1. Company
  2. Toyota Vijesti I Događanja
  3. Potpuno novi Toyota Prius Plug-In Hybrid 220
Odaberite

Potpuno novi Toyota Prius Plug-in Hybrid Electric

  • Peta generacija modela Prius iznenađuje upečatljivim novim izgledom i dinamičnim osjetom pri vožnji.
  • Najučinkovitiji Prius ikad bit će dostupan samo u verziji modela Plug-in Hybrid Electric (plug-in hibrdno električno vozilo) u Europi.
  • Dvostruki DNK kombinacija je iskonskih električnih svojstava i poboljšanih hibridnih performansi.

 

Toyota Prius donosi neočekivano u svojoj petoj generaciji, posve novo i vrlo privlačno poglavlje u svojoj priči kad su u pitanju inovacije i dinamičnost dizajna. Dostupan u Europi samo u plug-in hibridnoj električnoj verziji i pod nazivom Prius Plug-in Hybrid 220, najnoviji Pirus slijedi pionirske korake svojih uspješnih prethodnika i ponovno je posve drugačiji od drugih, „klasičnih” modela.

U razdoblju duljem od četvrtine stoljeća Prius je ostavio trajni trag na marku Toyota i na svijet kao prvi elektrificirani automobil masovne proizvodnje, predvodnik budućih trendova u pogledu električnih automobila i model koji je elektrificiranu tehnologiju učinio pristupačnom većem broju kupaca.

Najnoviji Prius ide korak dalje na tom putu i donosi poboljšanu elektrifikaciju primjenom najnovije tehnologije plug-ih hibridnog električnog vozila (PEHV) kako bi pomogao Toyoti, koja je prodala već više od 23 milijuna primjeraka elektrificiranih vozila na globalnoj razni (od čega više od 5 milijuna hibridnih i plug-in hibridnih modela Prius), da ostvari svoj cilj ugljične neutralnosti.

Toyota predano radi na kreiranju rješenja s niskim ugljičnim emisijama za sve svoje kupce, u skladu s njihovim lokalnim potrebama i infrastrukturom, a pritom se želi pobrinuti da nijedan vozač ne zaostaje u pogledu ostvarenja cilja i postizanja ugljične neutralnosti. Kao najsnažnije i najučinkovitije PHEV vozilo marke, novi Prius donosi osvježenje i nov poticaj u asortiman Toyota, uključujući obećane modele vozila na električne baterije (BRV) i električna vozila na gorive ćelije (FCEV), kako bi kupci imali na raspolaganju širok asortiman opcija za manje ugljične emisije.

Rezultat savršenog spoja iskonskih performansi električnog vozila (EV) i praktičnosti najnovije hibridne tehnologije jest dvostruki DNK kojim se ponosi novi Prius Plug-in Hybrid. Doseg vožnje samo na struju iznosi 86 km, a omogućuje mu ga baterija od 13,6 kWh, što je dovoljno za vožnju samo na struju za većinu vožnji tijekom dana. Za dulja putovanja, ili kad punjenje nije praktično, nova generacija Toyotinog plug-in hibridnog sustava ima poboljšanu izlaznu snagu i iznimno niske emisije CO2  od samo 11 g/km u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP, što je najniža vrijednost ikad za Prius.

Od trenutka kad je prvi put plasiran na tržište 1997. godine Prius je višestruko nagrađivan za svoju učinkovitost, ali ne uvijek i za performanse. Međutim, peta generacija Toyotine hibridne tehnologija donosi iznenađenje u tom pogledu. Hibridni sustav je sveukupno gledano bolji i pruža bolje iskustvo pri vožnji, veću snagu i veću učinkovitost.

Novi Prius još je zabavniji za vožnju jer pruža iznimno veliku snagu i ubrzanje. Ravnoteža i razina upravljivosti također su poboljšani zahvaljujući novoj generaciji platforme GA-C izrađenoj primjenom Toyotine nove globalne strukture (TNGA) koja donosi manju težinu i veću krutost, što jamči veću stabilnost pri vožnji. Niže gravitacijsko središte, postignuto zahvaljujući tome što je baterija električnog vozila postavljena ispod sjedala, a spremnik goriva pomaknut niže i više prema naprijed u odnosu na prethodnu generaciju, što doprinosi poboljšanju vozne dinamike i spretnosti.

