Besplatno isprobajte Toyotu Cjenici i katalozi E-novosti Sastavite svoju Toyotu Moja Toyota

Toyota Motorsport priča

Povijest moto sporta koja traje 57 godina

Naša priča o moto sportu započela je 1957. godine, kada smo završili težak Round Australia Rally. Od tada, natjecali smo se na najvišoj razini svijeta moto sporta i uspjeli smo u nizu različitih disciplina.

Kad je ta prva Toyota Crown prešla ciljnu ravninu u Australiji, nakon što je završila utrku od 17.000 km u 19 dana, naše moto sport aktivnosti su se pokazale kao idealno testno polje za nove tehnologije, materijale i znanje, koji filtriraju i određuju komercijalne Toyote.

/
Toyopet Crown Deluxe
Rane godine

Samo 12 godina nakon završetka Drugog svjetskog rata, Japan je bio na sredini izuzetnog ekonomskog rasta. Njegova automobilska industrija je bila u začetku s time da je uvoz automobila uvelike nadmašivao domaću proizvodnju, a kvaliteta proizvodnje još uvijek nije bila na jednakoj razini. Kao rezultat toga, samo mali dio ljudi u Japanu interesirao se za moto sport.

Ipak, došao je zahtjev iz Japanskog konzulata u Australiji, preko Ministarstva vanjskih poslova, da te godine Japanski proizvođač automobila sudjeluje u utrci Round Australia Rally. Odgovorila je Toyota i vozači Kunio Kaminomura i Koujiro Kondo sjeli su 19 teških dana za upravljač naše nedokazane Crown limuzine s 1,5-litrenim motorom.

Iznenađujuće, automobil otežan dodatnim gorivom i rezervnim dijelovima, te sa samo 48 konjskih snaga ispod poklopca motora, završio je cijelu utrku bez nekih većih problema. Model Crown završio je utrku na 47. mjestu, za razliku od 34 automobila od njih 86, te smo postali prvi Japanski proizvođač automobila koji je ušao u svijet moto sporta.

/
Toyopet Crown završava Round Australia Rally
Postavljanje temelja

Uz sve veći entuzijazam za moto sport u Japanu i Toyote koje su se pojavljivale na stazama u cijelom svijetu, šesdesete su predstavljale novo uzbudljivo poglavlje za Toyotu i Japanske navijače.

Prema kraju 1960-ih, utrke sportskih automobila su se mijenjale. Automobili su bili opremani s motorima sve veće zapremine i kako bi ostali konkurentni, 1968. proizveli smo naš prvi s namjerom izrađeni trkaći model: Toyota 7. Prva inačica, sa svojim 3-litrenim V8 središnje ugrađenim motorom, uskoro je zamijenjena s 5-litrenim modelom koji je završio na trećem mjestu na Japanskoj Grand Prix utrci 1969.

Nakon toga su došle 1970-e i fokus proizvođača automobila počeo se odmicati od utrka. U planu rada svih većih proizvođača automobila na rasporedu je bila politika smanjenja zagađenja, što je rezultiralo u otkazivanju Japanske Grand Prix utrke 1970., a time i našeg razvoja sportskih automobila s motorima velike zapremine. To je za obožavatelje Toyotinih trkaćih modela bilo pravo razočarenje, jer smo upravo predstavili prvi trkaći model na svijetu s turbo motorom: Toyota 7 Turbo.

Najgore se dogodilo 1973., kad je rat na Srednjem istoku uzrokovao međunarodne nestašice goriva, što je mnoge proizvođače potaknulo da prekinu sudjelovanje u utrkama. Kako smo od 1968. s modelom Corona sudjelovali i utrkama touring automobila, ova kategorija je postala naš fokus, te smo razvili druge cestovne modele za natjecanja, kao što su Corolla Levin, Starlet i Celica Turbo, koji je 1973. završio na prvom mjestu u utrci Fuji 1000km.

/
Toyota 7 Turbo
Ulazak na svjetsku pozornicu

Nakon teškog i nestabilnog razdoblja početkom 1970-ih, Japansko sudjelovanje u utrkama imalo se čemu nadati. Prve Formula 1 utrke Svjetskog Grand Prix prvenstva održale su se na stazi Fuji Speedway 1976. i 1977. godine, a Formula 2 i Group C utrke već su se dobro udomaćile u ovoj zemlji.

Tijekom ranih 1980-ih, naše domaće trkaće aktivnosti uglavnom su se sastojale od podržavanja privatnih timova i klupskih trkača, ali smo u inozemstvu postizali sve više uspjeha.

