Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

Nova Toyota C-HR u Hrvatskoj

Započela prodaja atraktivnog crossovera

Dizajniran tako da se istakne u Toyotinoj ponudi, ali i u čitavom segmentu, novi C-HR, ili Coupe High-Rider, predstavlja posvećenost Akia Tojode većoj stilskoj slobodi i promovira inženjersku kreativnost s namjerom da se postigne upečatljiv dizajn i naglasi vozački doživljaj.

Potpuno novi standard crossovera
TOYOTA C-HR je ostao vjeran linijama koje su najavili koncepti predstavljeni od 2014. godine, koje svjedoče hrabrosti dizajnera da novi model izdvoje od ostatka Toyotinih modela i tako postave novi smjer u dizajnu srednje-velikih crossovera.
Modelom C-HR Toyota cilja jasan i poseban profil kupaca. Vođeni emocijama, kupci C-HRa žele individualnost, kao i prvi iskušati neko novo iskustvo ili proizvod. Izgled i kvaliteta su ključni u razmatranju bilo kakve kupovine, jer je automobil produžetak njihove ličnosti.
Inspirirani onim što su naučili kroz brojne razgovore s dosadašnjim kupcima, glavni dizajner C-HR, Hirojuki Koba (Hiroyuki Koba) je bio ustrajan u svom fokusu na sve želje kupaca, pa je postavio visoke standarde za dizajn, kvalitetu i dinamičnost.
Toyota C-HR ima jedinstven karakter, koji demonstrira fleksibilnost koju TNGA (Toyotina nova globalna arhitektura) pruža konstruktorima u tri ključne oblasti; dizajn, pogon i dinamika, osiguravajući isporuku svježeg pogleda na segment crossovera.
/
Novi dizajnerski pravac za segment crossovera
Nova Toyota C-HR predstavlja potpuno različit stil, koji donosi novu razinu dinamičnosti i senzualnosti na tržište crossovera kombinirajući gornji dio siluete coupea s izdignutim donjim dijelom SUV-a.
Dužinom od 4.360 mm, širinom od 1.795 mm i visinom od 1.555 mm (hibridna verzija) i međuosovinskim razmakom od 2.640 mm, C-HR je identičan konceptu koji je predstavljen na Salonu automobila u Parizu 2014, a koji je publika vrlo dobro prihvatila.
Pod konceptom Sensual Speed-Cross, a predstavljajući romboidni uzorka arhitekture s lukovima iznad kotača koji su posebno naglašeni, čime ističu snagu i krutost crossovera, modularna struktura C-HR kombinira snažan donji dio vozila s povećanom odignutošću od tla s kabinom koja se odlikuje profilom coupea.
Bez obzira na kut promatranja, C-HR se odlikuje oštrim rubovima dragulja s fluidnim površinama, u koje su elegantno integrirani detalji koji stvaraju delikatnu ravnotežu preciznosti i senzualnosti.
Prednji dio predstavlja dalji razvoj Toyotinog dizajnerskog identiteta pod nazivom Under Priority i Keen Look. Linije gornjeg dijela maske hladnjaka se prelijevaju od Toyotinog znaka do agresivnih ekstremiteta u vidu glavnih svjetala. Zajedno s linijama koje se prelijevaju od prednjih prema stražnji kotačima, sve zajedno stvara izgled brze skulpture.
Stil nalik coupeu je dodatno naglašen time što su kvake na zadnjim vratima sakrivene i integrirane u stražnji stup vozila. Pored toga, padajuća linija krova završava malim spojlerom, što dodatno ističe dinamičnost vozila.
Zadnji dio zauzimaju velika peta vrata, koja omogućuju lak prilaz prtljažnom prostoru dovoljno velikom za kofere pet osoba. Stražnja svjetla mogu biti u izvedbi s LED diodama koje tom dijelu vozila daju podjednako ekspresivan stilski potpis.
/
Razina opreme po mjeri najzahtjevnijih kupaca
Odgovarajući na zahtjeve ciljanih kupaca, C-HR može biti opremljen brojnim dodacima. Kao dio Toyotine posvećenosti takozvanoj demokratizaciji napredne sigurnosne opreme, Toyota Safety Sense je standardna oprema u svim izvedbama.
Ovaj skup sustava sadrži Pre-Collision System (uključujući i Pedestrian Recognition), Adaptiv Cruise Control, Lane Departure Alert sa zakretanjem upravljača, Automatic High Beam i Road Sign Assist.
