Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

Edukacija Javne vatrogasne postrojbe

u Osijeku

Na poziv Javne vatrogasne postrojbe u Osijeku, odazvali smo se educiranju vatrogasnog osoblja o pristupanju hibridnim automobilima u slučaju prometne nesreće.

Svi smo upoznati s tužnim slučajevima pristupanja ekipa prve pomoći, vatrogasaca i prometne policije u neželjenom slučaju prometne nesreće, naročito ukoliko su putnici unutar automobila ostali zarobljeni uslijed prevrtanja vozila ili teže prometne nesreće, a u još gorem slučaju požara. Prvi na liniji pristupanja unesrećenima su upravo vatrogasci, koji pri tome čine sve kako bi unesrećene što prije izvukli iz vozila. 
/
Tada se ne mari za lim vozila, koji se reže teškim i snažnim hidrauličnim kliještima, no što kada je riječ o hibridnom ili čak električnom vozilu, koje u podnici i u sklopu motornog prostora sadrži jasno označene visokonaponske kablove, koji prenose i do 540 volti za pogon trofaznog izmjeničnog elektromotora – kao što je slučaj u Toyotinim hibridima. Ili visokonaponsku bateriju ispod stražnjih sjedala...
Naravno, takav napon je opasan po život, te pokušaj rezanja visokonaponskih kablova pod naponom, odnosno dok je vozilo uključeno, može rezultirati ozbiljnim posljedicama za spasioce. Upravo zbog toga, odazvali smo se pozivu Javne vatrogasne postrojbe u Osijeku, nakon što su saznali za informaciju o održavanju Hibridnog dana u Osijeku.
/
Osigurali smo dva hibridna vozila: Yaris i Auris, kako bi čitavo vatrogasno osoblje dobilo priliku iz prve ruke saznati odgovore na sva pitanja: kako pristupati hibridnom vozilu u slučaju prevrtanja i rezanja lima, naročito u području visokonaponskih kablova ili požara u području visokonaponske baterije.
Toyota je svakako pri proizvodnji hibridnih automobila predvidjela takve neželjene situacije, te uvela nekoliko sigurnosnih procedura za pristupanje spasioca u slučaju prometne nesreće.
/
/
Najvažnije, u slučaju prometne nesreće, sustav automatski prekida napon i povezanost elektromotora između visokonaponske baterije, no iako uvijek može postojati zaostali visoki napon u kablovima, isto se rješava automatski u vremenskom periodu od 7 do 10 minuta ili ručno isključivanjem svih osigurača te otkapčanjem standardnog akumulatora koji se također nalazi ispod stražnjih sjedala.
U slučaju gašenja požara u području visokonaponske baterije, koja se isto nalazi ispod stražnjih sjedala, može se koristiti voda, no baterija je zaštićena unutar metalnog kućišta koje je također zaštićeno od naponskog proboja. S druge strane, baterija je sačinjena od više NiMH modula koji su izrađeni od materijala koji brzo izgara te ostavlja prah, čime se može pristupiti defenzivnom gušenju požara nakon potpunog izgaranja baterijskih modula unutar metalnog kućišta.
/
Svi navedeni savjeti i još mnoštvo korisnih informacija koje su pripadnici JVP Osijek dobili tijekom Toyotine edukacije o hibridima značajno će pomoći u pridržavanju svih aspekata sigurnosti u slučaju pristupanja hibridnom vozilu koje je sudjelovalo u prometnoj nesreći, kojih je na cesti svakim danom sve više te su najpopularnija EKO vozila u Hrvatskoj.
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.