Budući da je osnovni cilj bila maksimalna učinkovitost, u načinu rada samo na struju doseg do 8,7 km (prema godišnjim izmjerenim vrijednostima količine sunčeve svjetlosti u Nagoyji, Japanu) mogu generirati opcionalno dostupne solarne ćelije koje se mogu ugraditi u krov. One sada izravno pune bateriju plug-in hibridnog vozila i više nije potrebna dodatna solarna baterija kao na starijim modelima. Krov je manji nego prije, ali zahvaljujući novim solarnim ćelijama, ukupna učinkovitost povećana je za više od 15 %.

Premda je Prius oduvijek bio privlačan, nova generacija posebno je elegantna. Ikonski klinasti oblik, originalni Prius od druge generacije, promijenjen je i sad su njegove linije elegantne i moderne.

U unutrašnjosti prostran putnički prostor savršen je spoj zabave i praktičnosti pri vožnji, a linije unutrašnjosti čiste su i elegantne. Kako vozaču tako i suvozaču, unutrašnjost se doima prostranom, a izrađena je od elegantnih, visokokvalitetnih materijala, s posebnim naglaskom na skladne dodatke i dizajnerske elemente koji dodatno ističu dinamičnost i nepokolebljivost modela.

Vozaču se informacije prikazuju na sedam inčnom zaslonu, koji se nalazi točno na sredini vidnog polja, a povećava razinu sigurnosti jer vozaču omogućuje da se u potpunosti fokusira na cestu. Novodizajnirana ploča s instrumentima prednost daje udobnosti u putničkom prostoru, čistih je linija i s jasno raspoređenim elementima koji minimalno ulaze u vidno polje vozača, pa su praktičniji i bolje izgledaju. Na njoj su diskretno smješteni niži, središnji zaslon putem kojeg se pristupa najnovijem multimedijalnom sustavu tvrtke Toyota u oblaku i tanke komande klima-uređaja.

Osim što pruža iznimno visoke performanse, iznimno je učinkovit i estetski privlačan, novi Prius je pionir i u pogledu inovativnih tehnologija. Jedan je primjer sustav Toyota T-Mate, koji sadrži najnoviju generaciju sustava Toyota Safety Sense (TSS) i sad se može lako ažurirati bežičnim putem.

Poboljšana prednja kamera i senzor imaju dvostruko veći domet pri detekciji ispred vozila i šire područje prikaza bočno i okomito, što omogućuje ranije detektiranje objekata u blizini vozila te lakše utvrđivanje većeg broja potencijalnih opasnosti, uključujući motocikle i prepreke na cesti. Za još bezbrižniju vožnju dodani su prednji bočni radarski senzori uz sustav za zaštitu prije sudara, sustav za zadržavanje u prometnom traku i prednji sustav za otkrivanje vozila pod pravim kutom.

A nakon dolaska za odredište Prius omogućuje i jednostavno parkiranje bez puno stresa zahvaljujući poluautonomnom sustavu za pomoć pri parkiranju Advanced Park koji parkira vozilo bez upotrebe ruku ili putem daljinskog upravljanja.

 

 Pogonski sklop

  • Treća generacija plug-in hibridnog električnog pogonskog sklopa kompaktnija je no ikad i još snažnija.
  • Ukupna izlazna snaga sustava povećana je za 100 DIN ks (74 kW) u odnosu na prethodnu generaciju.
  • Novorazvijeni 2,0-litreni motor (152 DIN ks /112 kW) i novi prednji motor na međuosovini (163 DIN ks / 120kW) omogućuju sustavu postizanje ukupne izlazne snage od 223 DIN ks (164 kW).
  •  Gustoća baterije je 50 % veća, a baterija ima 30 % manje ćelija.