Kupci koji se odluče za vrh ponude, mogu uživati u pogodnosti grijanih sjedala, zatamnjenih stakala, ulasku u vozilo bez otključavanja, koje djeluje samo kada prepozna ključ u džepu vozača. Mogu izabrati vrhunske presvlake i sjedala koja su djelomično izrađena od kože, kao i Toyotin revolucionarni sustav S-IPA (Simple Intelligent Park Assist), naplatke od 18“ kao i karoseriju u dvije boje.
Zvuk koncertne dvorane
Pružajući izuzetnu reprodukciju zvuka za jedan crossover iz C segmenta, novi C-HR može biti opremljen premijum audio sustavom JBL koji obuhvaća 8-kanalno stereo pojačalo od 576 watta s devet zvučnika, uključujući i dva potpuno nova JBL visokotonca.
Inženjeri Toyote i JBL su morali surađivati kako bi izbjegli nepovoljan utjecaj različitih elemenata unutrašnjosti na kvalitetu zvuka, kao što su na primjer prozori, stakleni krov i različiti obloženi sklopovi, te krutost konstrukcije koja okružuje svaki zvučnik.
Duboka analiza kupaca je također uzeta u obzir pri usmjeravanju zvučnika, prije svega u odluci da visokotonci budu pozicionirani unutar prednjeg stupa. Osim toga, audio sustav sadrži i dva 17 cm subwoofera u prednjem dijelu kabine, dok su u stražnjem dijelu postavljena dva zvučnika promjera 15 cm i subwoofer promjera 19 cm.
Partnerstvo Toyote i JBL počelo je 1996. i od tada se uspješno nastavlja. Kvalitetu JBL prepoznaju muzički profesionalci, pa se širom svijeta njihovi audio sustavi koriste u brojnim koncertnim dvoranama, događajima i na stadionima. Točnije, JBL se koristi na 80% koncerata, u 70% muzičkih studija i 90% kinodvorana s certifikatom THX.
Kvaliteta je zajednički fokus obje tvrtke, koji je za rezultat dao novi, beskompromisni premijum audio sustav posebno skrojen za C-HR.
/
Vrhunski motori
Toyota C-HR se odlikuje paletom motora koja je osmišljena zato da pruža točno onakve snažne vozne karakteristike kakve kupci traže. To je najsnažnije izraženo jedinstvenom, potpuno hibridnom izvedbom koja čini vrh ponude i koja utjelovljuje karakteristike koje jamče mirnu vožnju punu užitka.
Opremljena hibridnim pogonskim sklopom zadnje generacije, Toyota C-HR se odlikuje emisijom CO2 od samo 82 g/km – brojka koja nema premca u ovom segmentu – uz potrošnju goriva u mješovitoj vožnji od samo 3,6 l/100 km.
Uz izlaznu snagu od 90 kW/122 DIN KS, ovaj novi hibridni pogonski sklop je ne samo učinkovitiji i lakši od prethodnih sustava, nego i nudi izraženije performanse. Detaljne izmjene konstrukcije motora su rezultirale postignutom toplinskom učinkovitošću od 40% - najbolji rezultat na svijetu za benzinski motor. Drugi sklopovi hibridnog sustava su olakšani i smanjeni te su premješteni radi postizanja optimalnog smještaja čime je dodatno spušteno težište automobila.
Ovaj novi hibridni pogonski sklop se odlikuje odzivom i fluidnošću dinamičnog načina vožnje koji se posebno dobro uklapa u filozofiju dinamičkog dizajna Toyote C-HR. Toyota C-HR je dostupna i s novim turbo motorom od 1,2 litre koji je premijerno predstavljen u Aurisu.
Odlikuje se snagom od 85 kW/116 DIN KS i 185 Nm okretnog momenta uz emisiju CO2 od 125 g/km i potrošnjom goriva u mješovitom režimu od 5,5 l/100 km. Može biti uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili kontinuirano promjenljivim mjenjačem (Continuously Variable Transmission – CVT). Izvedbe opremljene mjenjačem CVT su dostupne u izvedbama s pogonom na prednje ili na sve kotače.
