Toyota Mirai stigla do cilja

Putovanje Toyote MIRAI od Zagreba do Bruxellesa po europskoj ruti na kojoj su instalirane punionice vodika uspješno je završio prošlog tjedna.

Po prvi puta, automobil na vodik vozio je hrvatskim prometnicama, iz Zagreba je krenuo u avanturu prema Bruxellesu s posadom koju su činili: Doc.dr.sc Ankica Kovač voditeljica Laboratorija za energetska postrojenja, predstavnici medija: Vedran Flajnik (član redakcije Auto Kluba, HANZA Media) i Juraj Šebalj (redakcija TV emisije Automarket). Cilj projekta je bio podići svijest u Hrvatskoj o ranom početku planiranja izrade strategija i planiranju investicija za izgradnju infrastrukture punionica vodikom.

Kako bi projekt započeo, Toyota Croatia je od tvrtke Toyota Motor Europe posudila MIRAI, model koji zbog nedostatka punionica u našoj regiji nije moguće kupiti. Na ispraćaj Croatia MIRAI Challenge teama stigla je i podršku pružila Veleposlanica Japana gđa.Misako Kaji, te dekan fakulteta strojarstva i Brodogradnje Prof. dr. sc. Dubravko Majetić.

/
/

Planirana H2 ruta bila je ucrtana kroz: Zagreb – Graz – Passau – Geiselwind – Koln – Brussels. Putovanje je pratilo predviđenu rutu obzirom su sve punionice bile u funkciji te nije bilo potrebe za traženjem alternativnog pravca, a trajalo je nešto više od 24 sata (uz noćni odmor). Tijekom Croatia MIRAI Challenga prevaljeno je 1297 km, a u Mirai je ''utočeno gorivo'' na postajama:
1. Austrija Graz 2,64 kg H2 (23,76€)
2. Njemačka Passau 3,95 kg H2 ( 37,53€)
3. Njemačka Geiselwind 3,49 kg H2 (33,16€)
4. Njemačka Weisbaden 1,65kg H2 (15,68€)
5. Njemačka Koln 2,57kg H2 (24,40€)

/

Cijena 1 kg vodika u Austriji iznosi 9,00€, a u Njemačkoj 9,5 €.

(na početku testiranja u Zagrebu, MIRAI je imao nešto više od pola spremnika goriva i pokazivao je 'range' 268km. Prilikom povratka u Brusseles, u automobilu je ostalo dovoljno goriva za prelazak daljnjih 130 km.)

/
/

Punjenje spremnika MIRAI vodikom stlačenim na 700 bara traje oko 3 minute. Zapremina goriva / vodika u Miraijeva 2 spremnika ukupno iznosi 5 kg, čime se ostvaruje mogući doseg od 500km. Vožnjom Toyota MIRAI u okoliš se ne ispuštaju štetne emisije plinova, već iz ispušne cijevi izlazi čista destilirana voda.

Mreža punionica u europi dostupna je na poveznici: https://www.netinform.net/h2/h2stations/h2stations.aspx

VIDEO Toyotina tehnologija gorivnih članaka:
/
/
/

Saznajte više o Toyoti

Predstavljamo potpuno novi Toyota Mirai Predstavljamo potpuno novi Toyota Mirai Toyota je započela razvoj električnih vozila s vodikovim gorivnim člancima 1992. godine, uspješnim predstavljanjem limuzine Mirai na svjetskim tržištima 2014. godine. TOYOTA TALK  ''Zeleno i odgovorno prema Tokyu'' TOYOTA TALK ''Zeleno i odgovorno prema Tokyu'' 16.listopada 2020 održana je još jedna konferencija SPORT FEST sa zanimljivim tribinom TOYOTA TALK: ''Zeleno i odgovorno prema Tokyu. Modul gorivnih članaka Toyota Motor Europe uvodi vodik u širu brodarsku industriju Modul gorivnih članaka Toyota Motor Europe uvodi vodik u širu brodarsku industriju Toyotin modul gorivnih članaka već je uspješno ispitan na brodu Energy Observer (EO) na preko 7.000 nautičkih milja, uključujući i prelaske Atlantika Upozorenje o lažnoj nagradnoj igri Upozorenje o lažnoj nagradnoj igri Ovim putem obavještavamo građane na lažno predstavljanja i poziv na sudjelovanje u lažnoj nagradnoj igri Toyota Covid 19.