2017 TOYOTA

Five Continents Drive

Izlazak na cestu radi proizvodnje sve boljih automobila

Toyota Motor Corporation je, kao dio vizije Predsjednika Akija Toyode o stvaranju sve boljih automobila, 2014. godine pokrenula sedmogodišnji projekt bez premca: neprekidna globalna inicijativa postavljanja Toyotinih vozila pred najteže prepreke, po svim mogućim vrstama podloga i klimatskim uvjetima, na svim kontinentima na svijetu.

Projekt vožnje po pet kontinenata je pokrenut da bi pomogao svima u Toyoti da isporučuju sve bolje automobile našim strankama i nadmaše njihova očekivanja. Riječ je o dugoročnom projektu koji ima snagu ujediniti svih 340.000 članova Toyote širom svijeta.

“Ceste obučavaju ljude, a ljudi proizvode automobile”; to je slogan na kojem se temelji projekt Vožnja na 5 kontinenata. Riječ je o pružanju mogućnosti inženjerima da se odmaknu od svojih radnih stolova i osjete cestu, da iz prve ruke iskuse kako najrazličitiji uvjeti vožnje širom svijeta utječu na performanse vozila i da prikupe nova saznanja. Povezujući se sa strankama na smisleni način i slušanjem njihovih komentara, Toyota može bolje shvatiti njihove potrebe i načine korištenja vozila.

Vožnja po pet kontinenata poklapa se sa željom Akija Toyode da Toyota stvara automobile koji su zabavni za voziti. "Kroz Vožnju po pet kontinenata sam želio izmijeniti način na koji se ljudi koji rade u Toyoti osjećaju,” rekao je.

“Ako pokušavamo stvoriti automobile koji će se dobro prodavati samo zato što nam je to posao, postat ćemo tvrtka koja ima samo to za cilj. Ne možemo proizvoditi automobile ako samo uzimamo podatke s testne staze. Zato moramo iskušati ceste i nemilosrdne uvjete u kojima naši kupci koriste naša vozila. Vrijedni podaci koje prikupimo će poboljšati znanja naših inženjera i pomoći nam da stvaramo sve bolje automobile.”

/
Nadahnjujuće povratne informacije

Prva dva kontinenta u projektu Vožnja po pet kontinenata prijeđena su sigurno i s velikim uspjehom i nadahnjujućim povratnim informacijama od svih sudionika. Od Australije do Sjeverne Amerike i, zadnje, Latinske Amerike, prijeđeno je gotovo 70.000 km cesta, neke od njih nisu niti bile ucrtane na kartama, u nastojanju stvaranja boljih, čišćih i sigurnijih vozila.

Vožnja po pet kontinenata je započela 2014. godine prvom etapom u Australiji, gdje se nalazi 80% najzahtjevnijih vrsta cesta na planetu. Ekipa je putovala kroz ogromne i teške terene počevši i završivši u Melbournu, gdje se nalazi sjedište Toyota Motor Corporation Australia. Ekspedicija je prešla 20.000 km kroz 72 dana s 13 vozila.

Ekspedicija je nastavljena u Sjevernoj Americi 2015. godine prešavši 28.000 km tijekom 109 dana s 24 vozila iz cijele palete Toyotinih vozila. Ekspedicija je podijeljena u dva dijela od kojih je ljetni započeo u Texasu, a zimski dio je zašao u ledena područja Kanade i Aljaske.

Putovanje je nastavljeno 2016. u Latinskoj Americi; u tri etape prijeđeno je 20.000 km tijekom 78 dana u 16 vozila. Ovaj dio putovanja je bio podijeljen u tri dijela. Početni je pokrio Brazil i Paragvaj. U drugom dijelu je ekspedicija posjetila Čile, Peru i Boliviju, a u završnom dijelu Argentinu i Urugvaj.

Ove je godine red na Europi. Sedmogodišnji ciklus će tada produžiti u Afriku, a zatim u Aziju gdje će projekt završiti 2020. godine u Japanu. Te će godine Tokio biti domaćin Olimpijskih i Paraolimpijskih igara. Toyota je glavni partner Igara, omogućavajući održivu mobilnost za cijeli olimpijski i paraolimpijski pokret.

Uključivanje svih osjetila za proizvodnju sve boljih automobila

Vožnja po pet kontinenata se odvija pod paskom TOYOTA GAZOO Racing, kao globalnog brenda za Toyotine aktivnosti u motosportu.

Kiichiro Toyoda, utemeljitelj Toyote je jednom rekao da je motosport ključan za razvoj izrade automobila i cijele autoindustrije. Ovo vjerovanje se prenosi s naraštaja na naraštaj i sada je utjelovljeno u TOYOTA GAZOO Racing.

/

On predstavlja posvećenost tvrtke prevladavanju ograničenja u stremljenju stvaranja sve boljih automobila kroz motosport. Ono što naučimo na krajnjim granicama performansi želimo prenijeti u prednosti za svakodnevnu vožnju.

Ali duh TOYOTA GAZOO Racinga ide i dalje od toga. Projekt Vožnja po pet kontinenata, koji karakterizira krajnji cilj proizvodnje sve boljih automobila, postoji radi izravnog razvoja ljudskih potencijala izlaganjem sudionika najrazličitijim i najizazovnijim uvjetima na cesti širom svijeta. Ovo iskustvo je puno više od pukog vizualnog; riječ je o izoštravanju svih osjetila da „osjete“ i ceste i automobile i, posljedično, razviju vještine za stvaranje sve boljih automobila.