/
Novi hibridni sustav
Toyota C-HR je opremljen novom generacijom hibridnog pogonskog sklopa kojim se Toyota ponosi.Toyota je usmjerila svoje napore u to da ova sljedeća generacija hibrida bude još jednostavnija i intuitivnija za vožnju. Sustav je tako osmišljen da pruža prirodni, neposredni, ali mirni odziv na svaki pomak papučice gasa. Profinjen i umjeren, ovaj sustav daje pravu razinu performansi.
Naravno, i potrošnja goriva je poboljšana, kao što je to zorno vidljivo iz potrošnje nove Toyote C-HR u mješovitom režimu od samo 3,6 l/100 km. Novi hibridni sustav je sada zbijeniji i lakši, ali i jeftiniji. Odlikuje se značajnim tehnološkim poboljšanjima baterije, elektromotora i benzinskog motora.
Nova hibridna baterija nudi veću gustoću energije. Uz zadržavanje iste ukupne snage, njene dimenzije su smanjene za 10%. Povrh toga, ona sada može pohraniti 28% više energije u istom vremenskom roku, što znači da je njeno punjenje brže nego prije. Elektromotori su manjih dimenzija, ali pružaju bolji omjer snage i težine. Toplinska učinkovitost benzinskog motora premašuje 40%, što je najbolji rezultat na svijetu na benzinski motor.
Poboljšani benzinski motor
Hibridni sustav u Toyoti C-HR se odlikuje benzinskim motorom od 1,8 litara VVT-i s Atkinsonovim radnim procesom. U usporedbi s trećom generacijom Priusa, ovaj sklop je konstrukcijski potpuno izmijenjen radi postizanja značajno manje potrošnje goriva. Strujanje plinova, izgaranje, hlađenje i sprečavanje detonantnog izgaranja su poboljšani, a značajno je povećana i učinkovitost povrata ispušnih plinova.
Toyota je razvila sustav iskorištavanja topline koji koristi ispušne plinove za ubrzano zagrijavanje rashladne tekućine motora. To znači da je moguće štedjeti gorivo jer hibridni sustav ranije i češće isključuje benzinski motor kada njegova snaga nije potrebna za pogon vozila. Ovo rješenje omogućava i da benzinski motor brže dosegne radnu temperaturu zahvaljujući dvostrukom strujanju rashladne tekućine koje može smanjiti količinu rashladne tekućine koja utječe u motor, kada je to potrebno.
Time se povećava učinkovitost po hladnom vremenu. Dodatni napori su uloženi u smanjenje gubitaka energije, posebno izbjegavanjem trenja. Provedene izmjene uključuju korištenje letećih ležajeva tankog presjeka, prevučenih smolom kao i lanca razvoda s malim trenjem. Trenje koje stvara plašt klipa, rotacijski dijelovi i pumpa za ulje smanjeno je, a gubici su smanjeni i korištenjem nove električne pumpe za vodu.
Radi smanjenja opterećenja pogona ventila, koriste se konusne, saćaste opruge. Sveobuhvatno poboljšanje je provjereno CAE analizom kojoj je podvrgnut cijeli motor radi postizanja najveće krutosti i smanjenja buke i vibracija.
Posebna je pažnja posvećena usisnom i ispušnom sustavu, zahvaljujući čemu motor lakše diše, pročišćavanje zraka je bolje, sklop je kompaktniji, pouzdaniji i tiši. Pročistač zraka je smanjen i olakšan, što je pomoglo konstruktorima da spuste liniju poklopca motora. Novi usisni sustav ima rezonator koji stvara manje buke na čujnim frekvencijama, a usisna grana je izrađena od poroznog materijala koji suzbija rezonanciju.
Dodan je uvodnik svježeg zraka kako bi se osiguralo da velika količina zraka dođe do usisa pri velikim brzinama na autocesti, dok je pametnom konstrukcijom postignuto odvajanje zraka od tekućine i tako se sprečava miješanje vode i snijega sa zrakom za usis motora. Ako se uvodnik zraka zapuni vodom ili snijegom, sekundarni uvodnik preuzima ulogu dovoda zraka do motora.
Tanji prigušni lonac osigurava optimalne performanse i smanjenje buke, poboljšavajući i aerodinamiku podvozja vozila istovremeno sprečavajući oduzimanje prostora prtljažniku. U bloku motora se nalaze prodori u obliku slova V koji smanjuju gubitke tlaka u košuljicama cilindara.
Košuljica cilindra je odmaknuta čime se omogućava kontrola temperature stjenke cilindra u komori za izgaranje, smanjuje se trenje i sprečava detonantno izgaranje (lupanje motora), čime se postiže optimalan trenutak preskakanja iskre.