 

Novi Prius prvo je vozilo koje upotrebljava zajedno 2,0-litreni motor TNGA i Toyotin plug-in hibridni sustav treće generacije koji se neprekidno poboljšava od kad je 2021. prvi put na tržište plasiran plug-in hibridni model Prius. Motor je manje zapremnine u odnosu na 1,8-litreni koji se upotrebljavao na prethodnoj generaciji motora, a postignuta je iznimno visoka toplinska učinkovitost od 41 %.

Toyota je iskoristila svoje iskustvo u elektrifikaciji vozila kako bi kreirala plug-in hibridni pogonski sklop koji je snažniji i zabavniji za vožnju, a istovremeno je lakši i kompaktniji te pruža veću učinkovitost u pogledu potrošnje goriva i razine emisija. 

Ukupna veličina i težina sustava smanjene su kako bi pogonski sklop bio kompaktniji.

Sustav upotrebljava novu upravljačku jedinicu pogonskog sklopa (PCU), koja uključuje integrirani DC-DC pretvarač velike izlazne snage, nužan za pretvaranje napona i koji radi na izmijenjenoj frekvenciji kako bi se smanjila razina buke u putničkom prostoru.

Izlazna snaga sustava povećana je zahvaljujući povećanju kapaciteta baterije, koji je povećan s 8,8 kWh na 13,6 kWh. Litij-ionska baterija ima veću gustoću energije, zbog čega ima 50 % veći kapacitet, a pritom upotrebljava 30 % manje ćelija, što je omogućilo da se paket baterije skrati i ugradi ispod stražnjeg sjedala.

Zahvaljujući tome što se upotrebljava baterija većeg kapaciteta, mogla se uvesti i bolja regeneracija (eng. Energy Boost) odnosno sustava koji omogućuje snažnije usporavanje i obnavljanje veće količine energije. Vozač može odabrati jedan od tri različita načina regeneracije (blagi, srednji ili snažni) i uživati u opuštenijoj vožnji sa otprilike 80 % usporavanja ostvarenog bez pritiskanja papučice kočnice.

Kad je vozilo parkirano, ugrađen punjač od 3,3 kW može napuniti bateriju putem klasične strujne utičnice od 220 W od nule do pune razine za samo nekoliko sati.

Rezultat višestrukih poboljšanja različitih segmenata plug-in hibridnog pogonskog sklopa jest najsnažniji i najučinkovitiji Prius dosad koji je uz sve to i energetski najučinkovitiji. S povećanjem od 100 DIN ks (74 kW) ukupna izlazna snaga sustava sada iznosi 223 DIN ks (164 kW), a novom modelu Prius omogućuje ubrzavanja do 100 km/h iz zaustavljenog položaja za samo 6,8 sekundi zahvaljujući momentu od 190 Nm. Što se potrošnje tiče, potrošnja goriva iznosi samo 0,5 l/100 km, dok su emisije CO2 samo 11 g/km prema standardnom ispitivanju provedenom u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP.

 

Dizajn

Ikonski klinasti oblik redizajniran je na petoj generaciji modela koji sad ima progresivniji dizajn, koji je i dalje nepogrešivo Priusov samo vidno elegantnijih i sportskijih linija.

Elegantna linija krova spušta se sve do stražnjeg kraja vozila, iza vrata vozača, a ova decentna izmjena dodatno se ističe zato što je visina vozila u odnosu na prethodni model manja za 50 mm. Zahvaljujući 50 mm većem međuosovinskom razmaku i sveukupnoj duljini koja je manja za 46 mm te kotačima promjera 19 inča model je poprimio nov izgled nalik na coupé.

Novi i ekskluzivni aluminijski kotači u osnovnoj su opremi za sve nove modele Prius, a zahvaljujući dinamičnom dizajnu protok zraka bočno uz vozilo je poboljšan, pa je postignuta veća stabilnost vozila. Kotači se posebno ističu zahvaljujući elegantnoj strojnoj obradi u sjajnoj crnoj boji.

