistima kako bi otkrili još bolje načine recikliranja vozila budućnosti.

"Prije nego kažete da nešto ne možete učiniti, probajte."

Sakichi Toyoda, osnivač Toyota Motor Corporation

Kada vozilo dosegne kraj svog radnog vijeka, sigurno i učinkovito zbrinjavanje osigurava da se većina njegovih dijelova ponovo iskoristi, reciklira i obnovi.

Recikliranje vozila

Od 1970-ih pronalazimo učinkovite načine recikliranja naših vozila, puno prije nego je to bilo zakonom propisano. Trenutna Europska Direktiva od svih proizvođača automobila zahtijeva recikliranje njihovih vozila kada dosegnu kraj radnog vijeka, na primjer nakon nesreće ili ako postanu neekonomični za uporabu ili ako ih je tehnički nemoguće popraviti.

Zbog njihove poznate dugotrajne kvalitete, to za Toyotine i Lexusove modele može biti značajna starost. Od 1. siječnja 2015., 85% svakog vozila mora se moći ponovo iskoristiti ili reciklirati, a 95% obnoviti. Ovaj proces će identificirati dijelove koji se mogu ponovo iskoristiti, kao što su motor, akumulator, alternatori i sustavi upravljanja. Tekućine, plinovi i drugi materijali i dijelovi biti će sigurno prikupljeni i ako je moguće, reciklirani. Ogoljene metalne karoserije često se kompaktiraju i šalju na rezanje.

Nakon ovog procesa, različite vrste metala mogu se izvući radi ponovne uporabe, ostavljajući samo male količine ostataka. Kako bi potaknuli odgovorno i učinkovito zbrinjavanje vozila, u cijeloj Europi osnovali smo ovlaštene centre za rastavljanje, gdje se Toyotina i Lexusova vozila mogu odvesti na recikliranje. Lokacije ovih centara u vašoj zemlji i informacije o tome kako reciklirati vaš automobil možete pronaći na this link.

/
Proces recikliranja vozila na kraju radnog vijeka (ELV)
/
Rabljene gume predstavljaju vrijedan resurs za industriju cementa.
/
Ciljevi ponovne uporabe i obnove za vozila na kraju radnog vijeka koje propisuje Europska Direktiva 2000/53.

Stalno tražimo nove i bolje načine recikliranja, ne samo vozila koja danas proizvodimo, nego i ona koja ćemo nuditi u budućnosti.

Budućnost recikliranja

Kako uvodimo nove tehnologije i nove materijale u naša vozila, moramo biti sigurni da možemo održati ili čak poboljšati način na koji se mogu obraditi kada dosegnu kraj svog radnog vijeka.

Kao odgovor na povećanje prodaje hibridnih vozila, već smo u Japanu razvili nekoliko u svijetu prvih inicijativa, uključujući stvaranje mreže za recikliranje baterije u bateriju za baterije na kraju radnog vijeka za koje se očekuje da će im u budućnosti broj još porasti, te sustav recikliranja vozilo u vozilo, kao i učinkovite tehnologije rastavljanja za magnete koji sadrže neodimij, disprozij i druge metale rijetkih zemalja. Također se traže načini provođenja ovih inicijativa u Europi. Na ovaj način, Toyota će nastaviti promovirati moderne inicijative i u polju recikliranja resursa.

Recikliranje Toyotinih hibridnih vozila

Surađivali smo s Groupe Comet, specijaliziranom tvrtkom za rezanje vozila iz Belgije, na pokusnom projektu zbrinjavanja 150 Prius plug-in prototipnih vozila koja su korištena u pilot projektu lizinga u Europi. Željeli smo izmjeriti učinkovitost cijelog procesa recikliranja. Iskustvo koje smo prikupili može nam pomoći u nastavku zadovoljavanja razine recikliranja/obnavljanja budućih vozila od 95%.

Uklanjanje zagađivača i rastavljanje

Prvi stupanj ovog procesa je uklanjanje zagađivača. To uključuje uklanjanje svih tekućina, goriva i bilo kojih potencijalnih opasnih komponenata, kao što su akumulatori i zračni jastuci. Nakon toga, uklanjaju se bilo koji dijelovi koji se mogu reciklirati, kao što su gume i katalizator. Rastavljanje se nastavlja s uklanjanjem hibridne baterije. U slučaju Prius Plug-in modela radi se o litij-ionskoj bateriji, koja koristi jednaku vrstu tehnologije napajanje kao pametni telefon ili prijenosno računalo, tako da se šalju na obradu našem partneru Umicore.

/
Prius Plug-In testno vozilo priprema se za recikliranje.

Lakše rastavljanje

Olakšavanje rastavljanja vozila kada dosegne kraj svog iskoristivog radnog vijeka pomaže u smanjenju emisije ugljika tijekom njegovog radnog vijeka i također dozvoljava učinkovitije recikliranje nekih korisnih materijala koje sadrži. Mi projektiramo naša vozila imajući u vidu rastavljanje, na primjer kreiranjem utora V oblika u točkama u karoseriji gdje se spaja ploča s instrumentima, što olakšava njeno uklanjanje.

Također određene dijelove označavamo sa simbolom Lako za rastavljanje, kako bi jasno ukazali gdje se mogu najlakše rastaviti i sortirati u različite tokove materijala za recikliranje. Informacije o najboljoj praksi rastavljanja dostupne su preko Međunarodnog sustava informacija o rastavljanju (www.idis2.com).