Hlađenje motora je poboljšano novom konstrukcijom i pričvršćenjem modula hlađenja te izmjenom dizajna automobila novom linijom poklopca motora kojom je sniženo težište automobila. Iza hladnjaka motora se nalazi zaslon koji se automatski zatvara kada nije potreban pun protok zraka, čime se poboljšava aerodinamika vozila i štedi gorivo.
Iako hlađenje motora pomaže u sprečavanju lupanja motora, ono može dovesti do povećanja gubitka topline. Da bi se to spriječilo, Toyotini inženjeri su razvili novi umetak košuljice cilindra radi kontrole temperature na površini cilindra. Na taj način se održava motor toplim uz manji otpor trenja i smanjuje se fluktuacija temperature. Time se smanjuje trenje i postiže veći izlazni okretni moment.
Povrh svega, smanjena je temperatura u komori za izgaranje. Najveća snaga ovog motora je 98 DIN KS/72 kW pri 5.200 okr/min uz najveći okretni moment od 142 Nm pri 3.600 okr/min.
Najbolja toplinska učinkovitost na svijetu
Toplinska učinkovitost je mjera iskoristivosti pretvaranja energije sadržane u gorivu u iskoristivu energiju za pokretanje vozila.
Kao rezultat velike zapremine sustava povrata ispušnih plinova, poboljšavanja učinkovitosti izgaranja i inovativnih načina upravljanja toplinom i smanjenju trenja, novi motor ima maksimalno 40-postotnu toplinsku učinkovitost, najveću na svijetu za benzinski motor masovne proizvodnje. Time je premašen rezultat od 37% na motoru od 1,5 litre iz prvog Priusa odnosno 38,5% na motoru od 1,8 litara u trećoj generaciji Priusa.
/
Poboljšani povrat ispušnih plinova
Sustav povrata ispušnih plinova ima hladnjak koji snižava temperaturu plinova koji se vraćaju u motor, smanjujući time temperaturu usisne smjese i smanjujući opasnost od lupanja motora. Ovo omogućava postizanje potpuno optimalnog trenutka preskakanja iskre, što pridonosi većoj toplinskoj učinkovitosti.
Prednji diferencijal s više vratila – prvi put u hibridnom vozilu
Nova generacija hibridnog sustava ima prednji diferencijal izmijenjene konstrukcije koji nudi učinkovitiji rad uz smanjene dimenzije i težinu. Nova konstrukcija se odlikuje nizom zupčanika s dva elektromotora-generatora postavljeni na više vratila radi smanjenja ukupne dužine za 47 mm u usporedbi s hibridnim sustavom prethodne generacije.
Ovaj diferencijal objedinjuje četiri sklopa: dva elektromotora-generatora (MG1 i MG2); jedan planetarni zupčanik i redukcijski zupčanik za najviši stupanj prijenosa. MG1 služi primarno kao generator, pretvarajući višak snage iz benzinskog motora u električnu struju, koju je moguće pohraniti u bateriji. Služi i kao elektropokretač benzinskog motora.
MG2 je pogonski motor za električni pogon koji služi i kao generator kada je automobil u programu za generatorsko kočenje. On pokreće automobil s mjesta, pri malim brzinama i u programu EV (električni pogon) te je jedini pogonski sklop u vožnji unatrag.
/
Poboljšani hibridni softver
Osvježeni softver hibridnog sustava omogućava Toyoti C-HR da se više oslanja na svoj električni pogon i tako ubrzava pri manjem broju okretaja benzinskog motora. Novi softver je omogućio i povećanje raspona brzine vrtnje elektromotora (raspona u kojem je jedino moguće korištenje elektromotora) za 60% u usporedbi s trećom generacijom Priusa. To znači manju ovisnost o benzinskom motoru pri većim brzinama što pridonosi smanjenju potrošnje goriva.
Manji i bolji elektromotori
Dva motor-generatora su potpuno nove konstrukcije te su manji i lakši nego prije da bi mogli biti smješteni u novu konstrukciju prednjeg diferencijala, bez nepovoljnog utjecaja na potrošnju goriva. Veća brzina vrtnje elektromotora i novi rashladni sustav s prisilnom konvekcijom vode umjesto hlađenja zrakom poboljšavaju učinkovitost elektromotora za električni pogon vozila (MG2), čija je snaga 53 kW, a okretni moment 163 Nm.
