Toyota Mirai stigla do cilja

Putovanje Toyote MIRAI od Zagreba do Bruxellesa po europskoj ruti na kojoj su instalirane punionice vodika uspješno je završio prošlog tjedna.

Po prvi puta, automobil na vodik vozio je hrvatskim prometnicama, iz Zagreba je krenuo u avanturu prema Bruxellesu s posadom koju su činili: Doc.dr.sc Ankica Kovač voditeljica Laboratorija za energetska postrojenja, predstavnici medija: Vedran Flajnik (član redakcije Auto Kluba, HANZA Media) i Juraj Šebalj (redakcija TV emisije Automarket). Cilj projekta je bio podići svijest u Hrvatskoj o ranom početku planiranja izrade strategija i planiranju investicija za izgradnju infrastrukture punionica vodikom.

Kako bi projekt započeo, Toyota Croatia je od tvrtke Toyota Motor Europe posudila MIRAI, model koji zbog nedostatka punionica u našoj regiji nije moguće kupiti. Na ispraćaj Croatia MIRAI Challenge teama stigla je i podršku pružila Veleposlanica Japana gđa.Misako Kaji, te dekan fakulteta strojarstva i Brodogradnje Prof. dr. sc. Dubravko Majetić.

/
/

Planirana H2 ruta bila je ucrtana kroz: Zagreb – Graz – Passau – Geiselwind – Koln – Brussels. Putovanje je pratilo predviđenu rutu obzirom su sve punionice bile u funkciji te nije bilo potrebe za traženjem alternativnog pravca, a trajalo je nešto više od 24 sata (uz noćni odmor). Tijekom Croatia MIRAI Challenga prevaljeno je 1297 km, a u Mirai je ''utočeno gorivo'' na postajama:
1. Austrija Graz 2,64 kg H2 (23,76€)
2. Njemačka Passau 3,95 kg H2 ( 37,53€)
3. Njemačka Geiselwind 3,49 kg H2 (33,16€)
4. Njemačka Weisbaden 1,65kg H2 (15,68€)
5. Njemačka Koln 2,57kg H2 (24,40€)

/

Cijena 1 kg vodika u Austriji iznosi 9,00€, a u Njemačkoj 9,5 €.

(na početku testiranja u Zagrebu, MIRAI je imao nešto više od pola spremnika goriva i pokazivao je 'range' 268km. Prilikom povratka u Brusseles, u automobilu je ostalo dovoljno goriva za prelazak daljnjih 130 km.)

/
/

Punjenje spremnika MIRAI vodikom stlačenim na 700 bara traje oko 3 minute. Zapremina goriva / vodika u Miraijeva 2 spremnika ukupno iznosi 5 kg, čime se ostvaruje mogući doseg od 500km. Vožnjom Toyota MIRAI u okoliš se ne ispuštaju štetne emisije plinova, već iz ispušne cijevi izlazi čista destilirana voda.

Mreža punionica u europi dostupna je na poveznici: https://www.netinform.net/h2/h2stations/h2stations.aspx

VIDEO Toyotina tehnologija gorivnih članaka:
/
/
/

Saznajte više o Toyoti

Toyota na Ženevskom salonu automobila 2020. Toyota na Ženevskom salonu automobila 2020. Toyotin potpuno novi B-SUV, koji doživljava svoju svjetsku premijeru na Ženevskom salonu automobila 2020, utjelovljuje dojmljivo iskustvo malog automobila i zavidno nasljeđe Toyota SUV-ova. Toyota razvija poseban sustav gorivnih članaka kojima će brod Energy Observer oploviti svijet Toyota razvija poseban sustav gorivnih članaka kojima će brod Energy Observer oploviti svijet Toyota priprema isporuku sustava gorivnih članaka za Energy Observer, prvo plovilo sa pogonom na vodik koje će oploviti svijet Toyota pokreće KINTO, brend za pružanje usluga mobilnosti Toyota pokreće KINTO, brend za pružanje usluga mobilnosti Toyota objavljuje da pokreće novu trgovačku marku KINTO, posvećenu pružanju usluga mobilnosti korisnicima širom Europe. To je dio Toyotine globalne vizije prelaska u kompaniju za pružanjem svih vrsta usluga mobilnosti povezanih s prijevozom ljudi širom svijeta. Toyota Motor Europe je 2019. koristila 100% obnovljivu električne energije u svom cjelokupnom poslovanju u Europi Toyota Motor Europe je 2019. koristila 100% obnovljivu električne energije u svom cjelokupnom poslovanju u Europi Toyota Motor Europe (TME) je objavila da je ostvarila 100% potrošnje obnovljive električne energije u svom cjelokupnom poslovanju u Europi u 2019. godini.
Vaše postavke kolačića

Koristimo kolačiće na našim web stranicama kako bismo vam pružili bolju uslugu. Ako ste time zadovoljni, nastavite koristiti naše stranice na uobičajeni način ili saznajte kako možete mijenjati svoje postavke za kolačiće ovde.