U Svjetskom rally prvenstvu, naši modeli Corolla i Celica dokazivali su svoju konkurentnost. Izuzetne pobjede, kao što su Safari Rally u Istočnoj Africi i prvo i drugo mjesto na reliju Novog Zelanda, formirali su osnovu za uspješno desetljeće relija.

1982. godine, započeli smo se natjecati u Sjevernoameričkoj seriji Međunarodne motosport udruge (IMSA), gdje smo 1987. osvojili GT klasu s modelom Celica Turbo.

/
Celica Twin-cam Turbo

Kod kuće, osnovana je nova interTEC serija za touring automobile grupe A i u kojoj su puno uspjeha imali s Toyotom povezani timovi. Naš model iz grupe A Supra Turbo imao je puno uspjeha u ovom natjecanju, s timovima kao što je TOMS, koji je također sudjelovao na legendarnoj utrci 24 sata Le Mansa 1985. godine.

Između mnoštva natjecanja

Kasne 1980-e i rane 1990-e bile su jako popularno vrijeme u svijetu relija. Obožavateljima se svidjelo da su njihovi idoli vozili automobile bazirane na produkcijskim modelima koje su mogli kupiti u salonu. Naš model u grupi A je bio Celica GT-four koji je postao jako uspješan, osvojivši Prvenstvo u reliju u kategoriji vozača 1990. i 1992. godine, nakon čega su slijedite titule u kategoriji proizvođača i vozača 1993. i 1994.

Dalje od blata i šljunka Svjetskog prvenstva u reliju (WRC), natjecali smo se s obje strane Atlantika u utrkama izdržljivosti IMSA-GTP, što je Sjevernoamerička izvedenica ovog natjecanja. 1989. godine započeli smo se natjecati u Svjetskom prvenstvu prototipova i borili se na svjetskim stazama protiv modela Peugeot 905. Još jedno izuzetno postignuće je bilo osvojeno drugo mjesto na utrci 24 sata Le Mansa 1993. godine.

/
Celica GT-Four

Tijekom 1992. i 1993. Sjevernoameričkom IMSA-GTP serijom dominirao je Dan Gurney s modelom AAR Eagle Toyota, koji se snažno borio protiv drugih velikih proizvođača automobila.

Natrag u Japanu, započelo je novo Japansko prvenstvo touring automobila, u kojem su se limuzine sa četiri vrata i 2-litrenim motorima natjecale u dvije kratke utrke. Prvo prvenstvo osvojili smo s modelom Corona, te ponovo s modelom Chaser 1998., koja se pokazala kao zadnja godina ovog natjecanja.

Prestižne titule

Od 1975., Toyota Team Europe (TTE), pod ravnanjem Ovea Andersona, bio je odgovoran za naše aktivnosti u Svjetskom reli prvenstvu. 1998. godine, TTE je usmjerio svoj fokus na natjecanje u utrci 24 sata Le Mansa, iako je ipak osvojio naše treće WRC prvenstvo u kategoriji proizvođača 1999. godine.

Nakon impresivnog debija 1998., inovativni TS020 je izgubio pobjedu 1999. godine zbog loše sreće, iako je završio na drugom mjestu nakon starta s prve pozicije. Kao jedan od prvih automobila koji je u potpunosti razvijen uz pomoć računala, TS020 je bio jedan od najnaprednijih trkaćih automobila na svjetskoj pozornici.

/
Toyota TS020 GT1

Nekoliko godina prije, 1996., postali smo dobavljač motora za CART Champ Cart seriju u Sjevernoj Americi. Nakon početne pobjede po prvi put u 2000. godini, trebalo je dodatne dvije godine prije nego Cristiano Da Matta osvoji naše prve titule u kategoriji proizvođača i vozača u ovoj seriji. Godinu dana kasnije, 2003., prebacili smo se na natjecanje u Indy Racing League seriji gdje smo odmah ostavili odličan dojam osvajanjem titule u kategoriji vozača.

Šlag na tortu jako uspješne 2003., bio je trenutak kada je Gil de Ferran pobijedio u prestižnoj utrci Indy 500 na stazi Indianapolis Motor Speedway, prvu za nekog Japanskog proizvođača motora.

Novi izazov

Nakon uspjeha na nekim od najprestižnijih moto sport događanja na svijetu, u siječnju 1999. odlučili smo sudjelovati u naprednom svijetu Formule 1 (F1).

Tvrtki Toyota Motorsport GmbH (TMG), nasljedniku tima TTE, dodijeljeno je vođenje naših F1 aktivnosti iz njene baze u Kölnu u Njemačkoj. Nakon uspjeha u WRC prvenstvu i utrci 24 sata Le Mansa, TMG je pokrenula kompletnu konstrukciju šasije i motora u Kölnu, ali F1 program je uskoro ojačan tako što su se ekipi pridružili inženjeri iz našeg odjela istraživanja i razvoja u Japanu.