Potpuno rekonstruirana upravljačka jedinica snage
Upravljačka jedinica snage (Power Control Unit - PCU) je u potpunosti nanovo konstruirana, zahvaljujući čemu su njene dimenzije smanjene za 33%, težina smanjena za 6%, a električni gubici su smanjeni za 20%.
PCU je višenamjensko električno srce vozila u kojem se nalazi inverter/pojačalo napona, ispravljač istosmjerne struje za dodatnu snagu i elektroničko upravljanje motor-generatorima. Umjesto alternatora s remenskim pogonom, Toyota C-HR koristi izmjenjivač istosmjerne struje za punjenje akumulatora od 12 V napajajući se iz hibridne baterije.
Baterija hibridnog pogona od hidrida nikal-metala
Baterija od hidrida nikal-metala (NiMH) je kompaktnija, a smještena je u cijelosti ispod stražnjih sjedala, pa uopće ne zadire u prtljažnik. Odlikuje se povećanom učinkovitošću hlađenja i većim rasponom regeneracije.
Motor 1,2T: dobre performanse i niska potrošnja
Motor 1,2T koristi napredne tehnologije koje omogućavaju prelazak s Ottovog na Atkinsonov proces na malim opterećenjima, ima ulazne točke zračnog strujanja s vertikalnim vrtloženjem i velikim padom, ispušnu granu integriranu u glavu motora i napredno upravljanje toplinom.
Povrh toga, motor 1,2T koristi direktno ubrizgavanje, kao i vodom hlađeni turbopunjač i izmjenjivač topline. Dodatno, sustav VVT-i (Variable Valve Timing – intelligent) poznat iz motora 1,0 iz Aygoa i Yarisa je unaprijeđen u sustav VVT-iW (Variable Valve Timing - intelligent Wide) koji omogućava još više fleksibilnosti u radu ventila. Kombinacija ovih tehnologija rezultira u izuzetnim performansama i učinkovitosti.
Uz radni obujam od 1,197cm3, snaga motora je 116 DIN KS (85kW) i stalni okretni moment od 185 Nm između 1.500 i 4.000 okr/min. Uz njegovu pomoć, Toyota C-HR ubrzava od 0 do 100 km/h u 10,9 sekundi, a najveća brzina je 190 km/h. Sve to je postignuto unatoč snažnom smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2 – ovaj automobil troši samo 5,5 l/100 km u mješovitom ciklusu do je emisija CO2 samo 125 g/km.
Napredno upravljanje toplinom
Ključ za postizanje izuzetne štedljivosti u potrošnji goriva uz zadržavanje istih performansi je korištenje veće kompresije. Međutim, općenito, uz porast kompresije povećava se i opasnost od nekontroliranog izgaranja, poznatog kao detonantno izgaranje ili lupanje motora.
Veliki kompresijski omjer od 10:1 u motoru 1,2T postao je moguć zahvaljujući usvajanju niza nužnih tehnoloških rješenja radi poboljšanja kontrole procesa izgaranja. Na taj način je bilo moguće izbjeći opasnost od lupanja motora.
Prije svega, usisna mjesta su oblikovana tako da stvaraju intenzivnije strujanje i „vertikalno vrtloženje“, a oblik klipa je optimiran radi poboljšavanja vrtloženja u cilindru. Zahvaljujući tome, gorivo i usisni zrak se brže miješaju i stvara se homogenija smjesa. Time se dobiva veća brzina izgaranja – što pomaže u sprečavanju lupanja.
Napredno upravljanje toplinom je samo po sebi odličan način za smanjenje potrošnje goriva, ali je i još jedan način za smanjenje opasnosti od lupanja. Motor je tako konstruiran da je moguće postići optimalnu temperaturu svakog pojedinog dijela. Na primjer, dno klipa je hlađeno mlazom ulja, a hlađenje glave je odvojeno od hlađenja bloka motora.
Na taj način se smanjuje temperatura u komori za izgaranje uz istovremeno održavanje dovoljno visoke temperature bloka motora da se smanji trenje. Direktno ubrizgavanje isto tako ima svoj doprinos jer pomaže u rasipanju topline u komori za izgaranje. Sabijeni zrak prolazi kroz hladnjak (intercooler), koji koristi neovisni rashladni krug niske temperature.
