Toyota Yaris GRMN

Nadahnut motosportom, konstruiran za cestu

Nadahnut motosportom, konstruiran za cestu

Intenzivan razvoj Toyote Yaris GRMN je nastavljen nakon njegovog predstavljanja javnosti na ovogodišnjem sajmu u Ženevi u pripremama za pokretanje proizvodnje ovog modela visokih performansi krajem ove godine. Poseban inženjerski tim je dorađivao njegove performanse i vozne karakteristike u ispitnom centru u blizini staze u Nürburgringu u Njemačkoj.

Yaris GRMN je nadahnut Yarisom WRC, automobilom kojim se Toyota vratila u FIA Svjetsko reli prvenstvo, osvajajući pri tome pobjede. Njegova usmjerenost na performanse se odmah zamjećuje po laganim aluminijskim naplatcima BBS od 17“, većim kočnicama, središnjom ovalnom ispušnom cijevi i razgranatom unutrašnjošću koja se odlikuje bijelom, crnom i crvenom bojom, natjecateljskim bojama Toyota GAZOO Racinga. Ispod poklopca motora se nalazi 1,8-litreni motor koji daje 212 KS uz pogodnost turbopunjača, jedinstvenim dodatkom među jurilicama u segmentu B.

Razvoj na Nürburgringu

Od samog dovršetka prvog koncepta Yarisa GRMN 2015. godine, prototip je bio poslan u Toyotin pogon u blizini legendarne trkaće staze Nürburgring u Njemačkoj. Ovdje je odabrana skupina Toyotinih specijalista za dorade iz Europe i Japana brusila vozne karakteristike i performanse automobila, radeći na stazi, na slavnom Nordschleife, kao i na širokom rasponu staza u neposrednom susjedstvu – od ultrabrzih autocesta do uskih, zavojitih planinskih cesta. Toyotino je uvjerenje da, ako se automobil može dokazati u tim uvjetima, onda može bilo gdje.

/

Samo ime GRMN izražava posebne napore koji su uloženi u ovaj automobil, a znači GAZOO Racing tuned by the Meister of the Nürburgring (GAZOO Racing dorađen od majstora Nürburgringa). Tim koji je radio na ovom automobilu je razvio svoje vještine kroz sudjelovanje u motosportu, radeći uz bok trkaćih profesionalaca te kroz programe razvoja sportskih automobila. Mogli su, osim toga, iskoristiti iskustvo koje je prikupio Toyota GAZOO Racing na natjecanjima na kružnim stazama.

Sve od predstavljanja ovog automobila u Ženevi, nastavljen je rad na optimalnom oblikovanju strateških područja karoserije. Svaki dio je bio mukotrpno ispitivan da bi Yaris GRMN bio u savršenoj formi na početku proizvodnje u tvornici Toyota Motor Manufacturing France u Valenciennesu ove jeseni. Proizvodnju će nadgledati ekipa najiskusnijh članova TMMF-a, a svaki automobil će proći posebnu provjeru kvalitete, uključujući i posebnu testnu vožnju.

Motor i performanse

Srce Yarisa GRMN je njegov četverocilindrični motor od 1.798 cm3, sa 16 ventila, opremljen turbopunjačem Magnusson Eaton te inteligentnim promjenljivim upravljanjem Dual VVT-i za usisne i ispušne ventile. Ovaj motor oznake 2ZR-FE proizvodi Toyota Manufacturing UK te je posebno prilagođen za korištenje na manjoj platformi Yarisa.

Uz kompresijski omjer 10:1 daje najveću snagu od 212 KS (156 Kw) pri 6.800 okr/min te najveći okretni moment od 250 Nm pri 5.000 okr/min. Pogoneći prednje kotače putem ručnog mjenjača sa šest brzina, motor omogućava ubrzanje od mirovanja do 100 km/h u otprilike 6,3* sekunde; najveća brzina je elektronički ograničena na 230 km/h.

/

Ugradnja turbopunjača je predstavljala poseban izazov, jer je u prostoru motora Yarisa GRMN raspoloživo vrlo malo mjesta. Rješenje je pronađeno u posebnoj, kompaktnoj jedinici koja objedinjava turbopunjač, hladnjak i zahvat zraka.

