Smanjenjem materijala, resursa i energije potrebne za proizvodnu automobila, možemo smanjiti naš utjecaj na okoliš.

Ako manje koristimo, tada ćemo i proizvoditi manje otpada. To je način na koji koncept smanjenja igra važnu ulogu u našoj misiji kreiranja savršenog ekološkog automobila – onog koji negativni ne utječe na okoliš u bilo kojem stupnju njegovog radnog vijeka. Uz pomoć inteligentnog projektiranja i učinkovitih proizvodnih procesa, težimo smanjiti uporabu energije, vode i sirovina za proizvodnju naših automobila.

Mi istražujemo i primjenjujemo inovativne materijale, nove procese i pametne načine rada i nadziranja našeg napretka u odnosu na ciljeve ocjenjivanja svakog vozila u svakom stupnju projektiranja, proizvodnje, uporabe i eventualnog zbrinjavanja.

"Dobro razmišljanje, dobri proizvodi"

Eiji Toyoda, bivši počasni predsjednik kompanije Toyota

Naša dosadašnja postignuća…

/
/
/
/
/

Ove brojke* pokazuju bitna područja u kojima smo postigli smanjenja u proizvodnji svakog automobila od kada smo počeli bilježiti ove podatke.
*ACEA 2015
VOC – Opasne organske mješavine

Projektiranje i inovacije

Naši napori smanjenje utjecaja naših automobila na okoliš započinju od samog procesa projektiranja, inspiriranjem pametnog, novog razmišljanja o svemu, od toga kakve su performanse automobila do vrste materijala koje koristimo za njegovu proizvodnju.

Održivi dizajn: Eco-VAS

Kako bi imali pomoć u našim naporima proizvodnje zelenih vozila s niskim emisijama i manjim utjecajem na svijet oko nas, bitno je da imamo postavljenu strategiju i možemo mjeriti naš napredak. Kreirali smo strukturirani način rada – Toyotin sustav ekološke ocjene vozila, poznat kao Eco-VAS.

Koristeći Eco-VAS, možemo postaviti ciljeve za smanjenje utjecaja na okoliš čim počnemo s planiranjem i razvojem novog vozila. Proizvodimo ocjenu cijelog radnog vijeka, kako bi pokazali kakav će biti njegov utjecaj na okoliš, od projektiranja do proizvodnje, uporabe i eventualnog zbrinjavanja na kraju radnog vijeka.

Kako projekt napreduje od projektiranja do prototipa i proizvodnje, performanse se stalno mjere u odnosu na Eco-VAS ciljeve. Ovaj pedantan pristup potaknuo je razvoj novih materijala, kao što su bio-plastika i Toyota Super Olefin Polymer (TSOP), smola polipropilena koja je jako čvrsta, ima veliku otpornost na udarce i može se reciklirati i integrirati s drugim materijalima.

TSOP naširoko koristimo, kako u unutrašnjosti, tako i s vanjske strane naših automobila, za dijelove kao što su ploče s instrumentima, unutrašnje obloge i čak branike. Naš rad u ovom području također nam je pomogao otkriti nove načine iskorištavanja recikliranih materijala.

/

Inovativne značajke

Smanjenje mase vozila osnovni je način u postizanju smanjenja potrošnje goriva i štetnih emisija.

Kako bi iskoristili ovaj podatak, tražimo načine kako i gdje se može masa smanjiti već od same faze projektiranja. Također detaljno analiziramo svaku komponentu kako bi pronašli načine kako da bude lakša, bez ugrožavanja performansi.

Uspjeh naših novih laganih konstrukcija može se vidjeti u našem Hybrid Synergy Drive pogonskom sustavu, koji je postepeno postao kompaktniji i 20% lakši.

/
Primjer integracije inovativnih materijala u modelu Prius II.