Okretni moment na malim okretajima i brzi odziv
Turbopunjač male inercije, sustav upravljanja ventilima VVT-iW i sustav direktnog ubrizgavanja D-4T surađuju da bi osigurali izuzetan okretni moment od najnižih brzina vrtnje motora. Zajedno sa usisnim sustavom ograničenog obujma pružaju trenutačan odziv na pritisak na papučicu gasa.
Sustav ubrizgavanja je nanovo razvijen za motor 1,2T. Kompaktne građe, savršen je za korištenje u motorima male zapremine. Omogućava višestruko ubrizgavanje u svakom ciklusu, a optimirana širina i smanjena dužina mlaza goriva osigurava kvalitetu izgaranja, u svim režimima rada i pod svim opterećenjima motora.
Od Ottovog procesa na Atkinsonov
Sustav upravljanja ventilima VVT-i (Variable Valve Timing - intelligent) upravlja podjednako usisnom i ispušnom stranom i omogućava postizanje maksimalnog okretnog momenta pri svim brzinama vrtnje motora. Povrh toga, novi sustav VVT-iW (Variable Valve Timing - intelligent Wide) omogućava kašnjenje zatvaranja usisnog ventila, što znači da motor može raditi i po Ottovom i po Atkinsonovom procesu.
Ovaj potonji se koristi za izuzetno mala opterećenja, kada usisni ventil ostaje otvoren još djelić vremena nakon početka takta kompresije zbog čega se dio punjenja vraća u usis. Kao posljedica toga, stvarni takt kompresije je skraćen. Gubici zbog pumpanja su smanjeni jer je tlak na klipu manji, a zaklopka za snagu može biti šire otvorena.
Brz i miran sustav Stop & Start
Razvijen je novi sustav pokretanja koji osigurava brzo i mirno pokretanje motora. Kada sustav zaustavi benzinski motor, on pri tome nadzire položaj klipa i zaustavlja ga na pola puta takta kompresije. Zatim, nakon ponovnog pokretanja, na poseban način ubrizgava gorivo u prvi cilindar koji je u taktu kompresije da bi uravnotežio vibracije.
Pomicanjem točke paljenja prema natrag nadzire se porast okretnog momenta, čime se sprečava prevelika brzina vrtnje motora što, u konačnici, osigurava pouzdano i mirno pokretanje vozila s mjesta.
Elementi majstorske vožnje: Inteligentni ručni mjenjač - Intelligent Manual Transmission
Toyota C-HR 1,2T je prvi model u Toyotinoj paleti u koji je ugrađen novi sustav pod nazivom „Intelligent Manual Transmission“. Ovaj sustav automatski povećava brzinu vrtnje motora kod promjene stupnja prijenosa prema dolje, baš kao kada vrhunski vozači istovremeno pritišću papučicu gasa i kočnice, i na taj način se postiže vrlo mirna promjena stupnja prijenosa.
Ovaj sustav djeluje i prilikom mijenjanja u viši stupanj prijenosa radi postizanja komfornije vožnje za vozača i putnike smanjenjem udara kod otpuštanja spojke. Povrh toga, ovaj sustav osigurava mirno pokretanja vozila i gotovo isključuje mogućnost gašenja motora – posebno dobra vijest za sve vozače početnike.
Dinamičnost nesvojstvena crossover-u
Konstrukcija i razvoj podvozja Toyote C-HR imali su punu pažnju Glavnog inženjera Hirojukija Kobe koji je i sam strastveni vozač. Od samog početka provedbe ovog projekta, Hirojuki Koba je proputovao tisuće kilometara po europskim cestama kako bi shvatio ne samo zahtjeve cestovne mreže, nego i način na koji Europljani voze.
„Primjetio sam, na primjer, da Europljani imaju mnogo fluidniji način vožnje, temeljen na pomnijem promatranju prometa“ zamjećuje Hirojuki Koba. „Izbjegavaju prepreke jednostavno prilagođavajući svoju putanju i brzinu i usredotočit će se na zadržavanje brzine da bi djelotvorno nastavili kretanje, dok je drugdje u svijetu rašireniji pristup vrlo često jednostavno zaustaviti se.
