TOYOTA GAZOO RACING

pobijedio u Le Mansu

TOYOTA GAZOO Racing je pobijedio u 86. utrci 24 sata Le Mansa, ostvarivši povijesnu prvu pobjedu u svom 20. pokušaju.

Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima i Fernando Alonso u automobilu broj 8 TS050 HYBRID krenuli su s prve startne pozicije i prvi prošli ciljnu crtu nakon 388 napetih i, često dramatičnih krugova na stazi La Sarthe, te tako povećali svoje vodstvo u FIA Svjetskom prvenstvu u utrkama izdržljivosti (WEC).

Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López, koji su imali vodstvo kroz duga razdoblja u utrci u automobilu broj 7 TS050 HYBRID, postigli su savršen rezultat za Toyotu osvojivši drugo mjesto, pred 256.900 navijača.

TOYOTA, koja je do utrke ovog vikenda sudjelovala u Le Mansu s 47 automobila i osvojila mjesto na postolju šest puta, postaje tek drugi japanski proizvođač koji je pobijedio na Le Sartheu, dok je Kazuki prvi Japanac koji je pobijedio u japanskom automobilu.

Ovaj rezultat je vrhunac intenzivnih i odlučnih napora suradnika TOYOTA GAZOO Racinga iz Higashi-Fujia i Kölna na stalnom unapređenju tehnologije hibrida, koja je pobijedila ovaj vikend uz 35% manju potrošnju goriva nego 2012. godine, kada se vratio utrkama izdržljivosti.

/

Oba automobila TS050 HYBRID su bila podjednaki kroz 5.286 km i nekoliko puta su mijenjala mjesta tijekom utrke koja je imala i naznake drame za vodeće.

Zbog dvije kazne zaustavljanja za automobil broj 8, u usporedbi s jednom za sestrinski automobil, Fernando je morao odraditi vrhunski posao u noćnom dijelu utrke kako bi se vratio u konkurenciju za pobjedu na dan kada su svi vozači vozili izvanredno iako izloženi velikom pritisku.

Zbog problema s gorivom u kasnoj fazi utrke automobil broj 7 je izgubio vodstvo, pa je Kazuki prvi prošao ciljem u automobilu broj 8, s dva kruga prednosti. Automobil broj 3, momčadi Rebellion je završio treći, s 12 krugova zaostatka. Nakon stanke od devet tjedana, TOYOTA GAZOO Racing će se vratiti utrkama od 17. do 19. kolovoza na utrci 6 sati Silverstonea, što je treća utrka WEC-a u sezoni 2018.-19.

Akio Toyoda, Predsjednik, TOYOTA Motor Corporation: "Konačno smo ove godine pobijedili na 24 sata Le Mansa. Naravno, ovo je još jedan korak prema sljedećem izazovu, pa želim zamoliti za nastavak vaše podrške i nadalje. Puno vam hvala. „Hvala vam na tako dobroj vožnji!“ Dozvolite mi, molim vas, da uputim ove riječi našim vozačima, koji su vozili naše automobile do najveće udaljenosti u Le Mansu, konačno u našem 20. pokušaju.

Istovremeno, iste riječi želim uputiti našim automobilima koji su dovršili 388 krugova, približno 5.300 km. I, „hvala vam što ste nam dozvolili da naši vozači postignu tako dobar rezultat!“ Želim ovo reći svim našim navijačima koji nas već dugo vremena podržavaju, našim partnerima i dobavljačima koji su se borili zajedno s nama, te svim članovima ekipe i ljudima povezanima s našom ekipom. Svima želim od srca zahvaliti."

/

Hisatake Murata (Predsjednik ekipe): “Tako sam ponosan na sve u ekipi zbog ovog rezultata. Pobjeda na Le Mansu je bio naš san i konačno smo ga ostvarili. Od srca hvala svima na nevjerojatnom radu, timskom duhu i ustrajnosti. Za Toyotu je pobjeda u Le Mansu, nakon toliko frustracija i razočaranja, doista čaroban trenutak.”

Mike Conway (TS050 HYBRID broj 7): “Bila je to dugotrajna, intenzivna i bespoštedna borba; svi smo bili nervozni gledajući prijenos na TV. Svi smo davali sve od sebe, ne preuzimajući veliki rizik. Utrka je jako duga, puno se toga mijenja. Ovo pokazuje da Toyota može napraviti dva jaka automobila i da se možemo snažno utrkivati. Čestitam automobilu broj 8, za njima je sjajan tjedan i sjajna utrka. Naš automobil nije uspio, ali ovo je veliki ekipni rezultat.”

Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID broj 7): “Čestitam posadi automobila broj 8 i cijeloj ekipi. Toyota je ostvarila veliki rezultat završivši utrku bez ikakvih mehaničkih problema; upravo zadivljujuće. Naravno, željeli smo pobijediti, ali automobil broj 8 je stvarno bio dobar. Ovo je utrka izdržljivosti i zato smo pokušali voziti sigurno i voditi brigu o automobilu. Na kraju su oba automobila dobro završila. Završiti na drugom mjestu i biti dio pobjedničke Toyotine ekipe me čini vrlo sretnim.”