/

Tijekom devet napornih sezona u F1 prvenstvu, osvojili smo nekoliko startnih pozicija i pozicija na podiju, ali na žalost nikada nismo osvojili samu utrku. Natjecanje protiv timova s bogatim iskustvom, znači da je svaki bod osvojen u F1 prvenstvu zarađen zahvaljujući velikim naporima tima.

Tijekom naše devetogodišnje F1 povijesti bilo je nekoliko istaknutih trenutaka. Od impresivnog šestog mjesta Mike Saloa na našoj prvoj Grand Prix utrci i vodstva Cristianoa de Matte na Britanskoj Grand Prix utrci godinu dana kasnije, do toga da su te godine oba automobila završili na startu na trećem mjestu. Ali 2005. s vozačima Ralfom Schumacherom i Jarnom Trullijem smo zabilježili najveće uspjehe s automobilom koji se dobro pokazao u svim utrkama. Naša prva početna startna pozicija, zajedno sa stalnim osvajanjem bodova i impresivnim ukupnim četvrtim mjestom u kategoriji konstruktora, dokaz su da smo se natjecali s najboljima na svijetu.

/
Toyota TF107

TF109 iz 2009., koji je bio brz od samog početka sezone, pokazalo se da je bio naš zadnji automobil u F1 kampanji. Naš fokus se nakon toga usmjerio na trke izdržljivosti i Svjetsko prvenstvo utrka izdržljivosti (WEC) 2012. godine.

Nova era moto sporta

Povratak u prvenstvo koje je uključivalo legendarnu utrku 24 sata Le Mans je bila jedna stvar, ali izrada automobila koji nam je omogućio predstavljanje naše hibridne tehnologije, značilo je da je ovaj povratak u WEC savršeno odgovarao našim natjecateljskim aktivnostima.

Sada, pod kapom tima TOYOTA Racing, novi TS030 HYBRID pozdravio je navijače sa svojom benzinskom hibridnom tehnologijom 2012. i 2013. godine. Spremanjem električke energije, generirane tijekom kočenja u super kondenzator, ova električka energija od 300 konjskih snaga mogla se aktivirati tijekom izlaska iz zavoja kako bi se nadopunila snaga benzinskog motora.


Uporabom aerodinamičkog tunela tvrtke TMG, TS030 HYBRID bio je tako dizajniran da svi dijelovi automobila budu što je više moguće aerodinamički učinkoviti. Uz utrke na široko rasponu staza tijekom cijele sezone, ovaj model morao je imati odlične performanse pri brzinama do 330 km/h na stazi u Le Mansu, te ispod 100 km/h na zavojitoj stazi u Interlagosu, gdje su potisna sila i držanje ceste ključni.

/
TOYOTA Racing TS030 HYBRID

Sada, u 2014., nakon 57 godina uspona i padova u moto sportu, našli smo se na početku nove ere moto sporta, one koja je izgrađena oko tehnologije koja sada pokreće preko šest milijuna vozača Toyotinih hibrida.

Nakon dvije uspješne sezone u WEC natjecanju, koje su nam donijele pet pobjeda, šest prvih startnih mjesta i četiri najbrža kruga, kampanju za 2014. započeli smo puni povjerenja u našeg novog izazivača: TS040 HYBRID.

Predstavljajući najnapredniju hibridnu tehnologiju u natjecanjima, kombiniranjem impresivnih 480 KS iz hibridnog pogona na četiri kotača, sa 520 KS iz 3,7-litrenog benzinskog motora, naši vozači sada na raspolaganju imaju maksimalnu snagu od 1000 KS.

Osvajanjem prve dvije utrke FIA WEC sezone 2014., navijači TOYOTA Racing tima u cijelom svijetu mogu se radovati najboljem mogućem početku sezone. S utrkom 24 sata Le Mansa, koja je slijedeća u kalendaru, TOYOTA Racing tim biti će pun samopouzdanja kako se priprema za najveću utrku godine.

/
TOYOTA Racing TS040 HYBRID

Nadajmo se da su ove pobjede prve od mnogih za ovaj tim, kako započinjemo pisati novo poglavlje u povijesti Toyota moto sporta...

Naša politika E-privatnosti

Kolačiče na našoj stranici koristimo kako bi vam osigurali bolju uslugu. Ako ste s time zadovoljni nastavite normalno koristiti ovu stranicu, ili saznajte kako upravljati kolačićima.