To nas je ponukalo da radimo sa svojim europskim timom na preciznosti vožnje u svim aspektima vozila. Htjeli smo postići performanse na razini dobrog kompaktnog hatchbacka C segmenta.“
Zahvaljujući niskom težištu i stražnjem ovjesu s dva ramena, nova platforma na bazi TNGA dala nam je idealno polazište koje je osiguralo da sve osobine podvozja budu konstruirane tako da rezultat bude neposredan i prirodan odziv na vozačeve poteze. Glavni inženjer Hirojuki Koba je bio uključen u svaku ključnu dinamičku procjenu i odluku, osiguravajući da vizija “Response, Linearity and Consistency” (Odziv, linearnost i dosljednost) u cijelosti zaživi.
Posebno je upravljač konstruiran tako da bude savršeno linearan što, zajedno s optimalnim ograničenjem valjanja, daje Toyoti C-HR zavidnu preciznost upravljanja za crossover. Ograničavanje kretanja karoserije, što općenito više pogađa visoke automobile, ima izravan utjecaj na udobnost. Čak i na europskim, često lošim cestama, automobil ostaje uočljivo precizan i točan i time pridonosi povjerenju i užitku u vožnji.
Odziv, linearnost i dosljednost (Response, Linearity and Consistency)
Tijekom cijele faze razvoja, Glavni inženjer Hirojuki Koba je ostao dosljedan svojoj viziji „Odziv, linearnost i dosljednost“. „Odziv“ se odnosi na zahtjev da automobil treba odmah reagirati na bilo koji nalog vozača. „Linearnost“ znači da se odziv vozila mora postupno povećavati i to točno u skladu s vozačevom pobudom.
„Dosljednost“ se odnosi na to kako automobil reagira na isti, predvidljiv način, bez obzira na brzinu ili okolnosti. Koba vjeruje da, ispunjavanjem ova tri elementa, automobil može nadahnuti iskreno povjerenje, ispunjavajući svaku vožnju užitkom.
Nova i kruta platforma GA-C na kojoj je Toyota C-HR izrađena pruža odličnu početnu točku. Radi osiguravanja preciznosti, korišten je ovjes s MacPhersonovom nogom, posebno konstruiran za Toyotu C-HR.
On uključuje rotacijsku osovinu koja je posebno konstruirana radi značajnog smanjenja trenja upravljanja, omogućavajući mirno i točno upravljanje. Da bi se osigurala uzdužna krutost nalik automobilu kompaktne klase, stabilizator većeg promjera je izravno povezan s nogom ovjesa putem spone stabilizatora.
Straga ovjes s dvostrukim ramenima značajno pridonosi osjećaju preciznosti u upravljanju. Veći dio sklopa je preuzet sa zadnje generacije Priusa, prvog automobila koji je izgrađen na platformi GA-C. Međutim, za Toyotu C-HR on je izmijenjen da bi zadovoljio Kobine zahtjeve u smislu upravljivosti, stabilnosti i udobnosti vožnje.
Zahvaljujući korištenju posebnog okvira, bilo je moguće postići optimalne kutove ovjesa – element koji je bio ključan u postizanju upravljivosti ovog C crossovera na razini automobila kompaktne klase unatoč njegovoj visini. Za razliku od Priusa, C-HR koristi kuglični spoj za donje rame.
Time je postignuta visoka razina torzione krutosti i omogućeno praćenje stražnjih kotača putem bočnih sila koje djeluju na njih. Amortizer je nagnut prema naprijed, smanjujući opterećenje s kolnika i povećavajući prostor u prtljažniku.
Pogon na sve kotače (AWD)
Toyota C-HR 1,2T s mjenjačem CVT može biti opremljena sustavom Dynamic Torque Control AWD. Raspodjela snage na prednje i stražnje kotače se precizno nadzire putem elektromagnetske spojke.
Ovisno o okolnostima raspodjela snage između prednjih i stražnjih kotača mijenja se između 100-0% i 50-50%. Ovaj sustav uključuje kontrolu skretanja (Cornering Control) posebnu logiku koja omogućava vozaču praćenje željene putanje podešavanjem raspodjele snage u skladu s uvjetima na cesti.
Uz Pre-torque Control, zakretni moment se podešava između prednjih i stražnjih kotača na 90-10% od trenutka kada vozač zakrene upravljač. Time se osigurava dobar odziv na promjene kuta upravljača u zavoju. Zahvaljujući povratnoj vezi, podupravljivost i preupravljivost se ispravljaju optimalnom raspodjelom snage između prednjih i stražnjih kotača što se dešava svakih 6 milisekundi.