Jedna strast, jedan tim

Ujedinjavanjem članova Toyotinog tima sa svih kontinenata, ovaj projekt želi globalno povećati suradnju. Vožnja u konvoju nekih od Toyotinih najpopularnijih modela čini ovaj projekt najtežim testom stvarnih vozila u stvarnom svijetu.

Ruta vodi na neka od najtežih područja koja pojedini kontinenti imaju za ponuditi uz posjete ključnim Toyotinim proizvodnim pogonima na tom putu. Ekspedicija se ne kreće samo dobro utabanim stazama; riječ je o susretu s nepoznatim i pronalaženju novih mjesta za vožnju.

Ekspedicije su se susrele s teškim cestama i oživjele Toyotinu strast i gladan duh. Vozeći dalje nego ikada prije, timovi inženjera su u stanju vratiti urođeni užitak u automobilima. Holističko razmišljanje o automobilima i shvaćanje da je ta vozila izradio netko njima ravan, oni shvaćaju koliko su Toyotina vozila omiljena među njihovim vlasnicima.

Riječ je o jedinstvu: stvaranje sve boljih automobila koji nadmašuju sve viša očekivanja stranaka bez obzira na kulturu, vrijednosti i običaje.

Vožnja po pet kontinenata u Europi

Europa je jedno od najsloženijih i najnaprednijih područja na svijetu. S preko 30 jezika u upotrebi, kulturološki je različito koliko i po okolišu.

Poznata kao mjesto na kojem je nastala automobilska industrija, Europa nudi potpuno drugačije izazove i prilike u odnosu na kontinente koji su joj prethodili u ovom projektu. Jedinstvena europska politička, povijesna, kulturna i zakonska mješavina stvara uvjete za vožnju koji su jedinstveni za svaku Europsku zemlju.

Ruta projekta Vožnja po pet kontinenata za Europu, koja je razvijena na temelju preporuka koju je dala stručna skupina Toyotinih mehaničara i inženjera, proteže se najširim presjekom kontinenta. Sveukupno, ekspedicija će posjetiti više od 20 zemalja u dvije etape i prijeći 19.000 km.

Ruta koju će ekspedicija prijeći je podijeljena u dva razdoblja. Jedna ruta će pokrivati ljetne mjesece, a druga izuzetno zahtjevne zimske uvjete. Na taj način će konvoj obuhvatiti sve klimatske uvjete koji vladaju u Europi; od jarkih ljeta u Portugalu preko klaustrofobične vlažnosti u velikim gradskim središtima, pa sve do zamrznutih studenih cesta Skandinavije.

Ljetna etapa u trajanju od osam tjedana pokriva oko 13.000 km u zapadnim i južnim zemljama prije dolaska u sjedište Toyota Motor Europe u Bruxellesu.

Ruta obuhvaća neke od legendarnih europskih vrsta cesta, od zavojitih planinskih prijevoja preko kružnih tokova i kaldrme do uskih ulica u užurbanim gradskim središtima i vožnje velikom brzinom na autocestama u Njemačkoj.

Druga, zimska ekspedicija u trajanju od četiri tjedna će ići na sjever i na istok i prijeći 6.000 km. Započet će u Kopenhagenu, a završit u tvornici TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team u Puppoli, u Finskoj.

Simbolika Nürburgring

Ljetna ekspedicija stavlja vozila na kušnju na svjetski poznatoj i tehnički istaknutoj stazi Nürburgring u Njemačkoj. Ta će točka obilježiti polovicu prve rute, a važna je i u simboličnom smislu za Toyotu zbog povezanosti s TOYOTA GAZOO Racingom.

“GAZOO Racing” je po prvi put nastupio u na 24 sata Nürburgringa 2007. godine. Poznat kao najteža trkaća staza na svijetu, Nürburgring je simboličan za TOYOTA GAZOO Racing, baš kao što je ključna točka projekta Vožnja na pet kontinenata.

/

Zbog česte izmjene uzbrdica i nizbrdica i teških uvjeta na cesti, Nürburgring je jedina staza na svijetu koja se odlkuje istim uvjetima kao javne ceste. Kaže se da je odvoženih deset krugova na Nürburgringu isto što i prijeđenih 800 km po javnim cestama. To je možda najbolja cesta na svijetu za iskušavanje granica čovjeka i stroja.

Nürburgring je poznat kao „Sveta zemlja“ za proizvođače automobila, od kojih mnogi tamo obavljaju testne vožnje svojih vozila. Planinski teren je dobro iskorišten s razlikom nadmorske visine od 300 m i usponom od 17%.

Upravo su ti jedinstveni izazovi ove staze to što je čini takvim duhovnim mjestom za TOYOTA GAZOO Racing; mjesto gdje možemo učiti i napredovati.

Dugoročni ciljevi

Kada zimski konvoj dođe na ciljnu crtu u Finskoj krajem ove godine, to neće biti završetak Vožnje po pet kontinenata u Europi. Svi vrijedni podaci, povratne informacije od stranaka i iskustvo vožnje koje ekipa prikupi razaslat će se unutar organizacije po cijelom svijetu i tako omogućiti još jedan korak bliže misiji tvrtke, a to je proizvodnja sve boljih automobila.

Saznajte više o Toyoti

Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.