Pametna projektiranje

Naši projektni timovi dobro promišljaju kako će se neko vozilo koristiti i u kojim uvjetima vožnje. Ovaj pristup pametnog projektiranja pomaže u smanjenju utjecaja na okoliš i približava nas savršenom ekološkom automobilu.

i-ROAD je dobar primjer ovog koncepta, kompaktnog potpuno električkog vozila kojim je lako manevrirati po gradskim ulicama i koje ne proizvodi štetne emisije.

Ekološka plastika

Mi smo pioniri u razvoju i uporabi plastike koja je napravljena od organskog materijala, umjesto od proizvoda na bazi nafte. Ovu ugljik neutralnu bio plastiku proizvodimo od usjeva od 2003., što pomaže u smanjenju emisija CO2 tijekom radnog vijeka vozila.

Mi smo bili prvo proizvođač na svijetu koji je razvio način proizvodnje bio-plastike koja se oblikuje ubrizgavanjem, što omogućuje uporabu ovog materijala za komponente kao što je ploča s instrumentima modela Prius. Ovu bio plastiku također možete pronaći u zvučno izolacijskim materijalima, podnim prostirkama i oblogama prtljažnika.

/
Uporaba ekološke plastike povećava se od 2003.

Upravljanje kemikalijama

Poduzeli smo korake za smanjenje našeg utjecaja na okoliš, puno ranije nego što je to propisano Europskim propisima. Smanjili smo ili uklonili uporabu teških metala kao što su olovo*, kadmij i živa, koji mogu uzrokovati dugoročnu štetu okolišu ako se pravilno ne zbrinu. Mi koristimo dijelove automobila i tretmane za zaštitu od korozije bez olova, kao i rasvjetna tijela i prekidače bez žive. Također izbjegavamo uporabu otopina i boja koji sadrže štetne supstancije.

U potpunosti poštujemo REACH, Europski propis o registraciji, ocjeni i autorizaciji kemikalija, i radimo sa svim našim partnerima kako bi osigurali da oni također razumiju svoje obaveze i odgovornosti. REACH aktivnosti provode se u svakom dijelu našeg poslovanja, uključujući proizvodnju, dijelove i dodatnu opremu. Naša je namjera postati vodeća kompanija u svijetu u polju propisa o sigurnim i drugim kemikalijama. Molimo vas sve upite u svezi REACH pripisa uputite na: reach@toyota-europe.com

*Osim u akumulatorima startera kako je navedeno u izuzetku u Aneksu II Direktive Komisije 2000/53

/
REACH je Europski propis o registraciji, ocjeni i autorizaciji kemikalija.

Operacije i logistika

Na jednaki način brinemo o ekološkim performansama naših poslovnih operacija kao što to radimo u slučaju vozila koja proizvodimo, stoga stalno tražimo načine smanjenja potražnje prirodnih resursa, naših emisija, i količine otpada koji stvaramo.

Dobar susjed

Mi uvelike doprinosimo proizvodnji u Europi, s proizvodnim postrojenjima koja proizvode vozila, motore i mjenjače u UK, Francuskoj, Češkoj Republici, Poljskoj, Rusiji, Turskoj i Portugalu. Prepoznajemo bitnu važnost kako biti ”dobar susjed” u svakoj lokaciji gdje djelujemo. Ova kvaliteta se proširuje na značajnost biti dobar poslodavac, do zaštite i unaprjeđenje zajednica oko nas.

Stalno tražimo nove načine smanjenja naše uporabe prirodnih resursa i rezanja emisija stakleničkih plinova. Koristimo različite metode za skupljanje i uporabu solarnog grijanja i električke energije i koristimo obnovljivu biomasu kao alternativno gorivo za grijanje. Također težimo postizanju učinkovitih metoda transporta dijelova i gotovih vozila, koristeći bolju logistiku i metode transporta uz manji utjecaj na okoliš.