Toyotina ova globalna arhitektura
Toyota C-HR uživa pogodnosti činjenice da je konstruirana na platformi temeljenoj na Toyotinoj novoj globalnoj arhitekturi (Toyota New Global Architecture - TNGA). Toyota C-HR prati novu, četvrtu generaciju Priusa kao drugi model u proizvodnji koji koristi platformu GA-C, strateški predviđenu tako da odgovara posebnim zahtjevima dizajnu i dinamičnosti crossovera C segmenta.
To je dokaz da Toyotin razvoj TNGA pruža nove platforme koje nisu kruto standardizirane, nego imaju ugrađenu fleksibilnost koja omogućava njihovu jednostavnu preradu za primjenu na raznim vrstama vozila, od kompaktnih automobila do SUV-ova.
Korištenje platforme temeljene na TNGA za konstrukciju C-HR se pokazalo ključnim u podržavanju odlučnosti Glavnog inženjera Hirojukija Kobe „da ne ugrozi dizajn niti vozne performanse“ pridonoseći užitku u vožnji koji pruža ovaj crossover, njegovom upečatljivom izgledu i temeljnim sigurnosnim postavkama.
Nisko težište
U pogledu dinamičnosti vozila, osnovna konstrukcija platforme GA-C omogućava spuštanje težišta – u slučaju C-HR je to zapravo najniže u klasi. Pogodnosti takve izvedbe se očituju u dinamičnosti vožnje i uravnoteženom upravljanju, uz značajno smanjenje ljuljanja karoserije.
Spušten položaj za vožnju vozača je druga izravna pogodnost TNGA, ali su na C-HR konstruktori malo podigli točku kukova vozača u usporedbi s novim Priusom da bi taj položaj odgovarao višem, nadmoćnom položaju za upravljačem kakav kupci crossovera vole.
Prilagodljivost platforme GA-C se očituje i u kraćem međuosovinskom razmaku na C-HR u usporedbi s Priusom (2.640 u odnosu na 2.700 mm) i većem razmaku prednjih i stražnjih kotača (+20 mm sprijeda, +10 mm straga). U ovim se izmjenama odražavaju različitosti oblika vozila i zahtjeva na upravljivost koje vrijede za crossover.
Racionaliziran prostor motora
TNGA omogućava izmijenjeno uređenje prostora motora, s izmijenjenim položajima sklopova i njihovim nižim smještajem radi doprinosu spuštanja težišta vozila. U slučaju C-HR to je omogućilo blagi nagib motora prema natrag što je dizajnerima otvorilo prostor da spuste obris poklopca motora, pridonoseći opet spuštanju težišta.
Iako je novi Prius pogonjen samo potpuno hibridnim sustavom, C-HR nudi i potpuno hibridni pogonski sklop kao i benzinski, pri čemu je ovaj potonji dostupan uz prednji pogon ili pogon na sve kotače. Na platformu GA-C je moguće smjestiti oba ova pogonska sklopa bez izmjena izgleda vozila ili ravnoteže vozila.
Visoka krutost za odličnu dinamičnost i užitak vožnje
Platforma GA-C nadopunjava krutu karoseriju C-HR radi pružanja izvrsnog odziva koji dosljedno i linearno prati zahtjeve vozača. Osnovna kvaliteta dinamičkog upravljanja eliminira potrebu ukrućivanja ovjesa radi postizanja željenih performansi čime se postiže vrhunski komfor u vožnji.
Sloboda dizajna i smanjena visina vozila
Uz spuštanje obrisa poklopca motora koje je omogućeno specifičnim položajem motora u prostoru motora, platforma GA-C omogućava i postizanje manje ukupne visine vozila. To je posebno vrijedno za dizajnerski tim C-HR jer su mogli izvesti dojmljivu karoseriju nalik coupeu i time izdvojiti Toyotu od njenih rivala u crossoverima C segmenta.
Istovremeno, nizak krov ne smanjuje prostor za glavu na prednjim niti na stražnjim sjedalima, zahvaljujući niskom položaju sjedenja što je omogućila nova platforma.
Sigurnosne performanse
Superiorne sigurnosne performanse su integralni dio TNGA koji daje prioritet postizanju najviših standarda aktivne i pasivne sigurnosti. Toyotine nove platforme i konstrukcija vozila usmjereni su prema zadovoljavanju zahtjevnih normi koje propisuju vodeći neovisni svjetski programi testiranja sigurnosti, uz doprinos naprednih funkcionalnosti i sustava koji čine Toyota Safety Sense, za što je novi C-HR najbolji primjer.
Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.