/
/

Rezanje

Ogoljene karoserije automobila šalju se u moćne strojeve za prešanje i rezanje koji ih smanjuju u male dijelove. Izrezani materijal se nakon toga može obraditi kako bi se razdvojile različite vrste metala i nemetalnih supstancija, kao što su plastika i staklo. Većina ovih materijala može se ponovo iskoristiti u širokom nizu industrijskih primjena. Obnovljenu plastiku iz naših vozila čak smo iskoristili za proizvodnju klupa za piknik za naše Europsko sjedište!

/
COMETSAMBRE lokacija za recikliranje materijala u mjestu Châtelet, Belgija.
/

Tehnologije nakon rezanja

Pilot projekt rezanja postigao je razinu recikliranja materijala od 91,2% i razinu obnavljanja od 96,9%, uključujući obnavljanje energije. Ovi rezultati pokazuju da se može postići ukupni cilj obnavljanja od 95%. To je omogućeno mogućnosti recikliranja, koja je ugrađena u sam model Prius Plug-in i kvalitetom tehnologija i opreme koje koristi kompanija Groupe Comet.

/
COMETTRAITEMENTS lokacija za recikliranje nakon rezanja u mjestu Châtelet, Belgija.
/
/
Plastika iz naših recikliranih Prius Plug-in testnih vozila iskorištena je za proizvodnju klupa za naše sjedište u Bruxellesu u Belgiji.
/
Naš pokusni test rezanja postigao je razinu ponovne uporabe i obnavljanja od 96,9%.

Naše hibridne baterije su projektirane da traju koliko i samo vozilo, ali kada dođe vrijeme za recikliranje, imamo ekološki siguran i odgovoran način kako to učiniti.

Recikliranje hibridne baterije

Često nas pitaju je li potrebno mijenjati naše hibridne baterije, i da li nakon zbrinjavanja negativno utječu na okoliš. Sve baterije koje koristimo u našim hibridnim vozilima projektirane su da traju koliko i automobil, zahvaljujući inteligentnim sustavima upravljanja koji osiguravaju da rade konzistentno, iz godine u godinu.

Kada dosegnu kraj svog radnog vijeka, imamo shemu njihovog prikupljanja kako bi se osiguralo da se tretiraju na siguran i odgovoran način. Preko naše maloprodajne mreže u Europi trenutno prikupljamo 90% naših baterija, ali naš cilj je postići 100% prikupljanje kroz sve naše operacije.

/
Umicore postrojenje za recikliranje baterija, Hoboken, Belgija.

Partneri za recikliranje baterija

Ako se hibridne baterije koje uzmemo nazad ne mogu ponovo iskoristiti, na primjer kao zamjenska baterija u drugom vozilu ili kao samostalna jedinica za pohranu energije, surađujemo s dvije jako priznate specijalizirane kompanije koje provode proces recikliranja i zbrinjavanja.

Kompanija SNAM, iz Francuske, odgovorna je za tretiranje naših nikal metal-hidrid baterija koje se koriste u većini naših hibridnih vozila, i kompanija Umicore iz Belgije, koja tretira litij-ionske baterije koje se trenutno ugrađuju u modele Prius+ i Prius Pug-in. One obje koriste najmodernije tehnologije za obnavljanje ovakvih materijala što je više moguće i osiguravaju da nema onečišćenja okoliša.

/
/
/
Označava minimalnu razinu učinkovitosti recikliranja koja će se postići za industrijske baterije prema njihovoj masi.
/

Ulažemo velike napore kako bi osigurali da se bilo koji otpad iz naših proizvodnih procesa prikupi i reciklira, bez ikakvog rizika za okoliš.

Recikliranje u našim operacijama

Osiguravamo prikupljanje bilo kakvog otpada iz naših proizvodnih operacija i njegovo pravilno tretiranje, izbjegavajući bilo kakvu štetu za okoliš. Ključ za to je uporaba pravih metoda obrade.

Mi u Toyoti, u svemu što radimo, nikada ne prenosimo lošu kvalitetu iz jednog procesa u slijedeći, a to vrijedi za način kako tretiramo otpad kao i na način kako vodimo proizvodne linije. Ako se otpad može prikupiti u mjestu gdje nastaje, to olakšava njegovo manipuliranje u točki recikliranja.

Na primjer, otpadan plastika se sortira prema vrsti i boji, tako da je ekipe našeg partnera za rukovanje otpadom, tvrtkom Green Metals, mogu lako poslati na recikliranje. Green Metals je tvrtka iz Toyota grupe koja podržava naše aktivnosti na 21 lokaciji u svijetu, što uključuje sortiranje, obradu i prodaju našeg metalnog i nemetalnog otpada, te provođenje kompletnog programa upravljanja otpadom.

/
/
/
Otpadna voda iz naših proizvodnih procesa lakiranja može se koristiti u tvornicama cementa.
/
Fosfatni mulj iz naših proizvodnih procesa lakiranja može se koristiti u tvornicama cementa.
/
Zaostali čelični otpad iz postrojenja za prešanje u tvornici Toyota Motor Manufacturing u Francuskoj.
/
Bale čeličnog otpada kojima upravlja magnet i kran. Toyota Motor Manufacturing France.
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.