Čiste linije i površine inspirirane su prirodnim protokom zraka, a vanjski oblici su optimizirani kako bi se poboljšala aerodinamična svojstva i omogućila učinkovita upravljivost, a sve to uz manju buku prolaska vjetra. Zatvarači prednje rešetke optimiziraju protok ulaznog zraka i pridonose boljem hlađenju, a oblik prednjeg i stražnjeg odbojnika posebno je oblikovan za glatki protok zraka oko automobila, uključujući elegantni stražnji spojler.

Oblik je prilagođen funkcionalnosti sprijeda, pa prednji kraj modela Prius izgleda upečatljivo i s ponosom pokazuje novi dizajnerski izričaj marke Toyota.

Ono što je posebno prepoznatljivo za novi Prius jest upečatljiva i središnje pozicionirana nazivna pločica vozila na stražnjem kraju, s razmaknutim slovima u natpisu koji se proteže ispod futurističkog, trodimenzionalnog i linearnog stražnjeg svjetla. Ostala decentna obilježja modela Prius vidljiva su na vozilu i jasno pokazuju koliko je pažnje pridano detaljima pri dizajniranju ovog modela.

Panoramski krov propušta više prirodne svjetlosti u prostranu kabinu, što dodatno naglašava osjećaj otvorenog prostora koji je postignut zahvaljujući novoj „otočnoj arhitekturi” okvira karoserije koju je upotrijebila Toyota.

Vozač je smješten za novodizajniranim kolom upravljača manjeg promjera od 350 mm, zbog čega je vožnja zabavnija. Sedam inčni TFT (eng. Thin Film Transistor) LCD zaslon visoke razlučivosti pozicioniran je izravno u vidnom polju vozača, uz minimalne distrakcije, dok intuitivno sučelje za povezivanje čovjeka i stroja (eng. Human Machine Interface (HMI)) pruža visoku raznu vidljivosti i savršenu preglednost nad važnim podacima koji se prikazuju u pojednostavljenom obliku.

Unutrašnjost novog modela Prius jednako je praktična koliko je elegantna. Optimiziran je prostor za pohranu u putničkom prostoru kako bi se bolje iskoristio prostor i dostupni kapaciteti, a zvijezde cijele priče su 7,0-litreni pretinac za odlaganje ispred suvozača (napominjemo da je onaj na prethodnom modelu imao zapremninu od 5,4 litre) i redizajnirani pretinac za odlaganje u konozoli koji se sad može otvarati sa stražnje strane kako bi mu jednako lako mogli pristupati i vozač i suvozač. Prtljažni prostor je također veći, zapremnina mu sad iznosi 284 litre (VDA) umjesto 251 litru, a sve zahvaljujući tome što je premještena baterija.

Međunarodna nagrada za dizajn Red Dot Design Award 2023

Čak i prije nego što se pojavila na europskim cestama, peta generacija modela Prius već je bila pobjednik i Toyota je za moderni redizajn ikonskog klinastog oblika za ovaj model osvojila prestižnu nagradu za dizajn Red Dot Design Award.

Jedinstven dizajn, karakterističan za Prius već dulje od četvrtine stoljeća, podignut je na novu razinu, s novim linijama nalik na coupé i neočekivanim daškom sportskog duha. Prostrana unutrašnjost u kojoj prevladava crna boja uređena je posebno biranim materijalima koji ostavljaju dojam elegancije i skladnog okruženja. Redizajnirana ploča s instrumentima doprinosi povećanju razine udobnosti i sigurnosti zahvaljujući jednostavnom dizajnu i pregledno raspoređenim instrumentima, što omogućuje jednostavno i ergonomski prilagođeno upravljanje i upotrebu.

S otprilike 20.000 prijavljenih kandidata na godišnjoj razini, međunarodno natjecanje Red Dot Design Award najveće je dizajnersko natjecanje na svijetu na kojem se već više od 60 godina dodjeljuju nagrade za inovativni dizajn u kategorijama „produkt dizajna”, „komunikacijskog dizajna” i „koncepta dizajna”. Novi Prius osvojio je nagradu najvišeg ranga i proglašen je najboljim automobilom za 2023. godinu u kategoriji „produkt dizajna” nakon što je međunarodni žiri sastavljen od 43 člana ocijenio sve kandidate.

 

Cijeli tekst možete pročitati ovdje.