José María López (TS050 HYBRID broj 7): “Želim čestitati automobilu broj 8 i cijeloj ekipi. Stvarno sam ponosan na momčad automobila broj 7, i Kamuija i Mikea; dali smo sve od sebe. Ovdje nas je šest vozača, ali iza nas je toliko ljudi koji naporno rade. Ovo je veliko postignuće za Toyotu i to je bio glavni cilj ovaj tjedan. Dobro smo se borili s konkurentima, ali uspjeti donijeti trofej Toyoti je fantastično.”

Sébastien Buemi (TS050 HYBRID broj 8): “Ovo je definitivno najveća pobjeda u mojoj karijeri. Još uvijek se trudim shvatiti to sve jer, kroz zadnje krugove nisam mogao zaboraviti 2016. godinu. Konačno vidjeti automobil kako prelazi ciljnu crtu je bilo stvarno posebno. Sve pripreme koje su potrebne za ovaj dan, od svakog pojedinog člana ekipe, kada konačno pobijedite, to je stvarno nešto jako veliko, i zato ću uživati u ovome. Čestitam i automobilu broj 7 koji je odradio fantastičnu utrku.”

Kazuki Nakajima (TS050 HYBRID broj 8): “Divno je konačno biti ovdje; prošlo je puno vremena. Gotovo da nemam riječi. Imao sam sjajne kolege u vozačkoj posadi, a Toyota nam je dala vrlo snažan automobil. Završili smo utrku bez ikakvog problema na oba automobila i vjerujem da smo zaslužili pobijediti u ovoj utrci. Osvojiti pobjedu je bio san svih nas u Toyoti još od 1985. Jako puno ljudi je bilo uključeno u ovaj projekt i ponosan sam što sam ovdje i predstavljam sav taj napor.”

Fernando Alonso (TS050 HYBRID broj 8): “Bilo je nevjerojatno. Znamo koliko je Le Mans važan, kakva je to ikona u svijetu motosporta, a mi smo kao ekipa postigli nevjerojatan rezultat. Svaki trenutak je bio podsjetnik kako je teška i duga ova utrka, svašta se može dogoditi, pa smo se koncentrirali na utrkivanje i na to da ostanemo mirni.

Srećom, sve je dobro ispalo. Utrka je bila tvrda jer su naša dva automobila bila vrlo blizu, unutar jedne minute nakon 23 sata; to je bilo pravo natjecanje, ali fer i vrlo sportski. Željeli smo osvojiti dvostruku pobjedu, to smo i postigli i jako sam sretan.”

Rezultati 24 sata Le Mansa:

1. broj 8 TOYOTA GAZOO Racing 388 krugova
2. broj 7 TOYOTA GAZOO Racing +2 kruga

3. broj 3 Rebellion Racing (Laurent/Beche/Menezes) +12 krugova
4. broj 1 Rebellion Racing (Lotterer/Jani/Senna) +13 krugova
5. broj 26 G-Drive Racing (Rusinov/Vergne/Pizzitola) +19 krugova
6. broj 36 Signatech Alpine (Lapierre/Negrão/Thiriet) +21 krug

Saznajte više o Toyoti

Toyota na Ženevskom salonu automobila 2020. Toyota na Ženevskom salonu automobila 2020. Toyotin potpuno novi B-SUV, koji doživljava svoju svjetsku premijeru na Ženevskom salonu automobila 2020, utjelovljuje dojmljivo iskustvo malog automobila i zavidno nasljeđe Toyota SUV-ova. Sportski auto godine u Hrvatskoj je Nova Toyota GR SUPRA Sportski auto godine u Hrvatskoj je Nova Toyota GR SUPRA Toyota GR Supra osvojila je titulu najboljeg sportskog auta za 2020.godinu. Nagradu je Toyoti GR Supra dodijelila redakcija novinara i stručnih suradnika TV automagazina. Tänak je osvojio povijesnu prvu titulu s Toyotom Yaris WRC Tänak je osvojio povijesnu prvu titulu s Toyotom Yaris WRC TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team i njihov vozač Ott Tänak sa suvozačem Martinom Järveojom su ispisali povijest osiguravanjem svojih prvih titula u FIA Svjetskom prvenstvu u reliju zahvaljujući zadivljujućem drugom mjestu na Španjolskom reliju. Toyota Yaris Challenge kup 2020. –  2022. Toyota Yaris Challenge kup 2020. – 2022. Još od 1957. godine Toyota je uspješan natjecatelj u području auto-moto sportova uključujući FIA World Rally prvenstvo (WRC) te Svjetsko prvenstvo izdržljivosti (WEC).
Na našoj internetskoj stranici koristimo kolačiće (eng. cookies)
Koristimo kolačiće (eng. cookies) u svrhu pružanja najboljeg korisničkog iskustva na našoj internetskoj stranici, za pružanje usluga i alata trećih strana, za bolje razumijevanje i poboljšanje funkcionalnosti internetske stranice te u marketinške svrhe. Preporučujemo da prihvatite sve kolačiće, međutim, ako se s time ne slažete, možete ih jednostavno prilagoditi klikom na ispod ponuđenu opciju „Postavke kolačića“. Detaljne informacije dostupne su u našoj Politici kolačića (eng. cookie policy).