Hlađenje je ključno, pa postoji hladnjak komprimiranog zraka za turbopunjač kao i hladnjak ulja, oba se nalaze ispred hladnjaka motora, a tu je i povećani otvor za zahvat zraka koji omogućava bolje disanje motora. Sustav dobave goriva je isto tako poboljšan, korištenjem sklopova s motora V6.

Zahvaljujući ukupnoj težini vozila koja je zadržana na svega 1.135 kg, Yaris GRMN postiže najbolji omjer snage i težine u tom segmentu od samo 5,35 kg na 1 KS.

Šasija i upravljanje

Kako bi se osiguralo neometano prenošenje snage Yarisa GRMN na cestu, ugrađen je Torsenov diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Krutost šasije je poboljšana poprečnom ukrutom u prostoru motora, između unutrašnjih blatobrana, uz dodatne ukrute prednjeg i stražnjeg dijela šasije.

Kraće opruge omogućavaju da ovaj automobil čvršće zagrli cestu (24 mm niže od standardnog Yarisa), a uz njih se nalaze posebni sportski amortizeri, razvijeni u suradnji sa Sachsom, kao i prednji stabilizator većeg promjera (26 mm). Ovjes je dorađena izvedba Yarisovog, s MacPhersonovom nogom sprijeda i torzionim oprugama straga.

Radi omogućavanja upravljivosti pri oštrim kočenjima, prednji kočioni diskovi su promjera 275 mm s čeljustima s četiri klipa; stražnji diskovi su promjera 278 mm. Čeljusti se posebno ističu jer su bojane u bijelu boju Toyota GAZOO Racing i vidljive su kroz tanke krakove aluminijskih naplataka.

Naplatci u lagani, višekraki, aluminijski BBS od 17“ koji ne samo da štede na težini nego pružaju i dovoljno prostora za ugradnju većih kočnica. Na njih se postavljaju gume Bridgestone Potenza RE050 205/45R17, pa kotači pridonose vrlo preciznom upravljanju Yarisa GRMN.

Ispušni sustav za performanse

Ispušni sustav je temeljito prerađen, što je zadatak koji je morao biti obavljen uz vrlo velika prostorna ograničenja te uz polaganje pažnje na oslobađanje topline u podvozju. Ciljevi su bili smanjiti povratni tlak ispuha i nadzirati razine emisije i buke. Uspjehom u tim zadacima povećana je snaga motora i postignut uzbudljiv zvuk ispuha. Takva konstrukcija je osim toga pomogla i u smanjenju ukupne težine automobila.

/
Karoserija i izgled

Kao i njegov rođak u svijetu relija, Yaris GRMN koristi školjku Yarisa s troja vrata. Odlikuje se nizom posebnih detalja uključujući crni stražnji spojler, razgranati oblik stražnjeg branika, stražnji difuzor, saćastu masku hladnjaka i – još jedan detalj iz svijeta relija – središnju, ovalnu ispušnu cijev.

Odlikuje se i posebnim izborom boja – bijela s crvenim i crnim detaljima na poklopcu motora i na pragovima, što ukazuje na povezanost s Yarisom WRC, te crni krov s crnom perajastom antenom, jedinstvenim rješenjem u ovom segmentu. Prednji donji rub je crvene boje, a LED glavna svjetla se ističu posebnim vizualnim pečatom uz dodatak crnog gornjeg okvira.

Izgled unutrašnjosti

Putnička kabina je isto tako izraz usmjerenosti ovog automobila na performanse; prednja sportska sjedala je Toyota Boshoku oblikovao posebno za ovaj automobil i pružaju najbolje držanje i potporu u klasi.

/

Autentični detalji iz trkaćeg svijeta uključuju tipku za pokretanje motora i obruč upravljača manjeg promjera, presvučen kožom, posuđen iz Toyote GT86 i dodatno prilagođen posebnim zahtjevima Yarisa GRMN. Tu je i komplet sportskih, aluminijskih papučica, aluminijski umetci u putničkoj kabini i posebno oblikovana ploča s instrumentima visoke razine s TFT zaslonom, oblikovan da odražava posebne performanse ovog automobila.

Prodaja i cijena

Europskim kupcima će biti dostupno svega 400 Yarisa GRMN, uključujući izvedbe s upravljačem na lijevoj i na desnoj strani. Cijena je 29.900 Eura, uz odstupanja ovisno o porezima i drugim lokalnim čimbenicima za pojedina tržišta.
* Podložno konačnoj homologaciji

Saznajte više o Toyoti

Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.