/

Europske inicijative

Solarni zid

Tvornica kompanije Toyota Motor Manufacturing France u mjestu Valenciennes, dom modela Yaris, koristi toplinu sunca kao način poboljšanja središnjeg grijanja bez emisije ugljika. Sustav se sastoji od solarnog zida, 410 m2 perforirane metalne ploče koja je postavljena ispred južnog zida zgrade. On stvara zračni raspor koji je zagrijavan suncem. Uporabom provjetravanja i prirodne konvekcije, topli zrak se vodi u sustav koji zagrijava postrojenje za prešanje gdje se prešaju limovi karoserije automobila.

/
Solarni nizovi

Kompanija Toyota Motor Manufacturing UK smanjila je emisiju ugljika uporabom solarne energije za napajanje svojih tvornica. To uključuje jedan od najvećih solarnih nizova Britanske industrije u tvornici u Burnastonu i manji sustav u svojoj tvornici motora u Sjevernom Walesu. Zajedno, 17.000 fotonaponskih ploča mogu proizvesti skoro 7.250 MW/h električke energije, dovoljno za proizvodnju 7.000 automobila i 22.500 motora godišnje.

/
Skupljanje kišnice

Voda je vrijedan resurs i proveli smo značajne uštede količina koje trebamo za proizvodnju svakog vozila. U mjestu Valenciennes također smo smanjili količinu vode koju koristimo iz javnog vodovoda skupljanjem kišnice u dvije velike lagune unutar površine tvornice. Uz površinu od 6.200 m2 i 10.380 m2, one nam pomažu smanjiti uporabu vode iz javnog vodovoda za naše proizvodne procese na nulu. Uspjeh ove sheme osiguralo je kompaniji Toyota Motor Manufacturing France platinastu nagradu u našem internom programu Globalne ekološke nagrade.

/
Bojler na biomasu

Tvornica u mjestu Valenciennes smanjila je emisiju stakleničkih plinova zamjenom jednog od svojih plinskih bojlera s bojlerom koji troši kuglice biomase. Razvijen u suradnji sa specijalistom za energiju, tvrtkom EDF Optimal Solutions, bojler je stavljen u rad u ožujku 2015. Uz kapacitet generiranja energije do 1000 kW, koristi se za održavanje konstantne temperature u procesima koji se koriste za tretman površine vozila.

/

Pametna rješenja pakiranja

Transport dijelova i vozila do i iz naših tvornica, područje je u kojem možemo smanjiti emisiju ugljika, promišljanjem kako ih možemo učinkovito transportirati uz generiranje minimalne količine otpada. Timovi rade zajednički i pažljivo traže različite vrste i oblike predmeta koje koristimo, kako bi pronašli pakiranje koje omogućuje transport što je više moguće tih predmeta u jednoj pošiljci, bilo cestom ili željeznicom.

Rezultati su bolje iskorištenje prostora. Niže CO2 emisije i pakiranje koje je lakše napuniti, utovariti i istovariti. Potičemo nove ideje kao što je ova našim godišnjim Globalnim eco nagradama, a naše središnje Europsko skladište za dijelove u Belgiji je jedan od pobjednika za ova inovativna rješenja u ovom području.

/

Učinkoviti sustavi isporuka

Transport dijelova i proizvoda pruža nam mnoge mogućnosti smanjenja ukupnih razina emisija, surađujući s našim partnerima za prijevoz i opskrbu.

Tražimo načine uporabe transportnih opcija s nižim emisijama, uporabom morskog i željezničkog transporta kao alternativa transporta cestama na duge relacije. Također je bitno koristiti energetski učinkovita vozila, uključujući ona koja koriste alternativna goriva. Vozačima je pružena potpora u učenju ekološki prihvatljive vožnje i ohrabrujemo planiranje ruta koje omogućuju jako učinkovitu vožnju. Dobro iskorištavanje teretnog prostora također je bitno, kako bi se izbjegle vožnje praznih kamiona nakon isporuka i, ako je moguće, provođenje isporuka direktno do klijenata kako bi se izbjegle vožnje do i iz skladišta.

/
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.